Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel dagen voor het sluiten van de gratis AP deadline heeft Tesla dit bekend gemaakt eigenlijk? Ik heb het gemist :(

Ligt aan je definitie van “bekend gemaakt”. Technisch gezien: nooit. In praktijk is er een soort memo al dan niet rond gegaan en al dan niet gelezen tussen Tesla HQ en Tesla NL zoals ik het heb begrepen :) Toen het in NL bekend werd was het direct van toepassing op alle nieuwe orders; AP niet inclusief die 53k (die maandag)
 
om jullie even te updaten: jeej. Net DeliveryNL zelf maar gebeld en er is een chassisnummer gekoppeld.

Levering tussen half en eind mei gaven ze aan. Tip: bel delivery Tilburg voor meer info als je niet gebeld bent
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Hoeveel dagen voor het sluiten van de gratis AP deadline heeft Tesla dit bekend gemaakt eigenlijk? Ik heb het gemist :(

LR was altijd een off-the-menu keuze, en voor een offerte moest je dus bij een verkoper zijn, die je meedeelde dat de LR kon besteld worden en je een prijs aangaf. Maandag 29 april lijkt in de Benelux de fatale dag geweest te zijn waarop iedere verkoper op de hoogte was ;-).

Met andere woorden: als je na de 26ste (wanneer ze in de Benelux te horen kregen dat de AP niet gratis zou zijn) een verkoper aan de lijn kreeg die je géén AP beloofde, dan geldden dan de megedeelde prijzen.

De mensen die de AP wél krijgen zonder toeslag zijn de mensen aan wie expliciet toegezegd werd dat een LR €53000 kostte inclusief AP --in mijn geval kreeg ik de bevestiging dat het prijsverschil voor mijn configuratie €5200 was--, en enkel als je dan ten laatste de 29ste april de omzetting naar LR had bevestigd (intern is er bij Tesla ook nog een andere regel: de interne medewerker moest die aanvraag tot omzetting naar LR ten laatste de 30ste in het systeem hebben gezet.)

Een paar Duitsers die wisten dat de AP extra ging kosten trachtten nog de 30ste te bestellen en de interne aanvraag voor dié deadline van de 30ste te krijgen, maar die kregen nuk op het rekwest. Die extra dag coulance was er enkel om de medewerkers aanvragen van de 29ste te laten verwerken.

Met leasemaatschappijen ligt het uiteraard nog moeilijker: als zíj de 29ste geen vaste bestelling voor een LR hebben geplaatst bij Tesla dan geldt die prijs geldig tot de 29ste april niet meer.
 
Last edited:
Ook vin binnen, aankomst op 15 mei (planning)... levering ergens rond 20 mei. Ze staan dus al op de boot die onderweg is en dan hebben we nog de volgende boot in mei (dus dat mei/juni voor iedereen .....denk dat ze daar nog niet zo gek ver naast zitten).
 
Last edited:
Geïnspireerd op het NL/BE SR+ draadje op Europe SR+ bestellingen

Hoi allemaal,

Ik ben vast niet de enige die zo’n off-menu Model 3 LR RWD heeft besteld. Voor 53k is dit de perfecte zakelijke trade-off voor luxe, een ouderwets lage bijtelling en een lekkere range. En ik ben ook vast niet de enige die in bepaalde onzekerheid zit i.v.m. de typische (gebrekkige) communicatie hieromtrent.

What we know:
* Meerdere malen bevestigd gekregen (mondeling, nooit zwart-wit) dat de prijs EUR 53.000 is incl. btw, excl. afleveringskosten/verwijderbijdrage, en dat AP wordt meegeleverd voor dit bedrag
* LR RWD is alleen bestelbaar door een order te plaatsen van een LR AWD en vervolgens per e-mail aan te geven dat je deze om wil zetten naar de LR RWD
* Er is (net als bij de SR+) nog geen aflevertermijn bekend en de medewerkers van Tesla geven sterk uiteenlopende indicaties (van begin mei tot september 2019)

Ik dacht, laten we elkaar in dit draadje eens up to date houden.

Mijn progress; bestelling staat nog steeds op “waiting”, de Delivery Specialist weet niet precies waarom. Iemand al een VIN toegewezen gekregen o.i.d.? Of een aangepaste factuur met de 53k LR RWD erop?
 
Ik heb een paar weken geleden een Model 3 LR besteld met daarbij de wens dat ik een RWD wil hebben. Aanvankelijk stond er AWD in mijn account, maar dat is inmiddels veranderd in Achterwielaandrijving.
Dus dat staat alvast. Er stond nog wel 3200 euro voor de Autopilot, maar na gebeld te hebben wordt dat bedrag in mindering gebracht en wordt de auto geleverd met autopilot.
Maar dat is dan niet het zelfsturende verhaal, maar een uitgebreide adaptieve cruisecontrol.
Afgelopen vrijdag 3 mei ben ik gebeld door Tesla dat mijn auto onderweg is met een verwachte levering tussen 15 mei en eind mei.
Inderdaad is het rijden in een Tesla geweldig, maar de hele organisatie eromheen een puinhoop. Dat was in het begin (ik rij Tesla vanaf dec 2013) een stuk beter: je werd behandeld als een vorst en het (veelal Amerikaanse) personeel legde je in de watten: auto werd thuis opgehaald/teruggebracht als er weer wat aan gedaan moest worden en niets was te gek.
Bedrijf is nu overduidelijk in de puberteit terecht gekomen met alle gevolgen van dien, zo lijkt het.
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Ik heb nog geen "price adjustment" in mijn account, maar wel al schriftelijke bevestiging dat ik de AP niet apart moet betalen, en een VIN (wagen voorbesteld in 2016, bestelling op 16 april, omgezet naar LR RWD op 23 april).

Men meldde me dat het schip met de wagen volgende week in Zeebrugge aankomt, dus het is niet moeilijk te raden dat het om de Morning Cornelia gaat.

Aankomst schepen | Port of Zeebrugge

Dat betekent wel dat de wagen een HW2.5 MCU heeft, want op het moment dat die werd opgeladen op pier 80 in SF (15 april) was men in Fremont net begonnen met HW3 in te bouwen in Model 3s.

De volgende boot met Model 3s is de NOCC Oceanic; die moet ongeveer rond 24 mei in Zeebrugge aankomen. Die zouden dan wél al HW3 hebben.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
De "basis AP" is wel degelijk met zelfsturen aka Autosteer. Het is niet autonoom rijden of de features als autopark.

Wel autosteer, maar niet Auto Lane Change (de functionaliteit die zelf van rijstrook verandert als je de richtingaanwijzer gebruikt), dus je moet telkens de AP opnieuw aanzetten als je van rijstrook verandert.
 
Bij mij nog geen nieuws over een VIN of levering, maar mijn overeenkomst is wel aangepast met een 'Price Adjustment' van -3200 euro. Opluchting, het ligt vast!

Nice, in the pocket. Hoop alleen dat hiermee de fiscale waarde wel 53000 is en niet 56200 ivm bijtelling (anders kost het me netto alsnog 1500 extra over 5 jaar, beetje zonde als t niet hoeft :)).
 
  • Like
Reactions: Woek
Ik heb nog geen "price adjustment" in mijn account, maar wel al schriftelijke bevestiging dat ik de AP niet apart moet betalen, en een VIN (wagen voorbesteld in 2016, bestelling op 16 april, omgezet naar LR RWD op 23 april).

Men meldde me dat het schip met de wagen volgende week in Zeebrugge aankomt, dus het is niet moeilijk te raden dat het om de Morning Cornelia gaat.

Aankomst schepen | Port of Zeebrugge

Dat betekent wel dat de wagen een HW2.5 MCU heeft, want op het moment dat die werd opgeladen op pier 80 in SF (15 april) was men in Fremont net begonnen met HW3 in te bouwen in Model 3s.

De volgende boot met Model 3s is de NOCC Oceanic; die moet ongeveer rond 24 mei in Zeebrugge aankomen. Die zouden dan wél al HW3 hebben.
Interessant! Ik heb FSD genomen, en nog geen VIN. Misschien hebben ze me gelijk maar een HW3 auto gegeven...
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Interessant! Ik heb FSD genomen, en nog geen VIN. Misschien hebben ze me gelijk maar een HW3 auto gegeven...
Ik heb trouwens ook FSD genomen (LR RWD, 18" aero-banden/velgen, Deep Blue Metallic, zwart interieur, AP+FSD). Maar voor de huidige mini-niet-full-self-driving maakt het geen zier uit of je HW2,5 of HW3 hebt.

Ik zou toch eens zelf bellen om te weten of er al een VIN gekoppeld is. Blijkbaar zijn VINs van de wagens op de Morning Cornelia toegewezen (of toch voor een deel) maar plant delivery enkel proactief te gaan rondbellen eens ze van de boot zijn.