You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat was de cargo. Het huis in Spanje heeft een netaansluiting van 20A. Dat is wat beperkt, nu het huis wordt verwarmd met een warmtepomp en de nieuwe keuken twee elektrische ovens en een inductiekookplaat krijgt. En wij willen ook een Tesla kunnen laden.Wow!
Diende die batterij en de omvormers dan als extra range of was dat toevallig de cargo?
Met de kerstdagen ben ik naar ons nieuwe huis in Spanje gereden met de X p100d. Met daarachter een dubbelasser aanhangwagen met daarin een 36 kWh accu, 5 victron multi omvormers en een boel dikke kabels.
Op de terugreis eergisteren - nu met een lege aanhangwagen - ben ik aangekomen bij de supercharger bij Bayonne met 6 km. Je mag het weten, ik deed het in mijn broek. Uiteraard niets laten merken aan echtgenote en drie kleine kinderen...
Gemiddeld verbruik over twee keer 1650 km lag trouwens op 450 Wh per km... 400 op de heenreis en ruim 500 op de terugreis. Ik heb op de heenreis 90 km/h gereden, op de terugreis 120 tot 130.
View attachment 496662
View attachment 496663
Op de terugreis zonder huif.
waarom dan nog bijna anderhalf uur wachten om te beginnen laden?
Graag gedaan. Hier hoeven we elkaar geen vliegen af te vangen!
Wauw.Dat was de cargo. Het huis in Spanje heeft een netaansluiting van 20A. Dat is wat beperkt, nu het huis wordt verwarmd met een warmtepomp en de nieuwe keuken twee elektrische ovens en een inductiekookplaat krijgt. En wij willen ook een Tesla kunnen laden.
Het energiebedrijf vertelde dat het aangesloten vermogen slechts verhoogd kon worden na het verzwaren van het publieke net. De kosten daarvoor - ruim € 22.000 - zouden volledig door ons moeten worden betaald.
Wij hebben een goedkoper alternatief gevonden in de vorm van een accu. Het systeem is geleverd door Bpathenergy.nl en bestaat uit 6 tesla modules uit een model X 100d met een totale capaciteit van 37,2 kWh, een bms dat met de tesla modules kan communiceren en 5 omvormers van victron die 12 kW continu vermogen kunnen leveren. Samen met de 4,7 kW van de netaansluiting hebben nu dus 16,7 kW beschikbaar.
Bijkomend voordeel vormt het gegeven dat wij ook bij het uitvallen van het net stroom hebben en zonnepanelen nu via een victron mppt direct op de accu kunnen aansluiten.
Hier wat foto’s van de testopstelling:
View attachment 496681
View attachment 496682
View attachment 496680
Volgens mij had ik die al daar gelezen Vooral veel reacties van geïnteresseerden in en een enkele hater(leek niet al te intelligent trouwens)/van EV’s.Op mijn vorige wintersport met de M3 met iets van -5 aangekomen bij de Tesla DeC.
Reden: had nog 28 km range. DeC op 6 km. Maar flink bergopwaards. Anderhalve km voor aankomst was de koek op op de teller. Wat met het verbruik zich vertaalt als -5.
Op wintersporters.nl kun je exact lezen hoe en waarom.
Volgens mij had ik die al daar gelezen Vooral veel reacties van geïnteresseerden in en een enkele hater(leek niet al te intelligent trouwens)/van EV’s.
Je beantwoordde en coupeerde de meeste vragen erg goed!