Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
En een nieuw schip onderweg (afleveringen draadje):

Het lijkt erop dat de volgende boot met Tesla's voor Zeebrugge de Nocc Oceanic wordt. Ligt nu in San Francisco.
Nog onbekend wanneer hij vertrekt en nog belangrijker wanneer hij aankomt, maar reken grofweg op 22 of 23 mei aankomst in Zeebrugge.
De laatst bekende schatting van de aankomst van de Morning Cornelia is 11 mei.

Zou dit hem zijn ;)
 
Ik ook! Gisteren een LR RWD in Red besteld + FSD. De rest standaard.
De wijziging naar RWD is (uiteraard) nog niet zichtbaar in mn account. Ben benieuwd wanneer andere de wijziging zichtbaar krijgen.
Hebben ze je daar een eindprijs voor gegeven? Op "papier" (of e-mail)?

Ik vraag het omdat Tesla beweert dat (vanaf vandaag) de basisprijs die me werd gemeld (€53000) _zonder_ Autopilot is, maar dat ze wel oudere orders voor RWD/LR+AP+FSD voor €5200 meer dan SP+ (die met Autopilot is) + FSD zullen honoreren.
 
Last edited:
Ja, dat werd mij ook verteld, en vandaag "in de toekomst niet meer maar wel wat betreft uw bestaande bestelling".

Wat leuk is, ware het niet dat dat louter telefonisch was en niemand zelfs via e-mail de configuratie en het kostenplaatje vastgelegd had, en men me vertelde dat het nog minstens enkele dagen wachten was voor ik dat kon krijgen.

"Off menu" is al erg genoeg zonder dat het verhaal ook nog eens verandert. Op de configurator heb je tenminste die problemen niet. Bestellen, en direct een bestelbevestiging in je account.
 
Vandaag heb ik mijn oude order geannuleerd en een nieuwe order geplaatst ivm de 7500km supercharging referral bonus. Tevens ook mijn bestelling offmenu gewijzigd middels email naar een Long Range RWD. Na het verhaal hier op het forum gelezen te hebben heb ik Tesla gesproken over de wijziging van het wel of niet leveren van AP: AP wordt blijkbaar niet geleverd bij de RWD versie (en dan hebben we het dus over de basis AP versie).... hoe en wat wat betreffende de huidige bestellingen en communicatie is niet bekend....
 
Hebben ze je daar een eindprijs voor gegeven? Op "papier" (of e-mail)?

Ik vraag het omdat Tesla beweert dat (vanaf vandaag) de basisprijs die me werd gemeld (€53000) _zonder_ Autopilot is, maar dat ze wel oudere orders voor RWD/LR+AP+FSD voor €5200 meer dan SP+ (die met Autopilot is) + FSD zullen honoreren.
Nee niet op papier helaas. Ook nog geen bevestiging gehad van mijn wijziging naar RWD, maar ook nog geen mail dat AP niet standaard zou zijn. Er is mij in SeC Rotterdam verzekerd dat AP standaard was.

Dus zou dit wel heel raar vinden en mn order gaan annuleren dan.

Overigens.. de functionaliteit die AP levert, is minimaal. De TACC met autosteer zit tegenwoordig standaard op een redelijk uitgeruste auto van 30k. Dus zou t sws erg vreemd vinden als je er 3200(!) voor zou moeten neerleggen.
 
De functionaliteit die AP biedt mag dan minimaal zijn, ik ben in de FSD geïnteresseerd (ik wil Auto Lane Change en iets later Navigation on Autopilot, en nog veel later de verdere FSD functionaliteit), maar als die op SR+ 5300 euro kost en op LR 3200+5300 kost (want geen FSD zonder AP) vind ik het te gek voor woorden...

Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat men uiteindelijk beslist dat op zowel SR+ en LR het prijsverschil tussen "basis" en "FSD" 5300 euro is, waar men bij SR+ enkel FSD krijgt en bij de duurdere LR AP+FSD. Dan zouden enkel mensen die een LR zonder FSD kopen een mailtje krijgen of ze willen bijbetalen voor AP.

Ik ga het in elk geval niet gaan vragen, aangezien men mij vandaag vertelde dat voor mijn bestelling 53000+5300 me LR+AP+FSD opleverde. Ik ga heus geen slapende honden wakker maken, en ga ervan uit dat de bestelling ook in die zin aangepast zal worden.

En ja, een auto van die prijs zonder TACC vind ik vreemd en nog vreemder vind ik een model van 47800 euro met TACC en eentje die 5200 euro duurder is zonder TACC -- alsof het Tesla ook maar een cent kostte om AP aan te schakelen. Ik kreeg deze week een Ford Focus als vervangwagen (een paar segmentjes onder waar de Model 3 zou moeten zitten), netjes met een vrij goed werkende TACC.
 
Last edited:
Ik ben ook voor de FSD gegaan. Omdat ik daar echt wel toekomst in zie. En mij is ook exact voorgerekend;
Auto 53000 ( incl ap)
Fsd 5300
Multicoat red: 2100
Administratie/afleverkosten ed 1017,5

Daarvoor heb ik m besteld. En voor iets anders absoluut niet. Hoop dat ze mijn order snel verwerken.
 
Net gebeld door Findio: uw bestelling is terug aangepast naar een SR+. Of ik opnieuw het contract wilde ondertekenen. Contact met Tesla: foutje. Maar: ze kunnen op dit moment geen bevestiging versturen dat ik een RWD LR heb besteld, ook niet naar de financier dus. "Dat zou volgende week of over twee weken pas kunnen". Tot die tijd kan de financiering dus ook niet geregeld worden... iemand ook deze ervaring?

Meteen gevraagd hoe dat zit met de AP: dat hadden zij ook via-via gehoord. "Als u schriftelijke bevestiging heeft dat u er een met AP krijgt zou het goed moeten komen".

Die bevestiging heb ik.
Benieuwd of alle "zou moeten lukken" ook echt gaan lukken...
 
Net gebeld door Findio: uw bestelling is terug aangepast naar een SR+. Of ik opnieuw het contract wilde ondertekenen. Contact met Tesla: foutje. Maar: ze kunnen op dit moment geen bevestiging versturen dat ik een RWD LR heb besteld, ook niet naar de financier dus. "Dat zou volgende week of over twee weken pas kunnen". Tot die tijd kan de financiering dus ook niet geregeld worden... iemand ook deze ervaring?

Meteen gevraagd hoe dat zit met de AP: dat hadden zij ook via-via gehoord. "Als u schriftelijke bevestiging heeft dat u er een met AP krijgt zou het goed moeten komen".

Die bevestiging heb ik.
Benieuwd of alle "zou moeten lukken" ook echt gaan lukken...
Wanneer had jij besteld en bevestiging gekregen?
 
Ik begin toch te twijfelen over de bevestigingen. Sommige hoor ik dat ze een bevestiging hebben gehad, maar sommige geven pas aan dat het kan zodra ook Tesla zelf de RWD in het systeem zelf heeft systeem.

Hoe hebben jullie een bevestiging gekregen, en staat het dan ook in je Tesla account?

Ze hebben bij mij alleen telefonisch aangegeven dat ze de AWD naar RWD zouden zetten. Maar ze wisten niet hoe en of ik uberhautb een bevestiging zou krijgen.
 
Je gelooft het niet but they did it, ik heb een LR RWD met AP in Mn mijntesla staan.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    597.5 KB · Views: 99
Last edited by a moderator: