Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Wat betekent deze nieuwe garantie nu? Gaat Tesla ook betalen als Loek (een dienstverlener die niet tot het Tesla-netwerk behoort) de reparatie heeft uitgevoerd??????????????

Als u eerder hebt betaald voor reparaties van het specifieke onderdeel waarbij de situatie overeenkwam met hetgeen in deze kennisgeving wordt beschreven, komt u mogelijk onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor een vergoeding. Binnen 90 dagen stuurt Tesla u een aanvullende kennisgeving met informatie over de voorwaarden voor het in aanmerking komen voor de vergoeding, de voorwaarden van de vergoeding zelf en de manier waarop de vergoeding kan worden aangevraagd. Houd er rekening mee dat zelfs wanneer de situatie overeenkwam met hetgeen hierboven is beschreven, de reparaties aan het onderdeel die meer dan 10 kalenderdagen na de datum van deze kennisgeving zijn uitgevoerd door een dienstverlener die niet tot het Tesla-netwerk behoort niet voor vergoeding in aanmerking komen.
Zo te lezen van wel.
Behalve als je het hebt laten doen, meer dan 10 dagen na publicatie van bovengenoemde kennisgeving. Dan niet.
Goede service toch? Heeft alleen een beetje lang geduurd....
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Zwart scherm en spontane reboot na zoeken op Spotify heb ik ook al gehad, na een eerder vage zoekopdracht. Hij heeft waarschijnlijk verschillende niveaus van zoeken en loopt uiteindelijk vast. Nu weeral 2 maanden geen issues meer. Maar ook geen vage zoekopdracht meer uitgevoerd. EMMC is onlangs uitgemeten en zit op 67%.
Ik heb dit weekend ook nog zo een vastloper gehad onderweg. Op Spotify heb ik nu een afspeellijst gekregen voor 2020 met beluisterde nummers. Daar zitten ook wat vage Japanse liedjes tussen van mijn vrouw. Dus toen hij moest overschakelen van the trammps naar die vage Japanse muziek was het een gevalletje computer says no. Best vervelend als de afrit dichtbij is en de navigatie hangt.
 
Hahaha ja mijn dochter zocht wel een of andere vage muziek....
Bij welk percentage zouden ze de
Mmc vervangen? Wachten tot 100 ?
was vorige maanden zinnens de MCU2 te laten plaatsen bij Tesla (2590€ ) aangezien heel mijn systeem hopeloos trager wordt en ik wel problemen verwacht . Het was toen ofwel ca 500 € uitgeven voor een externe firma voor vervanging van een nieuwe eMMC , zonder LTU met de opmerking van Tesla dat er nadien mogelijke "inlogproblemen "waren of dus een nieuwe MCU2 met meer mogelijkheden en LTU ontvangst.
Maar nu dat ik verneem dat ze het gekend probleem onder " waarborg " vervangen wacht ik nog even af . Vraag is natuurlijk bij welke degradatie ze het vervangen en hoe hier tijdig op in te spelen . Ik besef natuurlijk dat een nieuwe MCU2 veel meer inhoud dan de vervanging van de eMMC . Bestaat er een mogelijkheid om zelf het % van degradatie vast te stellen ?
 
  • Like
Reactions: ultima
Zojuist een bericht ontvangen van Tesla over aangepaste garantie m.b.t. de eMMC. Ze gaan deze nu kosteloos vervangen. Dat lijkt me niet meer nodig. Tevens is de garantie tot 160.000km (of 8 jaar) en daar zit ik al overheen. M.a.w. voor mij een zinloos bericht, ook omdat Luuk de chip al heeft vervangen.
 
Zojuist een bericht ontvangen van Tesla over aangepaste garantie m.b.t. de eMMC. Ze gaan deze nu kosteloos vervangen. Dat lijkt me niet meer nodig. Tevens is de garantie tot 160.000km (of 8 jaar) en daar zit ik al overheen. M.a.w. voor mij een zinloos bericht, ook omdat Luuk de chip al heeft vervangen.
Als Luuk die vervangen heeft binnen de 160000km, zou je dit moeten terugbetaald ktijgen als ik de voorwaarden zo lees.
De regel trekt juridisch op niets, trouwens. Ik ben ook net over de 160000km. Vorig jaar, toen de problemen hier beschreven werden, heb ik getwijfeld om het preventief te laten doen. Had ik het gedaan, kon ik nu zeggen dat dat was omdat er problemen waren (wie zal beweren dat dat niet zo was) en zouden ze de kosten terug betalen. Nu kom ik niet meer in aanmerking. Mijn geduld wordt bestraft.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Als Luuk die vervangen heeft binnen de 160000km, zou je dit moeten terugbetaald ktijgen als ik de voorwaarden zo lees.
De regel trekt juridisch op niets, trouwens. Ik ben ook net over de 160000km. Vorig jaar, toen de problemen hier beschreven werden, heb ik getwijfeld om het preventief te laten doen. Had ik het gedaan, kon ik nu zeggen dat dat was omdat er problemen waren (wie zal beweren dat dat niet zo was) en zouden ze de kosten terug betalen. Nu kom ik niet meer in aanmerking. Mijn geduld wordt bestraft.
Geduld is dus niet altijd een schone zaak
 
Als Luuk die vervangen heeft binnen de 160000km, zou je dit moeten terugbetaald ktijgen als ik de voorwaarden zo lees.
De regel trekt juridisch op niets, trouwens. Ik ben ook net over de 160000km. Vorig jaar, toen de problemen hier beschreven werden, heb ik getwijfeld om het preventief te laten doen. Had ik het gedaan, kon ik nu zeggen dat dat was omdat er problemen waren (wie zal beweren dat dat niet zo was) en zouden ze de kosten terug betalen. Nu kom ik niet meer in aanmerking. Mijn geduld wordt bestraft.
Dan ga ik zeker proberen dit terug te krijgen. Bij mijn weten had ik toen nog geen 160.000 gehaald. Kan ik checken in mijn Excel.
 
3EB3C5F9-B87D-4F0C-9A43-A3859B4E7592.jpeg
Hoe je erachter komt? Mijn display gaf een melding. Komende woensdag wordt de chip vervangen.
 
Dan ga ik zeker proberen dit terug te krijgen. Bij mijn weten had ik toen nog geen 160.000 gehaald. Kan ik checken in mijn Excel.

Heb je al een poging gedaan? Uit de voorwaarden lees ik dat Tesla je laat weten hoe je het moet terugvragen, zonder te zeggen wie je moet bereiken binnen Tesla die je vertelt hoe je het kunt terugvragen. Gewoon maar een SeC bellen, of SMS'en??
 
in de mail van tesla op 20-11:
Als er in het verleden vervanging heeft plaatsgevonden tegen betaling dan komt u eventueel in aanmerking voor restitutie. Meer informatie hierover ontvangt u in februari 2021.

In het Garantiecorrectieprogramma met publicatie datum 9-11-2020:
Binnen 90 dagen stuurt Tesla u een aanvullende kennisgeving met informatie over de voorwaarden voor het in aanmerking komen voor de vergoeding

En bij de veelgestelde vragen onder dezelfde link:
Meer informatie over de voorwaarden voor het in aanmerking komen voor de vergoeding, de voorwaarden van de vergoeding zelf en de manier waarop de vergoeding kan worden aangevraagd zal vóór februari 2021 beschikbaar zijn.

Consistent communiceren is toch lastig... ben benieuwd wanneer we iets horen.
 
Op het amerikaanse deel van het forum lijkt het erop dat de recall in gang gezet gaat worden. En dat het Tegra bordje wordt geupgrade naar 64gb.

Just got the email for the recall. They will swap the 8gb for the 64gb one. No discount for mcu2 upgrade.

"Tesla has decided to voluntarily recall certain Model S and Model X vehicles built before March 2018 that are equipped with an 8GB embedded MultiMediaCard (eMMC) in the media control unit because the eMMC may malfunction due to accumulated wear. Our records show that you own a Model S or Model X affected by this recall.
...
Additionally, Tesla will upgrade, free of charge, the eMMC on your vehicle with an enhanced 64GB eMMC.There is no need at this time to contact us as we will notify you when the parts become available. We kindly ask that you do not schedule a service appointment unless you receive a vehicle alert signaling memory storage device degradation or are actively experiencing a persistent blank center display that does not recover after restarting the touchscreen. If you already paid for repairs that addressed the condition covered by this recall, you may be eligible for reimbursement. Tesla will share details about reimbursement and eligibility by the end of March 2021."