Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ben net terug uit Eindhoven van @LuckyLuke . Ik heb ook de LTE upgrade laten doen.
Prima service en was al na 2 1/2 uur klaar. Factuur via de mail. Kreeg het oude modem en de oude eMMC mee en de firmware op een 16GB SD-kaartje.
De kaartopbouw van Google maps lijkt iets sneller te gaan, maar spotify is nu echt snel, dat duurde soms en duurde maar. Wat door de eMMC en wat door het LTE modem komt, kan ik niet inschatten.
Voorlopig ben ik voorbereid op de toekomst.....aanrader voor iedereen die problemen voor wil zijn.
 
Ik wacht nog even af... Zit nog in garantieperiode...

Dank voor suggesties...

Donderdag wordt de CCS upgrade door ranger gedaan, zal dit meteen even bespreken...
Zeker melden bij Tesla. Ook al weet ik al wel wat het antwoord zal zijn. Ik had bij 70k km vergelijkbare problemen. Konden niets vinden. Net voor einde garantie, scherm regelmatig op zwart. Er zou een reset uitgevoerd zijn die het probleem zou fixen. Expliciet heb ik aangegeven dat ik daar niet in geloofde en er van overtuigd was dat het emmc probleem zou zijn. Maar dat was zeker niet verzekerden ze me. Drukke periode dus ik zsm een afspraak gepland met Loek. 1 dag voor de afspraak... Scherm valt uit komt niet meer terug, niet te repareren door Loek (wel top service).
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Zeker melden bij Tesla. Ook al weet ik al wel wat het antwoord zal zijn. Ik had bij 70k km vergelijkbare problemen. Konden niets vinden. Net voor einde garantie, scherm regelmatig op zwart. Er zou een reset uitgevoerd zijn die het probleem zou fixen. Expliciet heb ik aangegeven dat ik daar niet in geloofde en er van overtuigd was dat het emmc probleem zou zijn. Maar dat was zeker niet verzekerden ze me. Drukke periode dus ik zsm een afspraak gepland met Loek. 1 dag voor de afspraak... Scherm valt uit komt niet meer terug, niet te repareren door Loek (wel top service).
Ik neem aan dat je bij Tesla verhaal bent gaan halen, wat zeiden ze?
 
Zaterdag 8 februari. De Model S P85 2013 staat in de garage. Bij naderen met de sleutel bieden de handvatten zich als altijd aan. Stap in. Hé, alle schermen zwart. Geen leven in te blazen. Wegenwacht komt na 1 3/4 uur. Die verwijdert de front cone en geeft met twee kabels de 12V stroom. Beide schermen gaan aan. Hordes foutmeldingen. We halen de P-rem eraf en de auto wordt afgesleept naar SeC Amsterdam.

Maandag 10 februari volgt de diagnose: defecte 12V-accu (?: zomer 2019 reeds vervangen) en defecte HV-accuverwarming ('valt niet onder accu-garantie, meneer'). Kosten € 1.100 incl. Ja, maakt u maar. Tesla: 'helaas geen 12V-accu op voorraad'. Dan na ruim 2 weken wachten: 'na montage 12V-accu blijkt ook uw MCU1 defect'. Kosten € 2.400 incl. Dan graag doen en de defecte MCU1 meegeven. Nee, die prijs geldt alleen als u de defecte MCU1 bij ons achterlaat, anders € 1.100 extra 'statiegeld'. Tja, wat zeg je dan? Voor € 2.400 een LTE-upgrade is veel... :) En fin, met de rug tegen de muur, dus Tess rijdt weer.

Wat heeft dit met dit draadje van doen?
Afgelopen december heeft Luke de eMMC vervangen (waarvoor nogmaals dank). En dan toch dit.
Al met al een raar verhaal. Any thoughts van jullie (ervarings)deskundigen?

PS Tesla heeft nu de oude MCU1 met Luke's upgrade....
 
Last edited:
  • Helpful
  • Informative
Reactions: FrankNL and Hbrink
Dus feitelijk kost de vervanging van de MCU1 €3.400 maar je krijgt €1.100 terug als je de oude MCU1 achterlaat bij Tesla? Of was het €2.400 en kwam die €1.100 er "opeens" bij toen je de oude MCU1 mee terug vroeg? In dat laatste geval zou ik daar toch een zaak van maken. De reparatie was dan gequote zonder "inruil" van oude MCU1. Die blijft gewoon van jou, toch?
 
  • Like
Reactions: Superendo
De MCU zal ook wel op andere manieren stuk kunnen. Ik heb ook een nieuwe chip er in. Maar hij loopt tegenwoordig regelmatig vast, of reageert v r e s e l i j k traag.. Dat deed hij eerst nooit, ik heb de chip puur preventief laten vervangen, hij was klachtenvrij.. Moet hem nu om de paar dagen wel een keer resetten.. Hoop dat hij er niet mee op gaat houden.
Vanmorgen liep hij vast en gaf hij dit beeld na op een knop gedrukt te hebben, ook alleen door reset weer weg te krijgen:
20200302_081346.jpg
 
De MCU zal ook wel op andere manieren stuk kunnen. Ik heb ook een nieuwe chip er in. Maar hij loopt tegenwoordig regelmatig vast, of reageert v r e s e l i j k traag.. Dat deed hij eerst nooit, ik heb de chip puur preventief laten vervangen, hij was klachtenvrij.. Moet hem nu om de paar dagen wel een keer resetten.. Hoop dat hij er niet mee op gaat houden.
Vanmorgen liep hij vast en gaf hij dit beeld na op een knop gedrukt te hebben, ook alleen door reset weer weg te krijgen:
View attachment 517171
Oei, dus samengevat : alles ok en geen noemenswaardig probleem voorheen ( alleen wat traag zoals alle klachten) je hebt de chip laten vervangen door een snellere , betere en nu zijn er wel problemen ?
 
Oei, dus samengevat : alles ok en geen noemenswaardig probleem voorheen ( alleen wat traag zoals alle klachten) je hebt de chip laten vervangen door een snellere , betere en nu zijn er wel problemen ?

Nooit klachten gehad, ook niet traag. Ik heb ook een versie zonder navigatie dus ook geen vollopen van bestemmingen en zo..
Chip al een paar maanden geleden vervangen door 16Gb, daarna ook geen klachten, maar sinds een week of twee denk ik regelmatig problemen...Wel altijd op te lossen door een reset.
 
Nooit klachten gehad, ook niet traag. Ik heb ook een versie zonder navigatie dus ook geen vollopen van bestemmingen en zo..
Chip al een paar maanden geleden vervangen door 16Gb, daarna ook geen klachten, maar sinds een week of twee denk ik regelmatig problemen...Wel altijd op te lossen door een reset.
wou chip preventief laten vervangen , begin nu weer te twijfelen , heb model S 130.000 km, vier jaar oud ,browser zou goed als onbruikbaar( vreselijk traag ), spotify ok, maar ook lange opstart , maar heb geen zwart scherm of reset gehad het voorbije jaar , ... lees hier op het forum best "preventief vervangen " , maar dan lees ik dit ... pff
 
  • Like
Reactions: one-ten
Vervelend verhaal dit.....

toch is het heel gebruikelijk dat onderdelen vervangen worden door gereviseerde oude onderdelen. Dat gebeurt soms bij startmotoren, dynamo's en dat soort onderdelen.
Als Tesla je drive-unit vervangt, krijg je ook een gereviseerde en geen spiksplinternieuwe.