Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Pfff, ze maakt het me toch lastig, vandaag stond er een bungee jump op haar programma:rolleyes:
View attachment 218478

En nu is ze helemaal zot geworden:eek:
Swing 04 - Photo 20.jpg Swing 08 - Photo 25.jpg

Shari Piessens
 
Niet echt mijn ding, maar ergens toch een stukje jaloers. Volgens mij is dit YOLO zoals het bedoelt is.

Sterkte, ik hoop dat ze bij mij deze fase over slaan :eek:
Waar ik me dan aan optrek is het zien dat ze gelukkig is en straalt;)
alleen zal het leven voor haar hier thuis vrij saai zijn als ze teruggekeerd is,

Maar blijkbaar vindt ze het leuk om vastgebonden op een stoel te zitten, we zullen daar alvast mee beginnen:D:D
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Gezien de tech-factor van Tesla's wellicht een geschikte plek om eens te informeren:

Ik zou graag eens hobby-matig experimenteren met het bouwen en vooral programmeren van robots. Leuke functies bedenken, instructies programmeren, van verschillende sensoren gebruik kunnen maken. Niet te low-level (heb wat kennis van verschillende programmeertalen maar het is niet mijn vak), maar uitdagender dan de educatieve robotpakketten die te koop zijn voor kinderen.

Heeft iemand enige tips voor mij? Thanks!

Maarten
 
Last edited:
Gezien de tech-factor van Tesla's wellicht een geschikte plek om eens te informeren:

Ik zou graag eens hobby-matig experimenteren met het bouwen en vooral programmeren van robots. Leuke functies bedenken, instructies programmeren, van verschillende sensoren gebruik kunnen maken. Niet te low-level (heb wat kennis van verschillende programmeertalen maar het is niet mijn vak), maar uitdagender dan de educatieve robotpakketten die te koop zijn voor kinderen.

Heeft iemand enige tips voor mij? Thanks!

Maarten

Hartstikke leuk om mee te spelen/oefenen, en niet duur: robot kits op basis van Raspberry PI's.
Als je nog wat Lego hebt liggen (of je kinderen) kan je je helemaal uitleven.
Er zijn diverse voorbeeld projecten op internet te vinden:
Best Raspberry Pi Robot Kits of 2016 - 2017 -Raspberry Pi Starter Kits
 
Hartstikke leuk om mee te spelen/oefenen, en niet duur: robot kits op basis van Raspberry PI's.
Als je nog wat Lego hebt liggen (of je kinderen) kan je je helemaal uitleven.
Er zijn diverse voorbeeld projecten op internet te vinden:
Best Raspberry Pi Robot Kits of 2016 - 2017 -Raspberry Pi Starter Kits

Als alternatief voor de Pi, die toch wat meer een computertje is, kun je ook eens kijken naar een Arduino. Ook dat is in basis een mini computer, maar heeft ook een heel eco systeem van besturingscomponenten om van alles en nog wat mee te bouwen. Maar het heeft ook wel duidelijk een hogere drempel. De Pi is voor informatica mensen, de arduino is voor tck mensen (ergo, programmeren versus knutselen)

Arduino Playground - ArduinoUsers
 
Weet iemand een beter alternatief voor IFTTT (If This Then That) ?
Ik wil eigenlijk een recipe opstellen als:
IF push-bericht "Charging Completed" ontvangen
AND huidige lokatie = werk
THEN unlock charge port

Handig voor op het werk waar we een paar laders delen met meerdere auto's, dan hoeven we elkaar niet meer te bellen of whatsappen.
De actie zou ik middels een webservice kunnen uitvoeren, maar IFTTT kan dacht ik niet reageren op push-berichten en je kan niet een extra voorwaarde opstellen.
(of Tesla zou dit natuurlijk als standaard optie in de software kunnen inbouwen natuurlijk...)
 
  • Like
Reactions: BertXL