Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op reis naar Noorwegen met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vorig najaar nog contact gehad om de nummerplaat te laten aanpassen.
Daar heb ik positieve reactie op gekregen.

(Ter info : ik heb nog steeds mijn classic hoor. Maar anders dan in Nederland hoort dé nummerplaat niet bij een auto, maar bij een persoon. Zo heeft @Xfrank zijn originele nummerplaat wel kunnen overdragen van American Beauty naar Red Sonja.
Maar heb ik wel een nieuwe nummerplaat toen ik wagen prive overkocht. Jammer.)


Ik ben bij Harstad door 3 tolpoorten gereden, en zag geen groen licht.
Het lijkt erop dat mijn tag niet gelezen werd. Ik heb dit per mail gemeld, en wacht nu op reactie.
Bij deze kan ik bevestigen dat de tag na 3 jaar nog werkt. Vandaag 3 keer getest en telkens een groen plusje
 
Geen antwoord op de mail gekregen. Wel nog een keer gebeld en nu kreeg ik wel iemand met een zwaar Indiaas accent aan de telefoon. Het enige wat daaruit bleek was dat ik een mail kon sturen naar accounts@.....(ik heb beloofd het email adres niet te delen ;) )
Dat gedaan en ik ben wel iets verder. Ik kreeg een mail dat mijn auto aan mij is toegewezen, maar ik moet het wel bevestigen. De bijgevoegde link werkt niet. Inmiddels al weer 2 mail verder om daar hulp mee te krijgen en natuurlijk geen antwoord. Telefoneren heeft nu helemaal geen zin, want het lijkt wel of ze afgesloten zijn. Ik krijg helemaal geen verbinding.
Om een klacht in te dienen moet je trouwens een ouderwetse brief (op papier) sturen.

Hoe makkelijk was het ook alweer om de onterechte betalingen in Noorwegen terug te vorderen?
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Het verhaal wordt steeds vreemder. UIt frustratie gegoogled en kwam ik bij deze organisatie uit: Home | Statens vegvesen. Daarvertelden zij mij dat als ik al een autopass transponder had, ik eigenlijk al klaar was. Op mijn vraag hoe ze dan wisten dat dit een elektrische auto was, hadden ze geen antwoord. Dat moest ik bij Autopass aangeven. Dus daarmee gebeld. Heel vaag verhaal, waar ik niet veel mee kon. Heeft te maken met de tolinstantie waar je je Autopass aanmeld (Bergen Bompengeselskap in mijn geval).
Nu de kopie van mijn kentekenbewijs maar opgestuurd naar Autopass. Als je bij Customer Service kijkt, kan je een "application for other Exemption" doen. Dat leek mij wel een logische plek. Afwachten maar weer.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Het verhaal wordt steeds vreemder. UIt frustratie gegoogled en kwam ik bij deze organisatie uit: Home | Statens vegvesen. Daarvertelden zij mij dat als ik al een autopass transponder had, ik eigenlijk al klaar was. Op mijn vraag hoe ze dan wisten dat dit een elektrische auto was, hadden ze geen antwoord. Dat moest ik bij Autopass aangeven. Dus daarmee gebeld. Heel vaag verhaal, waar ik niet veel mee kon. Heeft te maken met de tolinstantie waar je je Autopass aanmeld (Bergen Bompengeselskap in mijn geval).
Nu de kopie van mijn kentekenbewijs maar opgestuurd naar Autopass. Als je bij Customer Service kijkt, kan je een "application for other Exemption" doen. Dat leek mij wel een logische plek. Afwachten maar weer.
Vervelend joh. Ik heb me 2 jaar geleden aangemeld en ging allemaal prima. Vrees dat je gewoon dikke pech hebt.
 
Volgend jaar weer gewoon naar België op vakantie :D
Laat je niet uit het veld slaan om het mislopen van een paar tol-euro's;-) Volgens mij gaat het mooie land alles goedmaken! Daar komt bij: België?? Neuterproblemen, slechte wegen, elke avond friete-kes...;-)

Maar om eelcodb zijn woorden aan te halen, ik vrees dat je inderdaad dikke pech hebt! Mijn tweede poging is op de een of andere manier wel gelukt. In mijn 'resubmit'-poging heb ik opnieuw alle foto's incl voor- en achterzijde van de auto aangeleverd en.... (tromgeroffel)... accepted!
 
Laat je niet uit het veld slaan om het mislopen van een paar tol-euro's;-) Volgens mij gaat het mooie land alles goedmaken! Daar komt bij: België?? Neuterproblemen, slechte wegen, elke avond friete-kes...;-)

Maar om eelcodb zijn woorden aan te halen, ik vrees dat je inderdaad dikke pech hebt! Mijn tweede poging is op de een of andere manier wel gelukt. In mijn 'resubmit'-poging heb ik opnieuw alle foto's incl voor- en achterzijde van de auto aangeleverd en.... (tromgeroffel)... accepted!

Tuurlijk is Noorwegen fantastisch. Ik ben er al eerder geweest, dus ik weet wat ik mag verwachten. België is overigens ook erg leuk hoor (onze Belgische forumgenoten moeten we ook te vriend houden natuurlijk;))

Waar heb je de resubmit gedaan? EPC? Want ik begreep nu dus dat dat helemaal niet nodig is.
Ovrigens vanmorgen uiteindelijk EPC ook nog aan de lijn gekregen. Toen ik verteld had wat er aan de hand was, kreeg ik alleen te horen dat dat een andere afdeling was. Ok, verbind me dan maar door. Zou ze doen. En toen werd de lijn gewoon verbroken.
 
Eindelijk is mijn auto voor Noorwegen geaccepteerd als elektrische auto. Ik kreeg vandaag een mailtje. Nog steeds staat de registratie zelf op pending. Geen idee hoe ik dat weg moet krijgen of hoe lang dat kan. Dus nog maar een mailtje sturen.
Wat voor gegevens heb je nu uiteindelijk aangeleverd? En heb je dat via de site gedaan? Mijn zevende poging is helaas ook geweigerd.
 
Wat voor gegevens heb je nu uiteindelijk aangeleverd? En heb je dat via de site gedaan? Mijn zevende poging is helaas ook geweigerd.

Alleen kentekenbewijs heb ik aangeleverd, maar wel via de mail (accounts@....). Ik heb het idee dat eerst de auto registratie geaccepteerd moet zijn en daarna kan je pas de Evironmental differentiation aanvragen. Beide dus via email gedaan. Wel natuurlijk een tranentrekkend verhaaltje erbij gedaan:
I tried to register my Tesla as an environmental friendly car at your site, but my application was rejected a couple of times. I include my Dutch registration pass, which is all we get here in Holland.
Please register my car and If you can’t, please tell me what else you would need.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Tuurlijk is Noorwegen fantastisch. Ik ben er al eerder geweest, dus ik weet wat ik mag verwachten. België is overigens ook erg leuk hoor (onze Belgische forumgenoten moeten we ook te vriend houden natuurlijk;))

Waar heb je de resubmit gedaan? EPC? Want ik begreep nu dus dat dat helemaal niet nodig is.
Ovrigens vanmorgen uiteindelijk EPC ook nog aan de lijn gekregen. Toen ik verteld had wat er aan de hand was, kreeg ik alleen te horen dat dat een andere afdeling was. Ok, verbind me dan maar door. Zou ze doen. En toen werd de lijn gewoon verbroken.
Inderdaad gewoon via de website van EPC. Ik zie wel dat ik de eerste keer mijn kenteken mét streepjes heb aangeleverd en de tweede keer zonder. Wellicht heeft dat het verschil gemaakt? Kunnen ze de streepjes niet kwijt en krijg je zonder opgaaf van reden een rejected aan je broek?
Schermafbeelding 2018-06-13 om 17.47.28.png
 
Inderdaad gewoon via de website van EPC. Ik zie wel dat ik de eerste keer mijn kenteken mét streepjes heb aangeleverd en de tweede keer zonder. Wellicht heeft dat het verschil gemaakt? Kunnen ze de streepjes niet kwijt en krijg je zonder opgaaf van reden een rejected aan je broek?
View attachment 311019
Niet eerlijk, ik lever dezelfde gegevens (kentekenbewijs, foto van mijn auto met nummerbord, foto van de VIN op mijn auto etc. etc.) aan maar wordt nog steeds geweigerd. Probeer het nu nog maar een keer met mijn kentekenbewijs. Snap niet wat ik nu niet goed doe.
 
Niet eerlijk, ik lever dezelfde gegevens (kentekenbewijs, foto van mijn auto met nummerbord, foto van de VIN op mijn auto etc. etc.) aan maar wordt nog steeds geweigerd. Probeer het nu nog maar een keer met mijn kentekenbewijs. Snap niet wat ik nu niet goed doe.
Volgens mij doe je alles goed, maar is er daar sprake van willekeur. Het is maar net wie er achter de knoppen zit... Gewoon blijven indienen:)
 
wat een gedoe.
wat gebeurt er eigenlijk als je helemaal niets onderneemt en zo door de tolpoortjes rijdt?
Volgens mij niets.
je rekening wordt achteraf gewoon verticaal geclasseerd als ze er éénmaal achter komen dat het een EV betreft.
Enfin , zo zal ik het doen bij mijn volgende NO trip, gewoon niets doen.
 
Mijn contract partij Agder Bomdrift AS is tot nu toe uitermate behulpzaam. Volgens de dame daar is het wel nodig om bij EPC als elektrische auto te registreren. Zij doet nu voor mij navraag waarom mijn registratie geweigerd wordt. Wordt vervolgd dus. Als het allemaal niet lukt met de registratie dan rij ik gewoon met mijn Autopass naar Noorwegen en zie daar wel wat er gebeurd. Zal echt wel het land rondkomen ;)
 
  • Like
Reactions: BartJ
Mijn contract partij Agder Bomdrift AS is tot nu toe uitermate behulpzaam. Volgens de dame daar is het wel nodig om bij EPC als elektrische auto te registreren. Zij doet nu voor mij navraag waarom mijn registratie geweigerd wordt. Wordt vervolgd dus. Als het allemaal niet lukt met de registratie dan rij ik gewoon met mijn Autopass naar Noorwegen en zie daar wel wat er gebeurd. Zal echt wel het land rondkomen ;)
dan zou ik nog liever zonder autopass vertrekken
 
Mijn contract partij Agder Bomdrift AS is tot nu toe uitermate behulpzaam. Volgens de dame daar is het wel nodig om bij EPC als elektrische auto te registreren. Zij doet nu voor mij navraag waarom mijn registratie geweigerd wordt. Wordt vervolgd dus. Als het allemaal niet lukt met de registratie dan rij ik gewoon met mijn Autopass naar Noorwegen en zie daar wel wat er gebeurd. Zal echt wel het land rondkomen ;)
Tuurlijk kom je het land wel rond:) We doen allemaal vrij moeilijk hier, maar uiteindelijk gaat het om een paar tientjes tol die we uitsparen... Volgens mijn broer (die er sinds kort woont) is een autopass voor een incidenteel reisje helemaal niet nodig en 'komt de rekening vanzelf'
 
  • Like
Reactions: Jelger