Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Echt heeeelemaal off topic:

Al jaren niet omgekeken naar zorgverzekering, en nu toch maar eens voorgenomen om daar in te verdiepen...
Heeft iemand anders dit al gedaan, en kan / wil diegene me wat uitzoek / denkwerk besparen?

Bij voorbaat dank!

(en dan kan ik mijn vrouw meteen overtuigen dat het echt wel nuttig is om op dit forum te zitten...:wink:)
 
Echt heeeelemaal off topic:

Al jaren niet omgekeken naar zorgverzekering, en nu toch maar eens voorgenomen om daar in te verdiepen...
Heeft iemand anders dit al gedaan, en kan / wil diegene me wat uitzoek / denkwerk besparen?

Bij voorbaat dank!

(en dan kan ik mijn vrouw meteen overtuigen dat het echt wel nuttig is om op dit forum te zitten...:wink:)

Tot nu toe tot tevredenheid via Independer gedaan. Maar ik ga dit jaar ook nog eens naar FBTO kijken, die doet niet mee aan Independer.
Maar ik vind dit eerlijk gezegd eigenlijk wel héél off-topic, zelfs wat veel voor het off-topic draadje.. :redface:
 
Tot nu toe tot tevredenheid via Independer gedaan. Maar ik ga dit jaar ook nog eens naar FBTO kijken, die doet niet mee aan Independer.
Maar ik vind dit eerlijk gezegd eigenlijk wel héél off-topic, zelfs wat veel voor het off-topic draadje.. :redface:

Independer is van CB voor zover ik weet..... en daar hebben we nu juist geen goed woord voor over toch?

- - - Updated - - -

Vraag van Ernst in "Velgen en Banden"... ik durfde het antwoord daar niet te plaatsen:biggrin:

iemand inmiddels ervaring opgedaan met Contisilent banden of de Pirelli variant met polyurethaan vulling?

Bedoel je die in plaatje 10?

2185_clip_image001_thumb_5C7B472F.jpg
 
Last edited:
Echt heeeelemaal off topic:

Al jaren niet omgekeken naar zorgverzekering, en nu toch maar eens voorgenomen om daar in te verdiepen...
Heeft iemand anders dit al gedaan, en kan / wil diegene me wat uitzoek / denkwerk besparen?

Bij voorbaat dank!

(en dan kan ik mijn vrouw meteen overtuigen dat het echt wel nuttig is om op dit forum te zitten...:wink:)

Gebruik Zorgvergelijker 2016 | ZorgKiezer.nl voor een goede onafhankelijke vergelijking.

Hoewel de naam Independer anders doet vermoeden, is deze site in bezit van een van de grote zorgverzekeraars had ik begrepen... :)
 
Ik wist even geen ander topic om dit in te zetten:

Voor die gene die graag een tripje maken met hun Tesla, nabij de SuC Mogendorf bevind zich de fabriek van HUF-Haus in Hartenfels.(ca.13km)
En hierbij is ook het zo genoemde HUF-dorp, hier kun je vrij toegankelijk ( gratis ) de huizen die hun kunnen maken bekijken.
De huizen zijn voorzien van leuke domotica techniek en zijn ook nog eens duurzaam gefabriceerd.
Als men tijd over heeft en in de buurt is kan het best leuk zijn om eens te gaan kijken aldaar.
 
Ik wist even geen ander topic om dit in te zetten:

Voor die gene die graag een tripje maken met hun Tesla, nabij de SuC Mogendorf bevind zich de fabriek van HUF-Haus in Hartenfels.(ca.13km)
En hierbij is ook het zo genoemde HUF-dorp, hier kun je vrij toegankelijk ( gratis ) de huizen die hun kunnen maken bekijken.
De huizen zijn voorzien van leuke domotica techniek en zijn ook nog eens duurzaam gefabriceerd.
Als men tijd over heeft en in de buurt is kan het best leuk zijn om eens te gaan kijken aldaar.
Er is ook een mooie documentaire over Huf haus.
Toen ik mijn huis ging bouwen heb ik nog contact met ze gehad, erg mooie huizen met veel glas.
Maar ze wilden niet voor mij gaan bouwen omdat m'n kavel te groot was (kan ook te klein geweest zijn, dat herinner ik me niet goed meer).
 
Er is ook een mooie documentaire over Huf haus.
Toen ik mijn huis ging bouwen heb ik nog contact met ze gehad, erg mooie huizen met veel glas.
Maar ze wilden niet voor mij gaan bouwen omdat m'n kavel te groot was (kan ook te klein geweest zijn, dat herinner ik me niet goed meer).

Die docu ken ik niet, maar ik ken ze via het programma Grand-Designs mat Kevin McCloud.
Men toevallig wonen vrienden van ons daar om de hoek en zijn we zelf ook eens gaan kijken.:rolleyes:
 
Deze avond de uitdaging van mijn dochter om hier in Oberhausen tegen haar te gaan karten, aangegaan.
De laatste tijd doet ze dit regelmatig met haar collega's van tesla. Bij mij was het ondertussen een 12 tal jaar geleden, maar ik was daar toen vrij goed in:wink:
De laatste keer dat ik haar in een kart had zien rijden was ze 6 jaar:redface:
Zij had mij nooit zien rijden...
De spanning vooraf was te snijden en de adrenaline voelbaar.
Zij zat in de kart vlak voor me en scheurde als gek weg. Dit was schrikken voor me en ik moet de eerste ronden terug wennen en de mogelijkheden aftasten.
Het duurde dan ook bijna 4 rondes vooraleer ik vlak achter haar hing.
Omdat ze het vertikte om me door te laten en de deur dicht hield, moest ik haar in een bocht een tik geven om te kunnen passeren.
Op het einde van de sessie heb ik haar een tweede keer voorbij gegaan.
Resultaat: ik had 27 rondjes gereden en zij 26.
Mijn gemiddelde tijd per ronde 1.5 sec sneller
Haar beste ronde 1sec. trager dan mijn beste ronde
Ik stond op de achtste en zij op de twintigste plaats van de beste tijd van de dag.
Dit was genieten als vader en zij baalde enorm dat ze het van een ouwe die 35 kg meer woog had moeten beleggen.
Ik moet wel toegeven dat ze het heel goed deed en dat ik alles uit de kast moest halen. Toen we naar het hotel reden, deden mijn armen pijn:wink:

20151226_183217.jpg

20151226_183225.jpg