Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe website over road trips

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allemaal,

Mede door het Tesla virus ben ik ook gegrepen door road trips. Een mooi excuus om extra kilometers op de teller te zetten.
Zoals de 1-daagse trip naar Eifel. Maar ook de anderhalve week naar Noorwegen in september 2015 heb ik echt als episch ervaren. Ik denk nog regelmatig aan het avontuur maar heb ook nog regelmatig contact met de mensen die ik heb leren kennen.

In mijn zoektocht voor mooie trips vond ik veel websites over fietstochten en motortochten. Maar niet zoveel over autotochten. Dat vond ik raar dus ben ik maar een eigen site gestart: Road trip travel club – Epische road trips. Omdat het kan.

En ja, ik weet dat er al wat initiatieven zijn. Zoals Tesla Road Trips | Driving the best car in the world (hoi Dennis!). En Home | Tesla Owners Club Nederland (hoi anderen! ;-).
Maar ik wil mijn (Nederlandstalige) website echt richten op roadtrips en vakanties. Denk aan voorbeeldroutes, verslagen, organiseren, tips voor onderweg, kortingdeals met hotels en restaurants, et cetera. Niet per se gericht op Tesla rijders maar ik denk dat daar wel het accent op zal liggen.

De site is nieuw en nog vrij "leeg". Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om:
  • Verslagen te maken van hun reizen inclusief tips
  • Algemene tips hebben (zoals laden onderweg)
  • Op een andere manier bij te dragen
  • Graag mee willen op road trips :) (schrijf je dan in op de nieuwsbrief)
Voel je vooral niet verplicht om langdurig bij te dragen. Als je een idee hebt voor 1 artikeltje, mail mij dat gewoon en dan publiceer ik dat. En als je meer wilt doen ook goed. En als je alleen maar plezier wilt door mee te gaan op een trip: helemaal prima.

Alvast bedankt,
Pim

2015-09-19-16-19-31-jpg.174719
 

Attachments

  • 2015-09-19 16.19.31.jpg
    2015-09-19 16.19.31.jpg
    578.7 KB · Views: 145
Leuk idee!
Wellicht in je chademo-stukje over chargers nog zeggen dat het alleen af-fabriek en bij nieuwere modellen anders is/wordt? En iets over de fivari/jb :) Daarnaast (hoort niet helemaal hier thuis) maar speelt het 'neuter' probleem bijv. ook in Zwitsersland? Zie bij een hoop hotels - neem maar 10m kabel mee dan mag je 'm insteken - en dan een plaatje van een C CEE 7/16 stekker (de platte)
 
Pim, goed initiatief! Ik heb me voor de nieuwsbrief aangemeld.

Gedreven door het succes van de roadtrip van vorig jaar heb ik nog een wens voor een tweede (uitgebreide) roadtrip Scandinavie...
Maar de beschikbare tijd daarvoor is nog beslist een belemmerende factor.

Leuk om voor dergelijke roadtrips een centrale ontmoetingsplek op internet te hebben. Ik hoop dat ik daar een bijdrage in kan gaan leveren.
 
Hey Pim, wij (mijn compagnon en ik) hebben het afgelopen jaar een site ontwikkeld dat wat raakvlakken heeft met jouw idee / site. Wij hebben ook een pagina waar roadtrip voor de tesla op staan. Nu nog vrij summier, maar er komen er nog meer aan.

Trips made by Tesla Roadtrips

Ik ben zelf met de site mijn komende trip naar Noorwegen aan het plannen / vastleggen. Gebaseerd op de bestaande reis naar de noordkaap die op de site staat. Als die een heel eind af is, zal ik daar ook een link van plaatsen in het Noorwegen topic.

Ben benieuwd naar ieders mening.
 
Bedankt voor alle reacties zo ver!

@twall-e: interessante suggesties! Echter heb ik zelf te weinig ervaring met bv Zwitserland om het fijne ervan te weten. Jij wel? :)

@woeliew01: Leuke site, had ik nog niet gevonden! Ziet er professioneel uit (veel gelikter dan mijn initiatief). En toch is mijn site weer iets anders, omdat ik mij ook wil richten op groepsreizen met onbekende mensen. Als je suggesties hebt om informatie uit te wisselen sta ik daar voor open.
 
Bedankt voor het compliment Pim. Wij zijn op het moment druk bezig met de doorontwikkeling en de promotie van de site. In de toekomst is het zeker interessant om eens te kijken hoe we info kunnen uitwisselen. De komende tijd zullen er meer EV trips bijkomen, wereldwijd. Houd de site zeker in de gaten op de tags #tesla en #ev.

Binnenkort willen we ook op het forum een uitnodiging plaatsen om hun reizen en ervaringen te delen.