Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onnodig enige tijd een file in stand gehouden door leeggeraakte iPhone

This site may earn commission on affiliate links.
Ik mag toch aannemen dat een model 3 Bluetooth sleutel niet afhankelijk is van internetverbinding van de app? Bij model s zou ik er idd niet op vertrouwen, want niet overal internetbereik (bijvoorbeeld parkeergarage -2). Neem aan dat Bluetooth het altijd doet mits de telefoon opgeladen is natuurlijk.
Hij heeft inderdaad geen internet nodig om de auto te openen / starten. Maar een maand geleden was het probleem dat gebruikers uit waren gelogd en niet meer in konden loggen vanwege een storing bij Tesla. Dan heb je geen werkende app meer.

Daarom gewoon altijd een pasje meenemen.

Tesla-bezitters konden niet in auto's door app-storing
 
Wat ik hierboven niet vertelde is dat er al heel snel een politieagent bij het voorval aanwezig was. Ik denk dat dat kwam doordat de oorspronkelijke file werd veroorzaakt door een ongeluk. Hoe dan ook, de man was zeer ontrieft. Hij heeft nog meegeholpen in een poging de auto naar de vluchtstrook te duwen. Dat gaat natuurlijk niet wanneer hij in Park staat. De agent riep dingen tegen me als "Dan koop je een auto van anderhalve ton en dan kan je hem niet starten?" Ik mompelde nog iets van dat het 1/3 van dat bedrag was geweest. En "Kijk nou wat je veroorzaakt!" alsof ik me daar niet van bewust was. En "Als je hem nu niet weet te starten, dan bel ik een takelwagen" waarop ik me afvroeg hoe de takelwagen de auto dan uit Park zou halen. Het was niet makkelijk onder dit alles helder te blijven nadenken.

Maar goed. Hij had het niet over een boete. Toen ik uiteindelijk wegreed riep hij me na: "zorg dat dit nooit meer gebeurt!".

De jonge vrouw in de auto achter mij zal dit nooit lezen, maar zij verdient alle lof. Ze zei nog tegen me, over die agent, "wat een chagrijn he?". Het was duidelijk dat de agent zich ook niet veel raad wist met de situatie, en dat is hem niet te verwijten. Voor hem was het probleem met de Tesla natuurlijk totaal onbegrijpelijk. Ik snap dat hij boos was.

Dank voor het artikel!

Ik snap die agent wel. Het is gewoon niet zo fijn dat iemand een file veroorzaakt en het was te voorkomen geweest als je niet twee onverstandige beslissingen had gemaakt die tezamen het probleem hebben veroorzaakt.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Waarom de auto in park zetten? Wanneer je je rem even doordrukt blijft deze in "hill hold" staan en kan je altijd gelijk weer gaan rijden en blijft entertainment en klimaatbeheersing allemaal gewoon aan.

Daarbij als je alleen je telefoon als sleutel wilt gaan gebruiken klinkt het mij wat onnozel als je dan met een lege telefoon de auto in gaat en dan ook nog niet gelijk op de oplader in de auto legt als deze leeg is. Ik heb in de S een keyfob en dus dat probleem niet maar zelfs dan is eigenlijk altijd mijn telefoon tenminste 75% opgeladen als ik weg ga of ik gooi hem in de auto gelijk aan de USB-lader.
 
Waarom de auto in park zetten? Wanneer je je rem even doordrukt blijft deze in "hill hold" staan en kan je altijd gelijk weer gaan rijden en blijft entertainment en klimaatbeheersing allemaal gewoon aan.

Daarbij als je alleen je telefoon als sleutel wilt gaan gebruiken klinkt het mij wat onnozel als je dan met een lege telefoon de auto in gaat en dan ook nog niet gelijk op de oplader in de auto legt als deze leeg is. Ik heb in de S een keyfob en dus dat probleem niet maar zelfs dan is eigenlijk altijd mijn telefoon tenminste 75% opgeladen als ik weg ga of ik gooi hem in de auto gelijk aan de USB-lader.

Als je in de file wil gamen moet ie eerst in park. Heb precies zelfde gehad als Topicstarter maar had de rfid pas bij de hand :). Af en toe moet alsnog de pas worden gebruikt als de auto lange tijd open is met de telefoon plus bluetooth in de nabijheid. (Is om te voorkomen dat achter je rug je auto wordt gejat)
 
Zelfs na een overduidelijk voorbeeld zijn er toch rijders die nog steeds het een goed idee vinden om pasje niet mee te nemen?
Heb zelf gekoppeld aan twee telefoons en die van mijn vrouw is ook gekoppeld. Maar zelfs dan gaan wij niet weg zonder pas.
De Tesla blijft een rijdende computer en die willen wel eens storing geven, zonder dat je weet waar het aan ligt.
 
Zelfs na een overduidelijk voorbeeld zijn er toch rijders die nog steeds het een goed idee vinden om pasje niet mee te nemen?
Heb zelf gekoppeld aan twee telefoons en die van mijn vrouw is ook gekoppeld. Maar zelfs dan gaan wij niet weg zonder pas.
De Tesla blijft een rijdende computer en die willen wel eens storing geven, zonder dat je weet waar het aan ligt.

Is natuurlijk ook verstandiger.
Echter, sinds ING Apple Pay aanbied heb ik mijn rijbewijs in het hoesje van m’n telefoon gestopt en ligt de portemonnee meestal werkloos thuis. Ik ben dus ook wel van zo min mogelijk meenemen.
 
Is natuurlijk ook verstandiger.
Echter, sinds ING Apple Pay aanbied heb ik mijn rijbewijs in het hoesje van m’n telefoon gestopt en ligt de portemonnee meestal werkloos thuis. Ik ben dus ook wel van zo min mogelijk meenemen.

Wordt tijd om ergens een pasje te verstoppen aan buitenzijde/onderzijde van de auto. (voor nood gevallen)
Bij campers wordt er ook met regelmaat nog een sleutel in het achterlicht verstopt voor het geval de eigenaar zijn/haar sleutel kwijt raakt en het rijdende huis niet meer kan betreden ;)

Ik heb m'n pasje eigenlijk nooit nodig (mobiel altijd bij me en kan ik draadloos opladen in de auto) maar neem het pasje ALTIJD mee. En anders is er nog een telefoon gekoppeld aan de auto welke desnoods op afstand de auto kan vrijgeven. Maar zoals eerder vermeld -> iedereen is vrij om te doen wat hem/haar goed dunkt :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: ERvee
Is natuurlijk ook verstandiger.
Echter, sinds ING Apple Pay aanbied heb ik mijn rijbewijs in het hoesje van m’n telefoon gestopt en ligt de portemonnee meestal werkloos thuis. Ik ben dus ook wel van zo min mogelijk meenemen.
En als Apple Pay een (server) storing heeft of ING zelf? Een bankpas kan je nog geld pinnen bij andere banken. Maar het klopt wat je zegt, zo min mogelijk meenemen is een keuze en 99 van de 100 keer mis je het ook niet!
Je neemt veel zaken ook niet mee omdat je het nodig hebt, maar voor als je het nodig zou kunnen hebben. Strikt genomen hoef je ook geen rijbewijs mee te nemen als je toch niet gecontroleerd wordt. Maar áls dat gebeurt dan wil je hem wel kunnen laten zien/gebruiken. Idem voor autogordels.
Vanuit mijn eigen standpunt snap ik niet waarom mensen het nalaten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het ook moet doen. Ik probeer alleen mijn mening te geven.
 
Inderdaad, je kan al heel wat met Apple Pay en zo af, maar dingen zoals identiteitskaart en rijbewijs zijn absoluut noodzakelijk om een auto in het verkeer te mogen sturen. En als je dat dan toch meeneemt, en 10€ cash geld, en een pin pas of 2, wat scheelt dat RFID pasje van Tesla dan nog?

Zit bij mij ook gewoon in mijn SECRID portefeuille. En heb ook al genoeg keren doelloos staan zwaaien met Apple Pay dus een pin pas heb ik altijd mee.

Om nog maar te zwijgen over dat je op een 75kWh batterij zit, 4 USB aansluitingen en geen kabeltje hebt om je smartphone te laden, die blijkbaar al overdag leeg is.
 
Daar vergis je je. Als je wel gecontroleerd wordt MOET je je rijbewijs laten zien als je een auto bestuurt. Geen keus.
nee hoor, als je aangeeft dat je hem thuis hebt, moet je alleen kunnen aantonen daarna. Maar dat is niet mijn punt: het gaat erom dat als er geen agent is die het je vraagt, je hem dus -kennelijk terecht- niet hebt meegenomen. Maar het gaat juist om die éne keer dat je hem wél nodig hebt, daarom neem je je rijbewijs mee.

Dat is niet mijn idee uiteraard, maar voor diegene die 'zo min mogelijk iets mee willen nemen'
 
nee hoor, als je aangeeft dat je hem thuis hebt, moet je alleen kunnen aantonen daarna. Maar dat is niet mijn punt: het gaat erom dat als er geen agent is die het je vraagt, je hem dus -kennelijk terecht- niet hebt meegenomen. Maar het gaat juist om die éne keer dat je hem wél nodig hebt, daarom neem je je rijbewijs mee.

Dat is niet mijn idee uiteraard, maar voor diegene die 'zo min mogelijk iets mee willen nemen'

Dan vergis je je toch echt. Je wordt met een beetje pech gewoon beboet. Net als voor het niet direct kunnen tonen van een kentekenbewijs. Sterker nog, je bent verplicht je te kunnen legitimeren. Altijd en overal in de publieke ruimte (als daar aanleiding toe is, en die is er op het moment dat daarom wordt gevraagd door de betreffende ambtenaar). Niet op basis van 'dat ligt thuis'. Ik weet niet waar jij je (onjuiste) kennis vandaan haalt...

Boetebase - Openbaar Ministerie Feitcode K 150 c

De rest van je redenering kan ik volgen, maar op dit punt zit je echt fout.
 
Ik mag toch aannemen dat een model 3 Bluetooth sleutel niet afhankelijk is van internetverbinding van de app? Bij model s zou ik er idd niet op vertrouwen, want niet overal internetbereik (bijvoorbeeld parkeergarage -2). Neem aan dat Bluetooth het altijd doet mits de telefoon opgeladen is natuurlijk.

Zolang je ingelogd blijft op je account wel. Maar bij een grote storing is proberen mensen vaak als eerste uit te loggen en terug in te loggen of de app terug te herstarten. Als je dat deed tijdens de storing kreeg je daarna geen bluetooth toestemming van je wagen.
 
D
Dan vergis je je toch echt. Je wordt met een beetje pech gewoon beboet. Net als voor het niet direct kunnen tonen van een kentekenbewijs. Sterker nog, je bent verplicht je te kunnen legitimeren. Altijd en overal in de publieke ruimte (als daar aanleiding toe is, en die is er op het moment dat daarom wordt gevraagd door de betreffende ambtenaar). Niet op basis van 'dat ligt thuis'. Ik weet niet waar jij je (onjuiste) kennis vandaan haalt...

Boetebase - Openbaar Ministerie Feitcode K 150 c

De rest van je redenering kan ik volgen, maar op dit punt zit je echt fout.
Dan betaal je de boete maar je raakt hem niet kwijt of iets dergelijks. Ik heb niet gezegd dat er geen consequenties aan verbonden zijn.
Je mist mijn punt... er zijn mensen die hun rijbewijs gewoon niet meenemen als keuze. Ik zeg juist dat dat geen goed idee is, net zoals het thuis laten van de Tesla pas.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
De consequentie kan zijn dat je niet verder mag rijden. Dat kan een heel serieuze consequentie zijn, en het is gewoon fout om te stellen dat je je rijbewijs later moet kunnen laten zien. Het is ook fout om dat min of meer te propageren op basis van een volstrekt niet onderbouwd verhaal.

Je rijbewijs niet meenemen is gewoon dom, net zoals het niet meenemen van de sleutel van je auto. Daarover zijn we het wel eens. ;)
 
Zolang je ingelogd blijft op je account wel. Maar bij een grote storing is proberen mensen vaak als eerste uit te loggen en terug in te loggen of de app terug te herstarten. Als je dat deed tijdens de storing kreeg je daarna geen bluetooth toestemming van je wagen.
De klok is zijn klepel kwijt. ;)
Je Bluetooth toegang vanuit je telefoon en de toegang via de RFID kaart werken volkomen los van de app.
De verwarring komt wellicht doordat enkele maanden geleden bij die storing van de app, er een voorbeeld gebruikt werd van een Model S rijder waarvan de batterij van z'n keyfob leeg was (sleutel werkte dus niet) die deed al een paar dagen de auto open en ging rijden via de app, maar toen die server eruit ging kwam hij dus stil te staan. Beetje opgeklopt verhaal dus.
Een model 3 is echt anders: een storing in de app(server) kan niet de toegang via bluetooth (telefoon) of RFID (kaart) blokkeren.
 
De klok is zijn klepel kwijt. ;)
Je Bluetooth toegang vanuit je telefoon en de toegang via de RFID kaart werken volkomen los van de app.
De verwarring komt wellicht doordat enkele maanden geleden bij die storing van de app, er een voorbeeld gebruikt werd van een Model S rijder waarvan de batterij van z'n keyfob leeg was (sleutel werkte dus niet) die deed al een paar dagen de auto open en ging rijden via de app, maar toen die server eruit ging kwam hij dus stil te staan. Beetje opgeklopt verhaal dus.
Een model 3 is echt anders: een storing in de app(server) kan niet de toegang via bluetooth (telefoon) of RFID (kaart) blokkeren.
Volgens mij is het niet helemaal waar dat het opgeklopt is. Wat doe je dan als je ineens deze melding krijgt en je daarna ook niet meer in kan loggen tijdens de grote storing?

20191009_062328.jpg

Iedereen moet het verder zelf weten maar ik zou gewoon altijd het pasje meenemen. De politie mag van mij ook gewoon een boete geven net zoals je niet zonder brandstof mag komen te staan.