You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stukjes 130/120 rijden tov 100 levert ook weinig op. Kunnen we daar ook mooi mee stoppen.
Als we dan toch bezig zijn, ook stoppen met kindjes maken .... oefenen is nog toegestaan uiteraard....
Dat kun je al lang als je dat wil. Succes ermee!
Ik moet toegeven dat ik het stikstof nieuws uit NL de afgelopen weken niet op de voet heb kunnen volgen maar willen ze niet gewoon dat de overheid zich aan de afspraken/normen houdt?Sowieso snap ik niet dat er milieufreaks zijn die bouw van woningen tegen willen houden uit principe. Volstrekt onfatsoenlijk.
Het verbruik bij 130 km is ruim meer dan 30% hoger in vergelijking met 100 km/h.Dat jij kiest voor 100 km/u als max voor jezelf, prima. Maar waarom zou dat aan de rest ook opgelegd moeten worden wat jou betreft?
130 km/u is Europees toch de norm. En een prima norm. De snelheid verlagen gaat zo goed als geen verschil maken.
Inderdaad dat kan je als individu al doen maar de impact is dan een stuk lager dan wanneer we het allemaal doen. Daar is wetgeving en handhaving voor nodig.
Het verbruik bij 130 km is ruim meer dan 30% hoger in vergelijking met 100 km/h.
Wat verbruikt jouw Model S?
Ik moet toegeven dat ik het stikstof nieuws uit NL de afgelopen weken niet op de voet heb kunnen volgen maar willen ze niet gewoon dat de overheid zich aan de afspraken/normen houdt?
Maar dat hebben ze toch een paar jaar geleden al gedaan, alle problemen een paar jaar naar voren schuiven zodat men gewoon verder kon met overschrijden van de norm? En nu zeker weer doorschuiven met de belofte dat we voor 2025 echt grote stappen gaan zetten, laat me niet lachen...Prima. Maar als het om woningbouw gaat mag men best inzien dat dat even wat nijpender is dan de natuur.
Je geeft dus geen antwoord.Ik vind het heel schappelijk van je dat je je zorgen maakt om mijn verbruik, maar mijn gemiddeld verbruik is eigenlijk vrij laag. Omdat ik zelf ook vaak minder hard rij dan toegestaan.
Ik heb alleen het niet zo op het afdwingen van anderen om ook rustig aan te rijden.
Je geeft dus geen antwoord.
Ik weet nog van de tijd dat de maximumsnelheid die was die je auto maximaal haalde. Maar toen had ik nog geen rijbewijs. Voor 6 februari 1974 was er geen maximumsnelheid op de “snelweg”Zo dat is nieuw! Wist ik helemaal niks van!
Ik zal mijn leeftijd wel laten zien want ik weet nog dat Nederland lekker een maximum snelheid van 110 km/u had.
Edit: dat is vreemd. Ik herinner me toch echt wel 110 maar nergens (wikipedia, wegenwiki) blijkt dit uit.
En wie gaat dan het landschap beheren?Gewoon al die tractoren op de snelweg in beslag nemen en verbeurd verklaren. Dan houdt dat ook wel weer op. Boeren zijn een groep die op miljoenen zitten. Leuk dat ze liever door willen met boeren, maar de sector moet gewoon inkrimpen. Het maatschappelijk belang gaat voor.
Tijd is geld Wim!Het verbruik bij 130 km is ruim meer dan 30% hoger in vergelijking met 100 km/h.
Wat verbruikt jouw Model S?
Het verbruik wel, maar gek genoeg is de stikstofuitstoot maar iets van 10% hoger. Dit is omdat hij hogere snelheden het afbreken ervan beter gaat vanwege de hogere temperaturen in de uitlaat.Het verbruik bij 130 km is ruim meer dan 30% hoger in vergelijking met 100 km/h.
Wat verbruikt jouw Model S?
Je geeft dus geen antwoord.
Maar dat hebben ze toch een paar jaar geleden al gedaan, alle problemen een paar jaar naar voren schuiven zodat men gewoon verder kon met overschrijden van de norm? En nu zeker weer doorschuiven met de belofte dat we voor 2025 echt grote stappen gaan zetten, laat me niet lachen...
Er is echter niet echt een goede reden om als Nederland weer zo enorm af te wijken van de Europese norm.
Uitstekend. Het verschil van 100 naar 130 km/h, levert met iedere auto 25% meerverbruik op. Dat meerverbruik moet wel opgewekt worden en dat levert 25% extra CO2 uitstoot op. Het maakt daarbij niet uit of je die stroom zelf opwekt of niet. Het maakt zelfs niet uit of je groene stroom inkoopt of niet. Elk meerverbruik leidt onherroepelijk tot verdringing naar fossiele opwek.Het meest zuivere antwoord is het verbruik van de M3, aangezien ik daar als enige in rijd: 152 wh/km over iets meer dan 20.000 km thans.