Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe gebruikers interface: 3 maanden later

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik mis is naar links swipen voor bandenspanning en naar rechts swipen voor de rit gegevens, waarom is deze functie verdwenen?
En wat mij betreft mag het AP/FSD gedeelte van het scherm een heel suk kleiner, maar ook dat is persoonlijk.
Dat swipen voor bandenspanning en ritgegevens was een heel vreemd hoekje van de gebruikersinterface. Waarschijnlijk een left over van het begin, toen er nog maar heel weinig functies in de interface zaten. Voor mij is het volkomen logisch dat die vreemde uitwas in de normale menustruktuur is gebracht. Het is even vervelend omdat je gewend was geraakt aan die onlogische plek, maar alle functionaliteit is er nog, alleen nu op een logischer plek .
 
Wanneer ik mijn route ingeef krijg ik dat gelijk te zien nog steeds en ook wat de SoC zou zijn bij een retourrit. De werkelijkheid is toch altijd wat weerbarstiger door het rijgedrag van de berijder.
Nou echt niet. Alleen als je een heel korte route rijdt, is de eind SoC te zien, maar als je meerdere afslagen hebt, verdwijnt is het niet meer zichtbaar. Je moet dan helemaal naar onder scrollen om hem te zien. Kan heel ver weg zitten bij een lange rit. Ik heb de verbruiksgrafiek vastgezet in de onderbalk en gebruik die nu steeds, maar het blijft een klik meer.
 
Nou echt niet. Alleen als je een heel korte route rijdt, is de eind SoC te zien, maar als je meerdere afslagen hebt, verdwijnt is het niet meer zichtbaar. Je moet dan helemaal naar onder scrollen om hem te zien. Kan heel ver weg zitten bij een lange rit. Ik heb de verbruiksgrafiek vastgezet in de onderbalk en gebruik die nu steeds, maar het blijft een klik meer.
Lijkt een layout dingetje verschil met mijn S dan.
 
Teveel mensen met teveel wensen, daar gaan we dus niet makkelijk uitkomen…….
Ik stel voor dat Tesla het poldermodel gaat toepassen en het scherm zo maakt dat alles in één oogopslag zichtbaar is en alles direct vanuit het hoofdscherm is te bedienen zonder dat je een menu of sub-menu opvraagt.
Dit heeft denk ik wel tot gevolg dat er heel veel kleine symbolen en letters op het scherm komen en dat er ook maar een paar vierkante centimeter overblijft voor de navigatie, maar dan heeft wel iedereen zijn favoriete knop en melding in het scherm staan.
Doet me direct denken aan het knoppen oerwoud dat ik had in mijn Ampera:)
 
Teveel mensen met teveel wensen, daar gaan we dus niet makkelijk uitkomen…….
Ik stel voor dat Tesla het poldermodel gaat toepassen en het scherm zo maakt dat alles in één oogopslag zichtbaar is en alles direct vanuit het hoofdscherm is te bedienen zonder dat je een menu of sub-menu opvraagt.
Dit heeft denk ik wel tot gevolg dat er heel veel kleine symbolen en letters op het scherm komen en dat er ook maar een paar vierkante centimeter overblijft voor de navigatie, maar dan heeft wel iedereen zijn favoriete knop en melding in het scherm staan.
Doet me direct denken aan het knoppen oerwoud dat ik had in mijn Ampera:)

De oplossing is om ons als eindgebruiker de vrijheid te geven om zelf het scherm in te delen. Uiteraard zit daar een limiet aan maar op dit moment worden we onnodig beperkt in onze keuzevrijheid vwb de inrichting het startscherm.
 
  • Like
Reactions: djlorenz and JeePee
De oplossing is om ons als eindgebruiker de vrijheid te geven om zelf het scherm in te delen. Uiteraard zit daar een limiet aan maar op dit moment worden we onnodig beperkt in onze keuzevrijheid vwb de inrichting het startscherm.
Mijn voorstel is natuurlijk niet echt serieus bedoeld ;) Ik wilde maar aangeven dat iedereen er een mening over heeft en dat je het als producent toch nooit goed kunt doen.
 
Mijn voorstel is natuurlijk niet echt serieus bedoeld ;) Ik wilde maar aangeven dat iedereen er een mening over heeft en dat je het als producent toch nooit goed kunt doen.
Doel van Elon is robotaxi. Dan moet je nog de layout aan de gebruiker koppelen, anders vindt een volgende gebruiker zijn knoppen niet terug. En, UI is voor een robotaxi sowieso van ondergeschikt belang.
Eenmaal op punt, verdwijnt het scherm en zet je enkel nog de interieurinstellingen via je smartphone. De rest doet de wagen zelf.
 
Er komen steeds meer functie op de auto en dan kan je niet knopje blijven bijplaatsen.
Mensen zoals mijn vader en moeder zijn ook volledig de weg kwijt als ze nieuwe TV hebben een de knopjes op de afstandsbediening zitten niet op exact dezelfde plek als de vorige TV. Zulke mensen zal je ook hebben die een Tesla gekocht hebben.

Ja, de eerste dag denk je, goh het lijkt net of ik een nieuwe auto heb en dan merk je ineens dat dit ook feitelijk zo is.
Alleen heb je niet hoeven afrekenen.

Als je dat niet wil moet je een legacy auto kopen en dan mag je jaren doen met de ergernissen van de eerste dag dat je de auto hebt.
Ts Mitch klaagt niet over het dát er wijzigingen zijn (ref je vader en moeder), maar hoe die wijzigingen zijn uitgevoerd. En ik ben het met hem eens. Het is er niet beter op geworden.
 
Ts Mitch klaagt niet over het dát er wijzigingen zijn (ref je vader en moeder), maar hoe die wijzigingen zijn uitgevoerd. En ik ben het met hem eens. Het is er niet beter op geworden.
En dat is precies wat kant nog wal raakt.

Het valt mij op dat er een vast aantal is (en of hij daar bij hoort hou ik niet bij) die bij iedere wijziging klagen dat het slechter is geworden.
Er zijn kleine dingen die ik in de oude handiger vond. Echter het overgrote deel is een verbetering.
 
En dat is precies wat kant nog wal raakt.

Het valt mij op dat er een vast aantal is (en of hij daar bij hoort hou ik niet bij) die bij iedere wijziging klagen dat het slechter is geworden.
Er zijn kleine dingen die ik in de oude handiger vond. Echter het overgrote deel is een verbetering.
“The only person who likes change is a wet baby”
Iedereen zit ongeduldig te wachten op een update en als ze wat achteraan in de rij staan, komen ze hier vragen hoe het kan versneld worden.
Als de update er eenmaal is, klagen ze dat hij niet goed is.
 
“The only person who likes change is a wet baby”
Iedereen zit ongeduldig te wachten op een update en als ze wat achteraan in de rij staan, komen ze hier vragen hoe het kan versneld worden.
Als de update er eenmaal is, klagen ze dat hij niet goed is.

Je bedoelt te zeggen dat de meeste na hun zuigelingen tijd al direct vastgeroeste boomers zijn? 🤡
 
  • Funny
Reactions: job-lek
“The only person who likes change is a wet baby”
Iedereen zit ongeduldig te wachten op een update en als ze wat achteraan in de rij staan, komen ze hier vragen hoe het kan versneld worden.
Als de update er eenmaal is, klagen ze dat hij niet goed is.
Nou, nou. Niet zo downplayen. Iedereen heeft recht op een mening. Als dat niet kan op een forum moet je je toch echt afvragen wat je hier nog doet. Niet elke verandering is een verbetering. Hoe vaak moet een bedrijf iets niet terugdraaien omdat het volk het niet pruimt? Zou ze de kost niet willen geven.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Kijk, zowaar, blijken er kennelijk toch wel meer mensen geweest te zijn die wat icoontjes mistte na de roemruchte 'kerst-update'. Bij laatste software update blijkt het mogelijk ook stoelverwarming en ruitverwarming icoontjes naar de 'icon-bar' te verplaatsen!
Prima,
Echter....
Ik zie de icoontjes staan, denk, heb ik nu ff geen tijd voor, doe ik morgen...En toen was het morgen: weg icoontjes ! Gewoon weer de oude versie waar ze ontbreken?
Nee, ik heb niet nog een software update gekregen/uitgevoerd. M.a.w. bij de voor mij meeste recente update waren daar idd. de extra versleepbare icoontjes: een dag later waren ze gewoon weer verdwenen.
Iemand enig idee wat hier is gebeurd?
(software versie 2022.12.3.1 - Model S)
 
Kijk, zowaar, blijken er kennelijk toch wel meer mensen geweest te zijn die wat icoontjes mistte na de roemruchte 'kerst-update'. Bij laatste software update blijkt het mogelijk ook stoelverwarming en ruitverwarming icoontjes naar de 'icon-bar' te verplaatsen!
Prima,
Echter....
Ik zie de icoontjes staan, denk, heb ik nu ff geen tijd voor, doe ik morgen...En toen was het morgen: weg icoontjes ! Gewoon weer de oude versie waar ze ontbreken?
Nee, ik heb niet nog een software update gekregen/uitgevoerd. M.a.w. bij de voor mij meeste recente update waren daar idd. de extra versleepbare icoontjes: een dag later waren ze gewoon weer verdwenen.
Iemand enig idee wat hier is gebeurd?
(software versie 2022.12.3.1 - Model S)
Je ziet die extra icoontjes niet als je op de drie puntjes drukt. Pas als je een icoon langer vasthoudt (om ze te kunnen verplaatsen), komen die extra icoontjes bovenaan tevoorschijn.

Je kunt ze dan verslepen naar de onderste balk. En daar blijven ze dan staan.