Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Dat klopt. Sterker nog, er is geen reglement. Alleen de eis dat je met klamme handjes je bestemming hebt bereikt. Of -19 dan gelijk staat aan +2, ik weet het niet! Alleen wel dat jij geen prijs hebt gewonnen!:p
Geen reglement?
Ok, dan heb ik gewonnen. Hoe dieper onder nul hoe klammer de handjes en hoe groter de ballen... :D
 
38FA824A-7274-4E1E-9F57-2DB3D8965130.jpeg
Zondag thuis vertrokken met nog +50km range op weg naar het autosalon in Brussel. Had een passagier bij die nog nooit EV gereden had, laat staan gesupercharged. Het was fris maar niet ijskoud (5-6 gradenC) en er stond een flinke tegenwind. Moest naar de Supercharger in Aartselaar, ongeveer 25km van bij mij thuis.

Snelheid op de E313 max 120km/h, heb dus echt niet in Ludicrous stand gereden.

Op de Antwerpse ring was de range gezakt tot 14Km met nog zo’n 7km te gaan.

Mijn passagier vroeg,”is dit normaal”? Ik antwoord: “tuurlijk, geen enkel probleem! We zijn er bijna.”

Op de A12/ Boomsesteenweg zie ik de range verder dalen. We komen op het laatste kruispunt voor de SuC en de range zakt van 2 naar 1 km. Mijn passagier slaat wit uit.

We geraken toch aan de SuC en de range blijft op 1 staan.

Deze foto is genomen nadat de laadsessie al begonnen was.
 
View attachment 500536 Zondag thuis vertrokken met nog +50km range op weg naar het autosalon in Brussel. Had een passagier bij die nog nooit EV gereden had, laat staan gesupercharged. Het was fris maar niet ijskoud (5-6 gradenC) en er stond een flinke tegenwind. Moest naar de Supercharger in Aartselaar, ongeveer 25km van bij mij thuis.

Snelheid op de E313 max 120km/h, heb dus echt niet in Ludicrous stand gereden.

Op de Antwerpse ring was de range gezakt tot 14Km met nog zo’n 7km te gaan.

Mijn passagier vroeg,”is dit normaal”? Ik antwoord: “tuurlijk, geen enkel probleem! We zijn er bijna.”

Op de A12/ Boomsesteenweg zie ik de range verder dalen. We komen op het laatste kruispunt voor de SuC en de range zakt van 2 naar 1 km. Mijn passagier slaat wit uit.

We geraken toch aan de SuC en de range blijft op 1 staan.

Deze foto is genomen nadat de laadsessie al begonnen was.
Dat is pas een verhaal. En hoe onderging jij het?
 
Ik ben er rustig bij gebleven, ook om mijn passagier niet te bang te maken.

Wel of geen passagier maakt mij toch wel uit: dan trek ik de batterij niet tot een paar km range leeg.

Ik vind het leegtrekken van de batterij met 100 kWh overigens een stuk minder voldoening geven dan met de good old 85: die begint meteen op vol vermogen, dus hoe leger, hoe leuker. Terwijl de 100 de eerste 10% tapert.
 

Attachments

  • 6C0BD160-C454-49DB-93D0-037CD55EA3FC.jpeg
    6C0BD160-C454-49DB-93D0-037CD55EA3FC.jpeg
    501.1 KB · Views: 52
Niet de eerste x maar aangezien er bewijsmateriaal bij moet zaterdag nog maar eens uitgehaald.
0B9E228A-E19A-402E-9CEC-ADD41779F402.jpeg

kwam vanaf SuC Apeldoorn waar ik om 1.30 S’nachts nog even geladen heb tot 220 km bereik op de klok om de 95 km naar huis te gaan rijden. continu met de melding 5% over bij aankomst dus geen probleem, maar vanaf Utrecht tot Gouda teruggelopen naar een rest van 3% dus maar wat rustiger aan gedaan. Bij Zevenhuizen ging de eindstand naar 0 dus toen terug op 120 gezet en even later naar laden noodzakelijk om bestemming te bereiken. :eek:
Toen terug op 100 gezet en de vrouw gerust gesteld dat ik echt wel weet wat ik doe :D
En uiteindelijk met dit resultaat onder de carport gezet en de stekker er maar in gehangen. Verbruik heeft over de gehele route een gemiddelde gehad van 375 :confused:
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Toen ik mijn S75 uit 2017 nog geen 2 maanden had heb ik me een keer verkeken op de benodigde range in combinatie met de weersomstandigheden. Ik moest tegen forse tegenwind in en er waren steeds buien, temperatuur een graad of 5 (december). Uiteindelijk moest ik nog 14km rijden op provinciale weg waar ik 80km/u reed achter een vrachtwagen, toen op het display de 0km verscheen.
Overigens heb ik het hier nog nergens gelezen, maar het is heel eenvoudig om te kijken hoe ver je onder nul aan het rijden bent (in % weliswaar), dan moet je de routeplanner bekijken waar de verwachte eindrange is afgebeeld. Enkele meters voor dat je de bestemming hebt gehaald zie je hoeveel % je onder nul hebt bereikt.
Uiteindelijk had ik toen de SuC in Drachten gehaald met die 14km extra doorgereden. De routeplanner gaf - 4 % aan. En ondanks de buitentemperatuur (had de kachel ook al uitgezet) was het zeker een zweterige rit aan het eind. :eek: Er waren toen al een aantal berichten geweest van S-rijders die gestrand waren met nog zo'n + 10km SoC... er werd toen geopperd dat met een update de reserve-capaciteit 'onder nul' verdwenen zou zijn. :eek:

Ook ben ik een keer vertrokken van een bestemming met nog 0km op de display, waar ik met de routeplanner kon zien dat de SoC - 0,5% was. De SuC Zwolle was ca. 7km rijden en die heb ik gehaald toen. Wel kort voor de SuC vreemde meldingen gehad...
 
  • Informative
Reactions: Exiteer