You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, de korte samenvatting als slot:Ik heb als modus dat ik posts langer dan pakweg 5 zinnen oversla, het leven is te kort. Sowieso heb ik het niet zo op mensen die lang van stof zijn, dus wat de Wooters en oude personen allemaal op dit forum beweren, geen idee. Op deze manier pak je de nuttige info in zo'n draadje toch mee.
De enigen die ik ken met hele slechte ervaringen met Tesla service zijn 7 vrijwel anonieme jankerds op dit forum. Je hebt een account van vorig jaar, maar maar 25 posts, en plots staat je Tesla al regelmatig in het SeC met problemen die al jaren bekend zijn?Ik ben echt niet de enige die hele slechte ervaringen met tesla service heeft.
Uh? Een software update omdat anders de richtingsaanwijzers gingen stoppen met werken?Wat het moment dat tesla die software heeft aangepast zit ik er misschien naast, ik weet niet precies wanneer ze dat gedaan hebben.
Wel heb ik er toen GEEN informatie van tesla over gehad.
Pas ergens eind vorig jaar / begin dit jaar kreeg ik bericht van tesla dat er een probleem was, en dat ze het eventueel gingen vergoeden.
Maar alleen als de auto minder dan 180.000 had gereden.
En daar viel de mijne niet onder.
Ik moest wel de laatste versie software installeren ( wat altijd gebeurd ), want die zorgde ervoor dat o.a de richtingaanwijzers bleven werken.
Wat dus in mijn ogen niet snel is om dat probleem op te lossen.
Verder NOOIT meer een update gehad dat het nu ook voor auto's met meer dan 180.000 zou gelden.
Misschien is Facebook eerder je ding.Toeval? Tja, het mag duidelijk zijn wat ik daar van denk.
Wat heeft het aantal post van mij hiermee te maken?????De enigen die ik ken met hele slechte ervaringen met Tesla service zijn 7 vrijwel anonieme jankerds op dit forum. Je hebt een account van vorig jaar, maar maar 25 posts, en plots staat je Tesla al regelmatig in het SeC met problemen die al jaren bekend zijn?
Uh? Een software update omdat anders de richtingsaanwijzers gingen stoppen met werken?
Misschien is Facebook eerder je ding.
Nou, gelukkig is er maar één geradicaliseerde Tesla extremistDe enigen die ik ken met hele slechte ervaringen met Tesla service zijn 7 vrijwel anonieme jankerds op dit forum. Je hebt een account van vorig jaar, maar maar 25 posts, en plots staat je Tesla al regelmatig in het SeC met problemen die al jaren bekend zijn?
Het enige wat je hoeft te doen is zeggen dat je door een medewerker van Tesla naar Loek bent verwezen. Dat was bij mij tenminste de trigger om het toch te betalen.Ok, de korte samenvatting als slot:
Degene die de vergoeding nog niet hebben aangevraagd moeten heel goed hun woorden wegen.
Want als tesla het kan, zullen ze die vergoeding weigeren.
Kijk, dat is nuttige informatie waar ik wat aan heb ( en anderen misschien ook ). Ik heb al een email gestuurd met extra argumentatie, maar als ze het weer afwijzen, dan stuur ik dit. Merci.Het enige wat je hoeft te doen is zeggen dat je door een medewerker van Tesla naar Loek bent verwezen. Dat was bij mij tenminste de trigger om het toch te betalen.
Graag gedaan…
Nog korter:Ok, de korte samenvatting als slot:
Degene die de vergoeding nog niet hebben aangevraagd moeten heel goed hun woorden wegen.
Want als tesla het kan, zullen ze die vergoeding weigeren.
Ja, en?Nog korter:
Andere merken doen hetzelfde.
Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je bij een ander merk tegen dezelfde dingen aan kunt lopen. Je kunt je dus afvragen wat dat gaat bieden. Als je verder tevreden bent over de auto kun je je afvragen wat het voordeel is van van een overstap. Iedereen heeft wel een goede of slechte ervaring met een merk ook Tesla is niet perfect nat als alle anderen.. In jou geval zou ik ook balen, maar dat heb ik gehad bij twee andere merken.Ja, en?
We ( ik ) hebben het hier over tesla, de eMMC en de ( geen ) vergoeding ervoor. Dat is wat ik hier heb aangegeven in mijn post ongeveer een week geleden.
Vervolgens wordt ik aangevallen op het feit dat ik dus geen tesla meer neem hierna, krijg ik te horen dat de service wel perfect is, dat ik maar een BMW moet nemen, ik meer moet posten??????? en nog meer van dat soort onzin.
Feit is wel dat die wooter in ieder geval heeft aangegeven dat hij begrijpt dat met mijn auto twee maanden in de SeC ( voor een rubber ringetje, dus niet voor het uitbouwen van een motor en accu of zo ) mijn lontje wat kort is. Dat is denk ik het maximale dat er uit hem te krijgen zal zijn.
En ja, service tesla is perfect ( behalve toevallig bij mij dan niet ), ieder ander merk is slechter, en BMW het ergste van allemaal.
Zo goed?
Iedereen kan zelf die afweging wel maken denk ik. Ik heb twee auto’s met problemen gehad die me teveel extra hebben gekost naast de normale kosten en afschrijving. De behandeling van die problemen waren dusdanig slecht dat ik afgeknapt ben op die merken. Gelukkig heb ik geen auto nodig op dit moment en mijn vrouw wil zeker geen Tesla. Zodra ik weer een auto nodig heb komt ondanks dat afknappen Tesla toch weer in beeld ben ik bang. Gelukkig komt er steeds meer om te kiezen.Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je bij een ander merk tegen dezelfde dingen aan kunt lopen. Je kunt je dus afvragen wat dat gaat bieden. Als je verder tevreden bent over de auto kun je je afvragen wat het voordeel is van van een overstap. Iedereen heeft wel een goede of slechte ervaring met een merk ook Tesla is niet perfect nat als alle anderen.. In jou geval zou ik ook balen, maar dat heb ik gehad bij twee andere merken.
Toch makkelijk dat er een forum is waar je je frustraties weg kunt schrijven. Even 5 minuten wachten totdat je uitgewooterd wordt.Tsja, Tesla is gewoon super onbetrouwbaar qua service, ze liegen alles aan elkaar. Weten van problemen maar ontkennen gewoon. Het is een vreselijk bedrijf.
Mijn Tesla is nog steeds een hele fijne auto, maar zou voor de meeste mensen totaal onbruikbaar zijn.
Toch koop je liever aandelen tesla dan KonaTsja, Tesla is gewoon super onbetrouwbaar qua service, ze liegen alles aan elkaar. Weten van problemen maar ontkennen gewoon. Het is een vreselijk bedrijf.
Mijn Tesla is nog steeds een hele fijne auto, maar zou voor de meeste mensen totaal onbruikbaar zijn.
Ding laadt nooit meer sneller dan 30kW, vaak nog minder. Meerdere keren voor onderzoek betaald, maar alles is in orde. Mailtjes, telefoontjes, brieven helpt allemaal niks. Nu rij ik alleen nog lokaal en laad ik alles op de zaak met 11kW, dus voor mij is het niet onbruikbaar, maar het is niet wat me beloofd is.
Paar jaar geleden deden mijn bandensensoren het niet meer. Tesla wilde héél graag dat ik tegen hoge kosten liet onderzoeken en een upgrade deed naar het nieuwe type. Ik heb geweigerd en héél vaak aangegeven dat ik mijn eigen betaalde oude software versie terugwilde waarin ze het gewoon deden. Zonder resultaat. Twee jaar rond gereden met grote irritante knipperende melding in beeld. Langzaam begonnen wereldwijd steeds meer mensen te klagen, en een half jaartje geleden deden ze het ineens weer na een software update. Niks stuk dus, maar ongetwijfeld hebben ze héél veel mensen ten onrechte nieuwe sensoren aangesmeerd.
Eemc verhaal, wereldwijd klachten, alles werd ontkend, diverse mensen veel geld betaald voor een nieuwe MCU. Ik een nieuwe chip bij Loek, waarmee mij storing was verholpen. Dat Tegrabordje kost enkele euro's, en is echt wel in een half uurtje te vervangen. Als ze die dingen gewoon groot hadden ingekocht ruim van te voren en gewoon bij elke auto die voor onderhoud kwam zo'n nieuw bordje er in gestoken hadden hadden ze nu niet allerlei mensen hun third party reparatie hoeven te vervangen, of hun ten onrechte geheel vervangen MCU te vergoeden. Uiteindelijk had het waarschijnlijk qua geld heel weinig gescheeld, maar hadden er niet wereldwijd duizenden klanten zich tijden lang te hoeven ergeren en met onbruikbare gezeten. Dan was er een grotere klanttevredenheid geweest, meer terugkerende kopers, en goede publiciteit.
Dan het hele accuverhaal natuurlijk, dat is qua kosten voor Tesla natuurlijk begrijpelijk, want dat gaat om veel geld. Maar het neemt niet mee dat het eigenlijk gewoon oplichting/diefstal is. Je koopt een auto met een bepaalde beloofde accucapaciteit en laadsnelheid. Dan kan je niet zomaar om je eigen financien te beschermen bij derden accucapacteit stelen door het maximumvoltage te verlagen, en niet zomaar laadsnelheid stelen door dat omlaag te schroeven, en niet zomaar regeneratie stelen op koude dagen en korte stukjes door dat bij koude accu te beperken.
Die auto is niet meer van hen, hij is verkocht en betaald, ze moeten er gewoon afblijven. Softwareupdates prima, maar dan wel van te voren waarschuwen als die beperkingen gaan opleveren, zodat de kans zelf kan kiezen wat hij wil. En de kans altijd de mogelijkheid geven terug te gaan naar vorige versies.
En vooral niet gaan liegen, want dat doen ze glashard, ze hebben tijdenlang beweert dat er absoluut geen beperkingen kwamen. ('mogelijk is er iets stuk, laat je auto maar een paar keer duur onderzoeken.. o nee.. toch alles in orde.. jammer, geen idee..')
Dat alle andere problemen, defecte DCDC waar Tesla me eigenlijk 3750 ex voor wilde laten betalen. Zelf maar opengezaagd en de zekering vervangen, al met al uurtje werk. De gemiddelde consument heeft geen andere keus dan Tesla het hoge bedrag te betalen voor hun domme ontwerp.
Zelfde met handgrepen, onboard lader, dagrijverlichting, lekkende achterlichten (ik heb er gaten in geboord zodat het water er uit kan lopen) . Het heeft mij allemaal niks gekost omdat ik het zelf gerepareerd heb, maar anders had het een kapitaal gekost, en allemaal geen normale slijtage, maar slechte montage, slecht ontwerp of slechte kwaliteit onderdelen.
Maar voor mij gelukkig bruikbaar, alleen hopen dat de HV accu het blijft doen.
Andere auto's hebben dat echt niet. Mijn vrouw heeft een Kona EV, nu precies twee jaar oud, maar het ding heeft geen enkel storinkje gehad, de jaarlijkse beurt kost een paar tientjes en het ding haalt consequent meer dan de opgegeven range.
Ik had hiervoor een Range Rover TDV8, staat bekend als onbetrouwbaar en complex. Echter jáárenlang gereden, en doorgereden tot 400.000km waarvan ook nog veel met een zware boot of andere aanhanger er achter. Nooit ook maar één storing gehad, op een kapotte parkeersensor na. Geen storing in de luchtvering, geen automaatproblemen, geen turbo's, alles probleemloos.
Ik heb Tesla aandelen, dus hoop dat ze het goed doen, maar hoe ze hun klanten behandelen en wat ze met hun softwareupdates doen gaat ze uiteindelijk opbreken naarmate concurenten ook beter en beter worden. Als superchargers voor derden zijn opengesteld is dat voordeel ook al weg.
zonder even stil te staan bij de context. Het is makkelijk om bij een aandelenprijs van >USD1000 te roepen dat ze in het verleden het niet zo nauw hadden moeten nemen met kosten, maar het feit dat je nu aan zo een aandelenprijs zit, is net omdat men stevig in de kosten is gaan snoeien omdat men pas in 2020 winst is gaan maken, en nog altijd niet de verliezen van de vorige boekjaren heeft dichtgereden.Als ze die dingen gewoon groot hadden ingekocht ruim van te voren
Bij one-ten blijft het dan ook bij regelmatig wat negatiefs posten op een forum, ipv een jurist inschakelen. Wat ook weer dom is, want dat negatief posten op een forum heeft een negatief effect op zijn aandelen, terwijl die jurist dat niet doet. Maar die jurist werkt natuurlijk ook niet voor niks.En gelukkig had ik niet zoveel problemen als one-ten want dan had ik wel een jurist ingeschakeld.
En dat mag. Niet iedereen heeft een roze Tesla bril en vindt alles logisch en verklaarbaar.Bij one-ten blijft het dan ook bij regelmatig wat negatiefs posten op een forum, ipv een jurist inschakelen.