Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Je plaatje doet het niet :) maar het is hetzelfde plaatje als eerder? Dus met 52km/u gemiddeld. Nog steeds netjes.. mijn S gaat never nooit 90wh/km halen.
Teslamate to the rescue: die 90wh/km is inclusief de afslag nemen en de regeneratie bij het afremmen van 77km/u naar 0. De eerste 8km reed ik constant 77km/u [boze truckers :-( ] en met Teslamate 104wh/km.

@Camelroel: weinig hoogteverschil op de A2 tussen Vinkeveen en Breukelen. Wel met storm Corrie in de rug
 
Eindelijk officieel bij de club!

1646652152529.png
1646652195590.png
 
Even mijn lidmaatschap vernieuwen terwijl ik met de groep van Tesla Wensrit in Poznan boodschappen aan het doen was (onze verslagen lees je in dit draadje). Dat duurde zo lang (8 winkelwagens met koffie, thee en melk) dat-ie van 7 naar 2% SoC terugliep en toen was de SC ineens erg ver. Net gehaald maar de combinatie van een paar honderd liter melk aan boodschappen en de schatting (zonder lading) met een rode 0% (dus een geschatte SoC van 0 tot -0,5 bij aankomst) maakte het wel ff spannend :oops:

F0B0A040-0BD2-4B9E-A87C-BC0DB89C630E.jpgIMG_2147.jpeg
 
View attachment 796993View attachment 796994

Ik dacht de rit makkelijk te kunnen halen (normaal zou ik nog een 3-4% over hebben gehouden) maar had een paar weken geleden fors wind tegen..... Stond al even op 0 km toen ik hem aan de lader haalde. Gelukkig dat er wel iets marge in zit....
Voor mijn begrip. Wat heeft de wind van een paar weken geleden te maken met jouw guess-o-meter?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Even mijn lidmaatschap vernieuwen terwijl ik met de groep van Tesla Wensrit in Poznan boodschappen aan het doen was (onze verslagen lees je in dit draadje). Dat duurde zo lang (8 winkelwagens met koffie, thee en melk) dat-ie van 7 naar 2% SoC terugliep en toen was de SC ineens erg ver. Net gehaald maar de combinatie van een paar honderd liter melk aan boodschappen en de schatting (zonder lading) met een rode 0% (dus een geschatte SoC van 0 tot -0,5 bij aankomst) maakte het wel ff spannend :oops:

View attachment 796926View attachment 796925

Oei, die ziet er wel heel spannend uit, maar nog wel heel die-hard die AC aan laten staan?! 😆
 
Voor mijn begrip. Wat heeft de wind van een paar weken geleden te maken met jouw guess-o-meter?
Haha, ik snap je vraag. Het was een rit die ik een paar keer per week maak waar ik vrijwel altijd hetzelfde verbruik heb, en op basis hiervan zou ik dus met een paar % aan komen.

Deze keer was het verbruik dus veel hoger dan normaal door de tegenwind van (inderdaad Enzo63 :)) een paar weken geleden (7 April om precies te zijn). Had de foto wel genomen maar niet gepost.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Yay, ik kan ook tot deze club toetreden! Na enkele maanden geleden een keer met 6km bereik over op kantoor te zijn aangekomen, kwam ik vanmorgen met 1km bereik aan. En tegen de tijd dat ik 'm aan de laadpaal had gekoppeld was het zelfs gezakt naar 0km.

View attachment 836963
En dan ontdekken dat de collega met een PHEV bij de laadpaal staat... :eek:

Ik zou het niet aandurven met de betrouwbaarheid en drukke bezetting van onze Ecotap palen.
 
En dan ontdekken dat de collega met een PHEV bij de laadpaal staat... :eek:

Ik zou het niet aandurven met de betrouwbaarheid en drukke bezetting van onze Ecotap palen.
Op de parkeerplaats van kantoor staan 6 dubbele laadpalen langs 24 parkeerplaatsen, dus als de auto vol is hoef je 'm alleen los te koppelen en hoef je 'm niet te verzetten, en stel dat alle laadpalen bezet zijn (wat sporadisch voorkomt, vooral op dinsdagen en donderdagen, de drukste kantoordagen) dan kan je 'm dus alvast tussen 4 laadpunten in parkeren, en als dan iemand vol is en afkoppelt kan je 'm zo inprikken.

Vandaag is vrijdag, een dag waarop ik de laadpalen nog nooit volledig bezet heb gezien, en ook nog tijdens de vakantie. Toen ik aankwam waren er nul van de 12 laadpunten in gebruik... Ook een unicum trouwens.