Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Geen probleem! Mijn laadpaal zou geïnstalleerd worden waardoor ik met 25km (ofzo) thuis kwam, de volgende dag de auto met 3km van de oprit af zette en met 0km weer terug moest rijden..
 

Attachments

  • 20200105_115323.jpg
    20200105_115323.jpg
    580 KB · Views: 68
  • Like
Reactions: Exiteer
OK, that was fun while it lasted.

Respect voor Hendrik en over naar de orde van de dag.

(Een paar jaar geleden ook nog wel eens eenmalig een kleine 10 kilometer doorgereden met een bereik van 0 km. Lukte zonder ellende. Nimmer meer geprobeerd daarna.)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Met de kerstdagen ben ik naar ons nieuwe huis in Spanje gereden met de X p100d. Met daarachter een dubbelasser aanhangwagen met daarin een 36 kWh accu, 5 victron multi omvormers en een boel dikke kabels.

Op de terugreis eergisteren - nu met een lege aanhangwagen - ben ik aangekomen bij de supercharger bij Bayonne met 6 km. Je mag het weten, ik deed het in mijn broek. Uiteraard niets laten merken aan echtgenote en drie kleine kinderen...

Gemiddeld verbruik over twee keer 1650 km lag trouwens op 450 Wh per km... 400 op de heenreis en ruim 500 op de terugreis. Ik heb op de heenreis 90 km/h gereden, op de terugreis 120 tot 130.

62B09860-44BA-478C-B0E6-A32B22B0E307.jpeg


CA0170B1-900B-4107-8ACE-3C6989C61330.jpeg

Op de terugreis zonder huif.
 
Wow!
Diende die batterij en de omvormers dan als extra range of was dat toevallig de cargo? :eek:
Dat was de cargo. Het huis in Spanje heeft een netaansluiting van 20A. Dat is wat beperkt, nu het huis wordt verwarmd met een warmtepomp en de nieuwe keuken twee elektrische ovens en een inductiekookplaat krijgt. En wij willen ook een Tesla kunnen laden.

Het energiebedrijf vertelde dat het aangesloten vermogen slechts verhoogd kon worden na het verzwaren van het publieke net. De kosten daarvoor - ruim € 22.000 - zouden volledig door ons moeten worden betaald.

Wij hebben een goedkoper alternatief gevonden in de vorm van een accu. Het systeem is geleverd door Bpathenergy.nl en bestaat uit 6 tesla modules uit een model X 100d met een totale capaciteit van 37,2 kWh, een bms dat met de tesla modules kan communiceren en 5 omvormers van victron die 12 kW continu vermogen kunnen leveren. Samen met de 4,7 kW van de netaansluiting hebben nu dus 16,7 kW beschikbaar.

Bijkomend voordeel vormt het gegeven dat wij ook bij het uitvallen van het net stroom hebben en zonnepanelen nu via een victron mppt direct op de accu kunnen aansluiten.

Hier wat foto’s van de testopstelling:

39B2BBB2-EA4D-4279-9CED-551B124BA77E.jpeg


7F522263-2EE5-4AB6-94B1-623B7D00BFF9.jpeg


AD6B5373-840B-4D0B-8D10-5923075BA2D1.jpeg
 
Met de kerstdagen ben ik naar ons nieuwe huis in Spanje gereden met de X p100d. Met daarachter een dubbelasser aanhangwagen met daarin een 36 kWh accu, 5 victron multi omvormers en een boel dikke kabels.

Op de terugreis eergisteren - nu met een lege aanhangwagen - ben ik aangekomen bij de supercharger bij Bayonne met 6 km. Je mag het weten, ik deed het in mijn broek. Uiteraard niets laten merken aan echtgenote en drie kleine kinderen...

Gemiddeld verbruik over twee keer 1650 km lag trouwens op 450 Wh per km... 400 op de heenreis en ruim 500 op de terugreis. Ik heb op de heenreis 90 km/h gereden, op de terugreis 120 tot 130.

View attachment 496662

View attachment 496663
Op de terugreis zonder huif.

Zonder achterklep van de aanhanger had je nog zuiniger gereden.
 
Dan toch nog even een baas boven baas. Mijn vrouw afgelopen oudejaarsavond in Oostenrijk. Nog 6 km te gaan bergop bij -6. 0km op de teller. Uiteindelijk wel gearriveerd. Lader aangesloten. Auto gaf allerlei rare meldingen dat ie niet meer kon laden, maar na een kwartiertje kwam de 1 km tevoorschijn. Dus -15 / -20 km geweest schat ik. Ik kneep hem ook wel. Het was op bijna 1600 meter. Als ze stil was komen te staan had ik hem denk ik omgedraaid en was gaan "laden".
 

Attachments

  • B3D84909-AA3D-4A76-A074-10FC5EB2B0FC_1_102_o.jpeg
    B3D84909-AA3D-4A76-A074-10FC5EB2B0FC_1_102_o.jpeg
    138 KB · Views: 60
  • Funny
Reactions: Exiteer
Dat was de cargo. Het huis in Spanje heeft een netaansluiting van 20A. Dat is wat beperkt, nu het huis wordt verwarmd met een warmtepomp en de nieuwe keuken twee elektrische ovens en een inductiekookplaat krijgt. En wij willen ook een Tesla kunnen laden.

Het energiebedrijf vertelde dat het aangesloten vermogen slechts verhoogd kon worden na het verzwaren van het publieke net. De kosten daarvoor - ruim € 22.000 - zouden volledig door ons moeten worden betaald.

Wij hebben een goedkoper alternatief gevonden in de vorm van een accu. Het systeem is geleverd door Bpathenergy.nl en bestaat uit 6 tesla modules uit een model X 100d met een totale capaciteit van 37,2 kWh, een bms dat met de tesla modules kan communiceren en 5 omvormers van victron die 12 kW continu vermogen kunnen leveren. Samen met de 4,7 kW van de netaansluiting hebben nu dus 16,7 kW beschikbaar.

Bijkomend voordeel vormt het gegeven dat wij ook bij het uitvallen van het net stroom hebben en zonnepanelen nu via een victron mppt direct op de accu kunnen aansluiten.

Hier wat foto’s van de testopstelling:

View attachment 496681

View attachment 496682

View attachment 496680
Wauw.

In Nederland komen netverzwaringen voor rekening van de netbeheerder.

Off topic: waar zit je ergens in Spanje als ik vragen mag??
 
Last edited:
Op mijn vorige wintersport met de M3 met iets van -5 aangekomen bij de Tesla DeC.

Reden: had nog 28 km range. DeC op 6 km. Maar flink bergopwaards. Anderhalve km voor aankomst was de koek op op de teller. Wat met het verbruik zich vertaalt als -5.

Op wintersporters.nl kun je exact lezen hoe en waarom. ;)
Volgens mij had ik die al daar gelezen;) Vooral veel reacties van geïnteresseerden in en een enkele hater(leek niet al te intelligent trouwens)/van EV’s.
Je beantwoordde en coupeerde de meeste vragen erg goed!