Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft het vervangen van de chip (niet de MCU) enige invloed op performance?
4 jaar geleden kon ik nog surfen. Nu niet meer. Ligt dat aan de eMMC of aan de upgrades die meer vergen van de MCU?
De upgrade bij Loek laten doen i.c.m. LTE upgrade... maar surfen op het internet gaat net zo snel als surfen op het water met windkracht 1 en misschien nog iets minder.
Spotify doet het wel goed
 
  • Like
Reactions: Phil V
De upgrade van de eMMC helpt de computer een beetje en hij zal zeker niet meer (zo snel) vastslaan, maar wat betreft performance hoef je geen wonderen te verwachten. Zelf zie ik het als windows updates... Het wordt telkens een beetje minder bij ieder update en soms weer iets beter .
 
Dit ontving ik gisteren in mijn mail, mijn Tesla heeft meer dan 190.000 KM, dit lijkt geen voorwaarde meer te zijn. Ik heb geen melding in mijn scherm verder dus heb het probleem niet.

Tesla has decided to voluntarily recall certain Model S and Model X vehicles built before March 2018 that are equipped with an 8GB embedded MultiMediaCard (eMMC) in the media control unit because the eMMC may malfunction due to accumulated wear. Our records show that you own a Model S or Model X affected by this recall.

If a malfunction occurs, you may experience a persistent blank center display that does not recover after restarting the touchscreen, loss of certain functionalities, and/or a vehicle alert to contact Service. There is no risk to vehicle drivability, including no effect on acceleration, braking or steering, and we are not aware of any accidents or injuries resulting from this condition.
If your vehicle is operating software release 2020.48.12 or newer and the eMMC malfunctions, then the rearview backup camera will remain available, the exterior turn signal lighting will remain functional, and the windshield defogging and defrosting controls will automatically default to a preset cabin temperature to ensure windshield visibility. If your vehicle is operating software older than 2020.48.12 and the eMMC malfunctions, then you may lose these functionalities. Please ensure that your vehicle is operating software release 2020.48.12 or a newer release. To find your current software release, complete an update or review a list of possible malfunctions, please visit our Support page. If the touchscreen is unavailable, then please perform a shoulder check and use your mirrors to back up safely.
Additionally, Tesla will upgrade, free of charge, the eMMC on your vehicle with an enhanced 64GB eMMC.There is no need at this time to contact us as we will notify you when the parts become available. We kindly ask that you do not schedule a service appointment unless you receive a vehicle alert signaling memory storage device degradation or are actively experiencing a persistent blank center display that does not recover after restarting the touchscreen. If you already paid for repairs that addressed the condition covered by this recall, you may be eligible for reimbursement. Tesla will share details about reimbursement and eligibility by the end of March 2021.

Thank you for being a Tesla customer, and we apologize for this inconvenience.

FAQ:
Veelgestelde vragen eMMC van 8 GB
 
  • Informative
Reactions: Jcamps
Ik heb de volle pot betaald bij Tesla voor een nieuwe eMMC, en ik dacht dat dit ook een 8GB versie was. Zou ik dan zowel een terugbetaling krijgen en ook nog een nieuwe chip van 64GB?



Op de factuur staat het volgende

Opmerking: Customer:we have performed a diagnosis and need to replace the MCU
Correctie: Media Control Unit (Remove & Install)

Media Control Unit (Removed & Installed)
ANTENNA , BLUETOOTH (1052393-00-B). 8.18
ASSY,HARN,MDLS,JUMPER, HSD CAMERA (1127304-00-B) 7.27
LTE MCU JPN/HK/Macau/Taiwan/SK (1045006-03-D) 2,198.35









Dit ontving ik gisteren in mijn mail, mijn Tesla heeft meer dan 190.000 KM, dit lijkt geen voorwaarde meer te zijn. Ik heb geen melding in mijn scherm verder dus heb het probleem niet.

Tesla has decided to voluntarily recall certain Model S and Model X vehicles built before March 2018 that are equipped with an 8GB embedded MultiMediaCard (eMMC) in the media control unit because the eMMC may malfunction due to accumulated wear. Our records show that you own a Model S or Model X affected by this recall.

If a malfunction occurs, you may experience a persistent blank center display that does not recover after restarting the touchscreen, loss of certain functionalities, and/or a vehicle alert to contact Service. There is no risk to vehicle drivability, including no effect on acceleration, braking or steering, and we are not aware of any accidents or injuries resulting from this condition.
If your vehicle is operating software release 2020.48.12 or newer and the eMMC malfunctions, then the rearview backup camera will remain available, the exterior turn signal lighting will remain functional, and the windshield defogging and defrosting controls will automatically default to a preset cabin temperature to ensure windshield visibility. If your vehicle is operating software older than 2020.48.12 and the eMMC malfunctions, then you may lose these functionalities. Please ensure that your vehicle is operating software release 2020.48.12 or a newer release. To find your current software release, complete an update or review a list of possible malfunctions, please visit our Support page. If the touchscreen is unavailable, then please perform a shoulder check and use your mirrors to back up safely.
Additionally, Tesla will upgrade, free of charge, the eMMC on your vehicle with an enhanced 64GB eMMC.There is no need at this time to contact us as we will notify you when the parts become available. We kindly ask that you do not schedule a service appointment unless you receive a vehicle alert signaling memory storage device degradation or are actively experiencing a persistent blank center display that does not recover after restarting the touchscreen. If you already paid for repairs that addressed the condition covered by this recall, you may be eligible for reimbursement. Tesla will share details about reimbursement and eligibility by the end of March 2021.

Thank you for being a Tesla customer, and we apologize for this inconvenience.

FAQ:
Veelgestelde vragen eMMC van 8 GB
 
Ik heb de volle pot betaald bij Tesla voor een nieuwe eMMC, en ik dacht dat dit ook een 8GB versie was. Zou ik dan zowel een terugbetaling krijgen en ook nog een nieuwe chip van 64GB?



Op de factuur staat het volgende

Opmerking: Customer:we have performed a diagnosis and need to replace the MCU
Correctie: Media Control Unit (Remove & Install)

Media Control Unit (Removed & Installed)
ANTENNA , BLUETOOTH (1052393-00-B). 8.18
ASSY,HARN,MDLS,JUMPER, HSD CAMERA (1127304-00-B) 7.27
LTE MCU JPN/HK/Macau/Taiwan/SK (1045006-03-D) 2,198.35
Ik zou zeker een poging doen, al is de kans groot dat ze zullen zeggen dat het iets anders was.
 
Op basis van deze mail begin ik toch wel verwachtingen te krijgen. Ik wacht geduldig op eind maart. Een prettig scenario lijkt mij alvast een tegemoetkoming in de kosten van mijn MCU1 replacement in 2018 en een upgrade van de toen geplaatste 8Gb geheugen naar 64Gb.

Ik verheug me op een keer coulance meemaken, na een handvol reparaties die ik volgens het SeC aan mijzelf te wijten had: vastgeroeste spiegels (had ik ze niet dagelijks handmatig ingeklapt? dom dom), gescheurd subframe (had ik de auto altijd in de creep stand? dom dom), verroeste SIM-kaart, weigerende deurgrepen enz.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Op basis van deze mail begin ik toch wel verwachtingen te krijgen. Ik wacht geduldig op eind maart. Een prettig scenario lijkt mij alvast een tegemoetkoming in de kosten van mijn MCU1 replacement in 2018 en een upgrade van de toen geplaatste 8Gb geheugen naar 64Gb.

Ik verheug me op een keer coulance meemaken, na een handvol reparaties die ik volgens het SeC aan mijzelf te wijten had: vastgeroeste spiegels (had ik ze niet dagelijks handmatig ingeklapt? dom dom), gescheurd subframe (had ik de auto altijd in de creep stand? dom dom), verroeste SIM-kaart, weigerende deurgrepen enz.
Hoop doet leven. Al vraag ik me echt af of mensen die het via een derde hebben laten oplossen ook op deze coulance kunnen rekenen. (#metoo ;) )
 
Hoop doet leven. Al vraag ik me echt af of mensen die het via een derde hebben laten oplossen ook op deze coulance kunnen rekenen. (#metoo ;) )

Heb mijn 2013 S jaar geleden verkocht en kort daarvoor in Eindhoven de eMC laten vervangen. Net gebeld dat de nieuwe chip problemen heeft veroorzaakt (niet laden, zwart scherm etc) , auto naar SeC Amsterdam is gehaald. Vervanging kost circa 650 - Tesla vraagt nu eigen bijdrage van 450 incl "omdat een derde er aan gewerkt heeft'... Ja natuurijk denk ik dan, want begin 2020 had ik weinig andere keus omdat Tesla het probleem niet "erkende"... (tenzij ik 5x keer zo veel had willen betalen...)

Samenvattend: als ze het nu wel erkennen zie ik geen reden waarom ze dan dan niet al 1,5 jaar eerder hadden moeten doen...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Heb mijn 2013 S jaar geleden verkocht en kort daarvoor in Eindhoven de eMC laten vervangen. Net gebeld dat de nieuwe chip problemen heeft veroorzaakt (niet laden, zwart scherm etc) , auto naar SeC Amsterdam is gehaald. Vervanging kost circa 650 - Tesla vraagt nu eigen bijdrage van 450 incl "omdat een derde er aan gewerkt heeft'... Ja natuurijk denk ik dan, want begin 2020 had ik weinig andere keus omdat Tesla het probleem niet "erkende"... (tenzij ik 5x keer zo veel had willen betalen...)

Samenvattend: als ze het nu wel erkennen zie ik geen reden waarom ze dan dan niet al 1,5 jaar eerder hadden moeten doen...
De handicap natuurlijk is dat je er naar een 3rd party bent mee getrokken, en nu met een defect terug naar de OEM trekt.

Misschien had de 3rd party het beter kunnen verhelpen dan de OEM, aangezien het defecte hardware nu bij de 3rd party lijkt te liggen.
 
Is toch logisch?

Als je een Macbook bij Apple koopt met 128GB SSD, en een jaar later koop je een 512GB SSD bij Coolblue en je bouwt die zelf in, en een jaar later start de laptop niet meer op, ga je ermee naar de Apple Store en zij zeggen je ook dat ze niet gaan tussen komen in de kosten om je Coolblue SSD te wisselen.

Jullie winkels moeten nogal wat marge draaien om andermans brol kosteloos te vervangen onder de vorm van coulance etc.
 
Is toch logisch?

Als je een Macbook bij Apple koopt met 128GB SSD, en een jaar later koop je een 512GB SSD bij Coolblue en je bouwt die zelf in, en een jaar later start de laptop niet meer op, ga je ermee naar de Apple Store en zij zeggen je ook dat ze niet gaan tussen komen in de kosten om je Coolblue SSD te wisselen.

Jullie winkels moeten nogal wat marge draaien om andermans brol kosteloos te vervangen onder de vorm van coulance etc.

U bent blijkbaar 2 puntjes vergeten te vermelden:
- de Macbook is volledig gecrasht t.g.v. een te kleine SSD
- Apple zegt: "dit kunnen wij ten vroegste binnen 3 weken herstellen"