Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud wielophanging voor, Model S (2015) in Oost Brabant

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model S uit 2015 met luchtvering, heeft voor een steeds luider krakende wielophanging. Nu kan ik deze bij Tesla laten repareren, maar de tarieven zijn daar nogal fors. Weet er iemand een goed adres om dit te laten repareren. Bij voorkeur in de regio Oost Brabant, maar gezien het aantal reparatiebedrijven voor Tesla's zal de kans daarop klein zijn.
 
Upvote 0
T Service hoofddorp heeft hier ook veel ervaring mee:
Slechte ervaring mee. Ze bleven bij hoog en bij laag beweren dat de nieuwe deurhendels niet meer vanzelf naar buiten komen. Onzin natuurlijk, en op laten lossen door Tesla zelf. Ze hebben uiteindelijk wel het geld terug gegeven, maar dat was de eerste en laatste keer dat ik iets buiten Tesla laat vervangen.
 
  • Funny
Reactions: Gtech
Upvote 0
Slechte ervaring mee. Ze bleven bij hoog en bij laag beweren dat de nieuwe deurhendels niet meer vanzelf naar buiten komen. Onzin natuurlijk, en op laten lossen door Tesla zelf. Ze hebben uiteindelijk wel het geld terug gegeven, maar dat was de eerste en laatste keer dat ik iets buiten Tesla laat vervangen.
Dat is inderdaad geen prettige ervaring. Zelf opzicht wel goede ervaringen mee, waarbij ze de draagarmen hebben vervangen, grote beurt en een APK keuring.
Waar ik grote moeite mee had, is dat ze de Steun van de brug om de auto op te tillen gewoon onder de batterij hadden geplaatst.

Toen ik daar wat van zei hebben ze dat opgelost. Verder goed en netjes wat betreft service.
 
Upvote 0
Slechte ervaring mee. Ze bleven bij hoog en bij laag beweren dat de nieuwe deurhendels niet meer vanzelf naar buiten komen. Onzin natuurlijk, en op laten lossen door Tesla zelf. Ze hebben uiteindelijk wel het geld terug gegeven, maar dat was de eerste en laatste keer dat ik iets buiten Tesla laat vervangen.
Toevallig sprak ik net met iemand van T-Service die mij hetzelfde zij. Kon hem niet zo goed begrijpen. Hij liet op zijn auto zien dat de 'nieuwe' deurhendel rechtsvoor niet meer naar buiten kwam en dit zo hoorde. Maar makes sense now. Dat hoort dus totaal niet?
 
Upvote 0
Ben ook aan de beurt met mijn draagarmen. Hoor graag wat jouw ervaring is. Heb tot nu toe mijn draagarmen voor bij Tesla laten vervangen. Vrij kostbaar. Overige service bij T-Service.
300.000 op de originele draagarmen, netjes!
Bij mij zijn ze met bijna 200.000 km vervangen. T Service gaf aan dat ze binnenkort vervangen worden, en als ik het nu liet doen hoefde de boven draagarmen niet. Als ik het een jaar uitstel zouden zowel boven als onder vervangen moeten worden.
 
Upvote 0
300.000 op de originele draagarmen, netjes!
Bij mij zijn ze met bijna 200.000 km vervangen. T Service gaf aan dat ze binnenkort vervangen worden, en als ik het nu liet doen hoefde de boven draagarmen niet. Als ik het een jaar uitstel zouden zowel boven als onder vervangen moeten worden.
Voor zijn 3 van de 4 al vervangen. Linksvoor rammelt nu wat bij drempels en achter is nu ook aan de beurt.
 
Upvote 0
Toevallig sprak ik net met iemand van T-Service die mij hetzelfde zij. Kon hem niet zo goed begrijpen. Hij liet op zijn auto zien dat de 'nieuwe' deurhendel rechtsvoor niet meer naar buiten kwam en dit zo hoorde. Maar makes sense now. Dat hoort dus totaal niet?
Nee, ongelooflijk dat ze dit nog steeds beweren, ik heb ze uitvoerig op de hoogte gesteld van hoe het wel zou moeten. Wat ze daar missen is de calibratie tool die je als onderhoudsbedrijf gewoon bij Tesla kan aanschaffen. Dat ze dat niet willen/kunnen zegt mij voldoende, never again daar.
 
Upvote 0
300.000 op de originele draagarmen, netjes!
Bij mij zijn ze met bijna 200.000 km vervangen. T Service gaf aan dat ze binnenkort vervangen worden, en als ik het nu liet doen hoefde de boven draagarmen niet. Als ik het een jaar uitstel zouden zowel boven als onder vervangen moeten worden.

Dat slaat ook nergens op, alsof die bovenste armen niet meer slijten met nieuwe onderste. Ze slijten nu misschien juist nog harder.
 
Upvote 0
Dat slaat ook nergens op, alsof die bovenste armen niet meer slijten met nieuwe onderste. Ze slijten nu misschien juist nog harder.
Nu heb ik er niet veel verstand van, maar als er speling op de rubbers beneden zit, lijkt mij dat wel degelijk meer impact hebben op de draagarmen boven. Het samenspel moet je als een geheel beschouwen. Waarschijnlijk kan @Gtech daar meer over vertellen.

Er was zoveel geschreven over de draagarmen van Tesla dat ik het zekere voor het onzekere nam en ze heb laten vervangen. Of het echt nodig was, geen idee.
 
Upvote 0
Dat slaat ook nergens op, alsof die bovenste armen niet meer slijten met nieuwe onderste. Ze slijten nu misschien juist nog harder.

Nu heb ik er niet veel verstand van, maar als er speling op de rubbers beneden zit, lijkt mij dat wel degelijk meer impact hebben op de draagarmen boven. Het samenspel moet je als een geheel beschouwen. Waarschijnlijk kan @Gtech daar meer over vertellen.

Er was zoveel geschreven over de draagarmen van Tesla dat ik het zekere voor het onzekere nam en ze heb laten vervangen. Of het echt nodig was, geen idee.

Tesla heeft bij mij dus maar 3 van de 4 draagarmen voor vervangen toen ter tijd. Mijn APK garage vond dat dus ook onbegrijpelijk.
 
Upvote 0
Tesla heeft bij mij dus maar 3 van de 4 draagarmen voor vervangen toen ter tijd. Mijn APK garage vond dat dus ook onbegrijpelijk.
Dat is inderdaad apart. Bij draagarmen kan je het beste in evenwicht vervangen.
Achter zijn ze nog goed bij mij
Voor zijn beide draagarmen (2x onderste vervangen incl stabilisatiestangen). Beide bovenste draagarmen (voor) zijn nog origineel.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Upvote 0