You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Over de kosten van tesla's voor de staat:
......
Ik heb niet verder gerekend, maar mijn gevoel zegt dat met dit alles een Tesla model X, S de staat ongeveer 20-25k kost.
Gemiste inkomsten dan, voor de schatkist het zelfde effect.Goed dat je de berekening corrigeert, maar ik ben het niet eens met je woordkeuze.
Geeft aan hoe fout we al aan het denken zijn op veel plaatsen:
Het kost de staat niets. De staat hengelt minder belasting binnen. Dat is toch ècht wat anders!
Gebruikte Audi Q7 of Maserati Ghibli, 0,19/km. hebben niets met milieu te maken. Blij dat het een Tesla geworden is.Naar aanleiding van de tweet van Pieter Omzigt dat een Tesla 70k subsidie "kost" vroeg ik me af hoe veel dit nou werkelijk is. Om dit op het gebied van de bijtelling te berekenen is het belangrijk wat jullie keuze anders was geweest. Mijn aanname is dat de meeste mensen bij lange na geen auto van dezelfde prijs hadden gekocht, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Voor mijzelf: ik overweeg een Model S 75d en rij nu alleen zakelijk een 2e hans auto. Heb prive ook een auto met een veel lagere waarde. Ik zou ook niet snel een nieuwe ICE auto overwegen met de aanschafprijs van de S. Als ik het al zou willen, dan zou ik gok ik een jong gebruikte kopen en deze vrij snel met een mooie afschrijving naar prive trekken. 5 jaar 22% over 100k+ betalen doet vrijwel niemand.
Ik schaam mij anders nergens voor: een drietand met een dikke V8!Dat durf ik hier niet te melden als zwaar verslaafde ex-petrolhead.
Nu je het zegt, dat zou de X p100d op de oprit verklaren!Wie was dat ook weer? Freud geloof ik, die had het over een verlengstuk van iets. Helaas even ontschoten.
'Tesla kost 70.000 euro subsidie' – Klopt dit wel?Een ander geluid (in het FD nog wel!) Cookiewall | Het Financieele Dagblad
Over de kosten van tesla's voor de staat:
Als je naar 'de bijtellers' in de de poll kijkt en steeds het gemiddelde neemt van een range dan kom je op de volgende 'subsidie':
Gemiddelde waarde van alternatieve auto is: €58k -> €12960.87 bijtelling * 0.49% = €6350.83 brutto bijtelling per jaar. Een Tesla van €105k heeft een netto bijtelling van €2058 per jaar (@4%). Verschil is €4292.83 bijtelling per jaar ofwel +/- €21k per Tesla over 5 jaar. Dan ga ik voor iedereen uit van het hoogste belastingtarief (waar sommige handige dga's en misschien medewerkers niet onder vallen).
21k ligt vrij ver van de 70k (inc. mrb en investeringsaftrek die Omzigt aangeeft. Met 25k per jaar gemiddeld kom je dan op 17ct, ver van de 70ct zoals genoemd.
Dan is er dus nog niet meegenomen:
Ik heb niet verder gerekend, maar mijn gevoel zegt dat met dit alles een Tesla model X, S de staat ongeveer 20-25k kost.
- Lager IKB tarief van een deel van de tesla rijders
- Ondernemers die de auto anders alleen zakelijk hadden gereden
- Effect privé rijders: Mensen die een veel goedkopere privé auto hadden gereden.
Ja precies, die P van en-is zegt het al.Nu je het zegt, dat zou de X p100d op de oprit verklaren!