Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Schermafbeelding 2021-12-16 om 08.06.42.png

Helmut heeft ook een nieuwe auto voor Latifi geregeld, om zijn levensvoorraad aan blikjes mee te vervoeren.
 
en Toto nog steeds pislink. voor de zoveelste keer 🤪

Mercedes had geen poot om op te staan in een rechtszaal. Masi had het mandaat om af te wijken en deed dat. En dat Mercedes zo lang heeft gewacht met hun beslissing is echt een afgang voor ze. Ik hoop in ieder geval dat FIA in het vervolg niet meer zo zwalkt zoals ze dit seizoen hebben gedaan.

Maar goed... eind goed, al goed 🥳
 
Zover ik heb begrepen had de Fia ook geen mogelijkheid om Hamilton kampioen te maken. Om naderhand te zeggen de stand van ronde X is de uitslag kan niet dus het is de keuze om de huidige uitslag aan te houden of de hele race ongeldig te verklaren.
 
of de hele race ongeldig te verklaren.

En dan nog zou Max wereldkampioen zijn. 😉 Had dus echt geen effect dat ze de uitslag wouden aanvechten. Goed dan ook dat ze het er nu bij gelaten hebben maar vind het niet goed voor het imago van Mercedes, ook dat zij en Lewis niet aanwezig zullen zijn bij de FIA prijsuitreiking terwijl ze zelf wel gewoon het constructeurskampioenschap hebben gewonnen. Ze zijn niet bepaald sportief.

Maar blij dat het nu echt vast staat, Max wereldkampioen! 😁 De FIA had het zeker beter kunnen oplossen maar ze hebben nu eenmaal hier voor gekozen en dat kwam Max nu eenmaal goed uit. Mercedes had makkelijk tijdens de VSC kunnen pitten zodat ze versere banden hadden gehad maarja.. track positie was alles voor hun. Dan val je in dit soort situaties gewoon door de mand met oudere banden en Max op bijna nieuwe softs. Als je over het gehele seizoen kijkt vind ik sowieso dat Max het meer heeft verdiend dus fijn dat het ook zo gegaan is. Echt een mooi seizoen geweest, elke race (behalve Spa, maar dat was ook geen race 😅) enorm van genoten. Hopen dat het volgende seizoen weer net zo spannend gaat worden, vooral met de nieuwe auto's.
 
Het zou wel jammer zijn als Lewis volgend jaar niet zou rijden.
Wat een verschrikkelijke drama queen. Eigenlijk verdient hij een mindere auto. Ik zou Lewis wel eens willen zien in de Alpha Tauri, want ik ben wel benieuwd of hij Gasly, Leclerc of Russel kan bijhouden met iets mindere hardware. Want het zou zomaar zo kunnen zijn dat die Merc 1 seconden sneller is dan het rest van het veld.

Russel/Botta's had me ook wel een leuke combi geleken.

Zouden we dit draadje tot Bahrein in leven kunnen houden?