Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Zevenaar, januari 2014. Beetje optimistisch ingeschat.. maar nog net goed gegaan.

IMG_4591.jpeg
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik denk dat het “zweet effect” ook een beetje te maken heeft met het feit of je de route al wat vaker hebt gereden en daarbij dus vrij zeker bent dat je het gaat/kunt halen. Als je in onbekend gebied bent zal er meer wat zweet ontstaan den ik.
 
Ik denk dat het “zweet effect” ook een beetje te maken heeft met het feit of je de route al wat vaker hebt gereden en daarbij dus vrij zeker bent dat je het gaat/kunt halen. Als je in onbekend gebied bent zal er meer wat zweet ontstaan den ik.
Klopt. De eerste keer liep de teller hard terug maar kon ik het wel managen. De ergste schrik was toen ik een foutmelding kreeg bij het laden.
 
Zevenaar, januari 2014. Beetje optimistisch ingeschat.. maar nog net goed gegaan.

View attachment 496416

Als de Model S meetelt, dan heb ik bij Waldlaubersheim iets van 21 km (uit mijn hoofd, het is 3 of 4 jaar geleden, hoe lang is David Bowie al overleden) doorgereden vanaf 0.

Overigens was van de MS bekend dat je onder 0 door kon gaan (was toen nog een mooi plaatje van hier op het forum), dus ik was vrij relaxed. Mijn passagier niet.

Ook geen foto. Denk ik.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Als de Model S meetelt, dan heb ik bij Waldlaubersheim iets van 21 km (uit mijn hoofd, het is 3 of 4 jaar geleden, hoe lang is David Bowie al overleden) doorgereden vanaf 0.

Overigens was van de MS bekend dat je onder 0 door kon gaan (was toen nog een mooi plaatje van hier op het forum), dus ik was vrij relaxed. Mijn passagier niet.
.

Dit was 12 januari 2014... toen wist ik dat nog niet -;)
 
Ja hoor. Je moet toch een keer stoppen??

Ja. Maar dan wil je zo snel mogelijk gaan laden.

Ik heb er geen foto van gemaakt. Meer kan ik er niet van maken.

Ook nog gekeken naar die keer bij Waldlaubersheim. Weet nog wel dat ik de teller (+x aantal kilometers) zag oplopen terwijl de range op 0 bleef. Dus ja, je kan het op die manier bewijzen.

Nooit gedacht dat het ooit bewezen moest worden. Ik had al een getuige die bleek zag. ;)
 
Met dit plaatje in mijn achterhoofd heb ik ooit berekend dat je iets van 27 km door kan rijden met een classic Model S 85, nadat er de gevreesde 0 voor je neus is opgedoemd.

Dus die keer bij Waldlaubersheim zat ik vrij rustig.

Later kwamen berichten over mensen die met een Model S 85 al stilvielen voordat de 0 bereikt was, dus vanaf dat moment voorzichtiger geworden.

81B231BC-E768-4179-961B-06C2EC855316.jpeg