Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
OK, nu heb ik de laatste tijd al wat issues met mijn S waarop ik al lang wacht totdat het een keer gefixt wordt:
-gele rand
-achterlicht loopt bij elke bui vol water wat eruit loopt in je kofferbak als je deze opendoet
- deurhendel bestuurder die niet werkt zodat via andere deur je portier van binnenuit moet opendoen

komt er vandaag ineens dit bij:

Iemand deze al eens gehad?
 
Ja, die heb ik ook een paar maal gehad. Kwam meestal tijdens lange rit en hoge snelheid, bijvoorbeeld rijden in Duitsland. Melding gaat pas weg bij einde rit (meen ik), of na een SuperCharge.

Overigens tip: die deurhendel, die komt niet meer naar buiten? En maakt af en toe beetje tikkend geluid? Dan kun je als de auto ontgrendeld is - dus de overige deurhendels staan naar buiten - de nog ingedrukte deurhendel licht indrukken, dan springt de deur gewoon open. Eigenlijk net als bij een X.
 
Ja, die heb ik ook een paar maal gehad. Kwam meestal tijdens lange rit en hoge snelheid, bijvoorbeeld rijden in Duitsland. Melding gaat pas weg bij einde rit (meen ik), of na een SuperCharge.

Overigens tip: die deurhendel, die komt niet meer naar buiten? En maakt af en toe beetje tikkend geluid? Dan kun je als de auto ontgrendeld is - dus de overige deurhendels staan naar buiten - de nog ingedrukte deurhendel licht indrukken, dan springt de deur gewoon open. Eigenlijk net als bij een X.

Melding kwam na 5 km rijden, 100 km/u. dus niet echt spannend.

De deurhendel komt een een cm naar buiten. Indrukken doet helaas niets, eraan trekken ook niet. Bij wegrijden gaat hij weer netjes naar binnen en maakt daarna nog 3x een bromgeluid alsof er iets vastloopt.
 
  • Love
Reactions: jww1966
Model S, december 2017, ca 55K km gereden.

Vanochtend bij Karelsen in Soest zomer/winterbanden gewisseld. Meteen even naar remmen laten kijken. Remschijven waren nog 50%, remvloeistof was volgens hen nog prima. Controle was ook nog gratis (auto staat toch op de brug, is service).

Ik laat volgend jaar om deze tijd daar dan de blokken vernieuwen.

Nu alleen binnenkort eens een afspraak bij Tesland maken voor filters en airco...
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat ze bijna niet gebruikt worden en daardoor roestvorming op schijven?

Bij Tesla nagevraagd aangezien ik dit met de 2016 & 2019 Model S Had.
Blijkbaar harde "Rubbers"(vermoed remblokken) aangezien het een zware wagen is. Is volgens hun dus normaal, ook al is het een onaangenaam geluid de eerste kilometers...
 
Bij Tesla nagevraagd aangezien ik dit met de 2016 & 2019 Model S Had.
Blijkbaar harde "Rubbers"(vermoed remblokken) aangezien het een zware wagen is. Is volgens hun dus normaal, ook al is het een onaangenaam geluid de eerste kilometers...

Ik maak er een sport van om zo min mogelijk te remmen dus ik rem bijna niet met mijn conventionele rem en er zit nooit roest op en piepen of kraken nooit.

Ik heb wel wat tips die je zou kunnen laten nakijken

Rij je wel met originele remblokken? Goedkope remblokken zijn vaak van kwalitatief minder materiaal waardoor ze gaan piepen en knarsen.

Tussen de remzuigers en remblokken zitten anti resonantie plaatjes, deze moeten volgens de Tesla repair manual in het kopervet staan. Is dit niet gedaan heb je kans op herrie met remmen. Ook zitten er anti rattle clips op de kopse kant van de remblokken, deze zijn vrij zwak en breken wel eens waardoor ze hun functie verliezen met herrie tot gevolg.

br1.png

br2.png


Ook kunnen je remblokken vast geroest staan doordat ze niet vaak gebruikt worden, dit kan ook herrie geven.
Wat ook nog kan is een steentje tussen je remblok en remschijf, dit heb ik ook al eens meegemaakt.

Al met al kan het aan genoeg dingen liggen.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: slk-A4 and Gaston
View attachment 469169

Inclusief spinnenwebben en stofnesten :)

Wieluitlijning is ook belangrijk, model S heeft veel rubbers aan zijn draagarmen waardoor je wielstanden na een aantal jaar aardig kunnen gaan afwijken. Dit gaat ten koste van je range en banden slijten schuin af waardoor ze sneller vervangen moeten worden. Uitlijnen heb ik helaas zelf geen apparatuur voor anders deed ik dat ook zelf :p
Ik lees dat dat U heel handig bent en veel zelf aan onderhoud doet.
Mij vraag is waar koopt u uw onderdelen zoals remschijven remblokken en remvloeistof?

Zelf ben ik heel handig en vind het leuk om een auto goed te leren kennen en te onderhouden waar ik kan. Moet de velgen wisselen voor winterbanden dus ik dacht laat ik met nieuwe remschijven en remblokken beginnen zodat ik zeker ben van de staat van de remmen ipv de APK want dit zijn echt lachertjes! Zeker bij tweedehands verkoop.

alles voor de veiligheid van andere en mij zelf!
 
Ik lees dat dat U heel handig bent en veel zelf aan onderhoud doet.
Mij vraag is waar koopt u uw onderdelen zoals remschijven remblokken en remvloeistof?

Zelf ben ik heel handig en vind het leuk om een auto goed te leren kennen en te onderhouden waar ik kan. Moet de velgen wisselen voor winterbanden dus ik dacht laat ik met nieuwe remschijven en remblokken beginnen zodat ik zeker ben van de staat van de remmen ipv de APK want dit zijn echt lachertjes! Zeker bij tweedehands verkoop.

alles voor de veiligheid van andere en mij zelf!

Ik probeer indd eigenlijk zoveel mogelijk zelf te doen :)

Onderdelen...Tsja lastig verhaal, overal en nergens eigenlijk. Hangt af waar de prijs het gunstigste is. Liefst zoveel mogelijk originele onderdelen. Achterlicht units en ruitenwisser mechanisme kwamen uit Polen, microswitches voor de deurgrepen bij Conrad, kachelmotor op Ebay, stabilisatorstangen en interieurfilter bij Tesla, remvloeistof en ruitenwissers...elke willekeurige zaak maar wel volgens Tesla specs.

Remblokken en schijven waren nog binnen specificaties dus heb ik enkel wat onderhoud gegeven maar niet vervangen. Je kunt ze wel vervangen maar je gebruikt ze amper namelijk. (Deze zijn ondertussen in de vrije handel te krijgen) Zijn tenslotte gewoon Brembo remklauwen.

Onderdeelnrs kan je vinden op: epc.tesla.com
 
Gisteravond bleef de parkeerrem hangen, dat merk je gelijk bij het willen wegrijden. Na de parkeerrem een keer aan (in P) en uitzetten (weer in D) was het euvel verholpen. De parkeerrem sensor blijft dan echter een fout geven. Door de grote parkeerknop op het scherm circa 3 tot 5 seconden ingedrukt te houden, kan je de sensor resetten.

Nu lijkt alles weer goed te zijn, maar helemaal vertrouwen doe ik dit niet. Iemand anders hier ervaring mee? Hoe zorg ik ervoor dat de parkeerrem niet meer blijft hangen? Vast veroorzaakt door het vuil dat vandaag de dag op de wegen ligt...