Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Het verlies van tijd was ook mijn gevoel. Je bent al snel een paar uren kwijt om te laden. Komt nog de stress ter plaatse van nieuw voertuig op parking waar iedereen met ski's loopt te zeulen.

Het duurt ontegenzeggelijk langer dan met de ICE. Maar wij hadden het er pas nog over omdat wij na tientallen keren met de ICE inmiddels ook zes keer met de Model S naar Hongarije zijn geweest. Daarbij kwam naar voren dat het in de beleving toen niet sneller ging. Vooral de lange stukken achter elkaar rijden maakten het langer. Dat wordt door het steeds uitzicht hebben op een korte onderbreking weggenomen. En natuurlijk leren vertrouwen op de tripplanner. Niet onnodig (en onnodig lang) veiligheid bijladen maar als hij het zegt gewoon weer gaan rijden. Ja, ik weet het, met een gezin lukt dat niet altijd.
 
Wie is Richard, Hans?
Ik vind het spijtig te zeggen, maar het eten was echt niet best. Misschien een slechte avond, of ligt het aan ons. Ben nog wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaring van sofasogo.
Jammer, want wat is er verder idealer op doorreis dan een lekker hotel met een supercharger in de tuin.
 
Wie is Richard, Hans?
Ik vind het spijtig te zeggen, maar het eten was echt niet best. Misschien een slechte avond, of ligt het aan ons. Ben nog wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaring van sofasogo.
Jammer, want wat is er verder idealer op doorreis dan een lekker hotel met een supercharger in de tuin.

Sorry,

Schermafbeelding 2016-02-27 om 20.16.13.png


Laten we het er maar op houden dat het pech was. De drie keren dat wij er waren, met steeds tussendagje voor uitstapje in de regio, was het best wel goed. Geen ster-restaurant, maar dat hoeft niet. De Cordon Bleu is onze favoriet en die was prima. En natuurlijk het bier (maar daar heb je niet veel aan als je direct weer verder moet ;)
 
Wie is Richard, Hans?
Ik vind het spijtig te zeggen, maar het eten was echt niet best. Misschien een slechte avond, of ligt het aan ons. Ben nog wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaring van sofasogo.
Jammer, want wat is er verder idealer op doorreis dan een lekker hotel met een supercharger in de tuin.

Wat er uiteindelijk kwam na 1u10m :mad: was gewoon goed. Kids schnitzel (kalkoen), wij Caesar salad. Schnitzel kan je wel a.d. Oostenrijkers overlaten die was top. Had op uurtje gerekend, niet op bijna 2 uur. Prima om een keer terug te komen maar dan vraag ik vooraf of ze iets binnen 30 minuten op tafel kunnen krijgen anders toch maar zo'n gele M...
 
OK, dan houden we het erop dat we pech hadden. De friet was bleek en slap, schnitzel matig, spaghetti leek nergens op en aardappeltjes niet gaar. En over de biefstuk nog maar te zwijgen. En voor de duidelijkheid, wij zijn absoluut niet zo culinair verfijnd of veeleisend. Maar ik hoop graag dat we pech hadden, want ik gun het ze niet om negatieve feedback te krijgen. Wat mij betreft genoeg hierover, hier was het draadje niet voor bedoeld.
 
Wat wel een aandachtspunt is voor restaurants, is dat je eigenlijk vrij snel je lunch of avondeten wilt kunnen krijgen als je de Tesla oplaadt. Een wintersport kost je al snel 2 uur laadtijd enkele reis en die wil je liever niet onnodig verlengen.
Vandaag bij Vd Valk in Moers gegeten, maar ondanks aandringen komt het er op neer dat je bijna 60 min "moet" laden...

Ander bijzondere ervaring op deze wintersport trip was de bezichtiging van Keulen Centrum als je van Mogendorf naar Moers reed vandaag. Leuk die navi[emoji16] maar daar is al een ander draadje voor geloof ik. Verder wel mooi de files vermeden door de navi vandaag.
 
Het verlies van tijd was ook mijn gevoel. Je bent al snel een paar uren kwijt om te laden. Komt nog de stress ter plaatse van nieuw voertuig op parking waar iedereen met ski's loopt te zeulen.

Meten is weten:

err.png


ben vandaag naar van Brussel naar Spreitenbach (vlakbij Zürich) gereden.
Geen file en steeds op de routeplanner gereden: zoals je kan zien in de tabel telkens met 'slechts' 25 km toegekomen aan laadpunten.
Tijdens de middag 40 min blijven 'plakken' in Nancy om iets te eten.
Ik dacht te moeten stoppen in Mulhouse om bij te tanken, maar door de 'lange' eetpauze bleek de routeplanner aan te geven dat ik door kon tot in Basel (Prattlen).
Dat een thee-tje gedronken en wat gewerkt (via de gratis WIFI)... oeps terug 40 min kwijt.
Maar genoeg geladen om de laatste 70 km uit te rijden naar de klant en morgen dan weer terug naar dichtstbijzijnde SUC.
Vrees om niet te kunnen laden in hotel bleek ongegrond: vriendelijke man heeft verlengdraad tot in overdekte parking gelegd en wagen loopt weer rustig vol aan 10 km/u.
Morgen weer meer dan genoeg om eerstvolgende SUC over te slaan op weg naar mijn volgende bestemming.

conclusie: 06:21 Hr reistijd, 01:35 Hr laadtijd; totaal 07:56 Hr. Perfecte rit. Very relaxed.
Met de vintage (ICE) oplossing was ik er misschien 01:00 Hr eerder geweest... en dan :cool: ?
Voor dergelijke verplaatsingen maakt het me niet uit of ik 1 of 2 uur 'verlies'.
Mijn dag staat toch in het teken van die verplaatsing; veel anders valt er dan meestal toch niet te doen.

Paar TESLA's gezien onder de weg: 1 Belg in Metz, 1 Duitser en 1 Zwitser in Pratteln. Telkens kunnen laden aan 570 km/h: dan gaat het wel vooruit !
 
Ik meet mijn gegevens ook maar 1,5 uur laden op 650km vind ik niet echt weinig. In Duitsland staan natuurlijk meer SUC's waardoor je kortere afstanden kunt rijden en sneller kan laden maar nog steeds moest ik bijna 2 uur laden op een afstand van ruim 1100km.
570km/h is overigens een startsnelheid maar na 50% laden is dat aantal gehalveerd. Zou mooi zijn als je maar een klein uur hoeft te laden op een rit van 1100km.
Gelukkig was het wel rustig bij de SUC's en werd de laadsnelheid daardoor niet beïnvloed.