Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zitten er ook, morgen de "Franse" route rijden. Zaterdag uitgerust aankomen! Wellicht tot daar!!
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2018-04-26 at 21.09.48.jpeg
    WhatsApp Image 2018-04-26 at 21.09.48.jpeg
    236.9 KB · Views: 56
Wij zitten deze week in Valtho, direct aan de piste in Village Montana. Heb in de prive parking een verlengsnoer gekregen en de auto vol geladen met 6A. Er was eerst geen plek maar de directeur heeft zijn auto in een andere parking gezet zodat ik kon laden :)
De omstandig heden voor het skiën zijn s'morgens nog goed. Wel zijn gisteren een aantal liften dicht gegaan omdat de zuidelijke piste's wel heel erg slush puppy werden. Maar de hoge pistes zijn nog zeer goed te doen en volgende week wordt het ook minder warm.
Even 1 om in de stemming te komen.
valtho2018.jpg
 
  • Like
  • Love
Reactions: Sumon and nico180
Whispbar verkoopt geloof ik dakkoffers die nog meer op een keyfob lijken. Erg fraai. Anders even checken bij de broer van Herbert in Almere, die heeft de contacten met een leverancier. Het is dat ik overgestapt ben naar een Model X en van gekkigheid niet meer weet wat ik allemaal mee kan nemen op vakantie en ook voor ski's geen dakkoffer meer nodig heb, anders had ik zo'n whispbar exemplaar genomen. Hoewel deze Thule inderdaad ook bepaald niet misstaat.
 
View attachment 297011 @Friso P
Keyfob op je dak, mooi hoor!!
Dank je Martijn!
Ging beter dan verwacht, alleen na Val de Meuse (SuC) zou ik niet continu 135 rijden richting Valthorens omdat je dan met een MS, 75kw en dakkoffer wat problemen met bereik kan hebben. Vooral diep in de winter. Nu was het geen enkel probleem.
Tip voor de meiweek, boek je parkeerplaats van te voren. Staan nu op P3 en kunnen dan later deze week op P2 voor 1 dag gaan laden, daarna weer terug naar P3.
SuC bij La Maison Rouge in Chambéry is overigens top icm hotel daar. Super ontbijt.

Kwam met 44% batterij boven.
 
Over 2 weken rijden wij naar Tignes. Als ik abetterrouteplanner volg, dan is de route via chambery als laatste SuC. Als ik de route via de navigatie opvraag, leidt deze ons via Martigny (Zwitserland) als laatste SuC. Tijd en afstand maken weinig uit.

Wie heeft ervaring met de routes? Welke is handiger naar Tignes?
 
Over 2 weken rijden wij naar Tignes. Als ik abetterrouteplanner volg, dan is de route via chambery als laatste SuC. Als ik de route via de navigatie opvraag, leidt deze ons via Martigny (Zwitserland) als laatste SuC. Tijd en afstand maken weinig uit.

Wie heeft ervaring met de routes? Welke is handiger naar Tignes?
2 weken is waarschijnlijk te snel, maar er is een Suc in aanbouw in Albertville. Zie post 464 in draadje Superchargers Frankrijk
 
Over 2 weken rijden wij naar Tignes. Als ik abetterrouteplanner volg, dan is de route via chambery als laatste SuC. Als ik de route via de navigatie opvraag, leidt deze ons via Martigny (Zwitserland) als laatste SuC. Tijd en afstand maken weinig uit.

Wie heeft ervaring met de routes? Welke is handiger naar Tignes?
Voor de Dutchweek in april rijden we naar Val Thorens altijd via Martigny, omdat het een mooie rit over de Col de la Forclaz is.
In de winter rijden we langs Genève naar Val Tho, omdat de aanrijroute dan vlakker is.
20181210_135037.jpg
 
Vraag met betrekking tot sneeuwkettingen, ik heb geboekt van de week 5 t/m 12 januari. Hoe doen de meeste dat hier met sneeuwkettingen? Is er [members only] onderlinge verhuur of worden er algemene kettingen gehuurd? Ik heb 40 minuten in de wacht gestaan bij het SEC en uiteindelijk niemand aan de lijn gekregen en moest ik mijn afspraak in.
 
Vraag met betrekking tot sneeuwkettingen, ik heb geboekt van de week 5 t/m 12 januari. Hoe doen de meeste dat hier met sneeuwkettingen? Is er [members only] onderlinge verhuur of worden er algemene kettingen gehuurd? Ik heb 40 minuten in de wacht gestaan bij het SEC en uiteindelijk niemand aan de lijn gekregen en moest ik mijn afspraak in.

Ik heb sneeuwkettingen voor een S. Stuur even een PB. Kijken of we iets kunnen regelen. Ik heb 19” dus ben er niet zeker van of dat gaat passen
 
Vraag met betrekking tot sneeuwkettingen, ik heb geboekt van de week 5 t/m 12 januari. Hoe doen de meeste dat hier met sneeuwkettingen?

Misschien even in het forum zoeken op het woord "sneeuwkettingen"?

Sneeuwkettingen

Advies over de diverse mogelijkheden maar ook vragen over het uitlenen.

Je rijd met 21" op een MS, is dat straks met winterbanden? Wist niet dat dat überhaupt kon maar met 21" zou ik er geen kettingen omheen leggen. Daar zijn IMHO die velgen toch een beetje te duur voor.