Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderzoekje: Wat had je anders gereden?

Van de zakelijke tesla rijders, wat hadden jullie waarschijnlijk anders gereden


  • Total voters
    119
This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien Pieter Omtzigt zich op Twitter nogal druk maakt over het voordeel van de Tesla en ik uit dezelfde stad kom, leek het mij wel aardig om zijn leed wat te verzachten en hem een taartje aan te bieden. De laatste tweet zag er als volgt uit:

Untitled.jpg
Het leek mij wel een goed idee om op deze basis een taart te laten maken en deze bij hem aan te bieden. Helaas trof ik hem tot 2x toe niet thuis, maar hopelijk reageert hij wel op mijn tweet. Ik zou hem alsnog graag langsbrengen en hem proberen uit te leggen dat ik anders waarschijnlijk nog een paar jaar in mijn sjoemeldiesel was blijven rondrijden en het verschil echt niet zo groot is.
Untitled.jpg
De tekst is bewust even wat scherp neergezet, maar is natuurlijk ludiek bedoelt. In de tijd van agressieve anti-zwartepiettendiscussies leek me een ludiek protest wel gepast. :):):)
 
Leuk onderzoekje en interessante discussie. Ik kan er helaas niet aan meedoen: ik ben namelijk een gepensioneerde loonslaaf (uit het betere betaalde segment, evenals eega). Reden om EV te rijden: een beetje ecologische voetafdruk (we hebben 6 kleinkinderen) en vooral het rustige rijgedrag van EV's: niet dat opgefokte toerentalgejank;) Enige voordeel voor ons persoonlijk: het tot nu toe ontbreken van "wegenbelasting".
De hele discussie in de politiek over de EV's en met name de Tesla is niets anders dan jaloezie. Het is gewoon de verbale variant van het krassen op een nieuwe auto. En jullie raden het misschien wel: ik vind NIET dat iedereen recht heeft op een autootje:rolleyes: Ik moet hierbij altijd denken aan een familielid van mij, met een arbeidersinkomen begin jaren '70, die eens 2 peperdure whippets had gekocht en klaagde over de onderhoudskosten van die dieren; andere familieleden wezen hem op de wat aparte keuze van zijn "hobby" waarop hij klagelijk sprak: "een arbeider mag toch ook wel een pleziertje":eek: Natuurlijk mag dat, maar klaag dan niet. Natuurlijk mag iedereen een auto, maar recht heb je op geschikt en goed openbaar vervoer.