Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
@kwenix Wat bedoel je met predictor? J
de grafiek die voorspelt wat het verbruik zal zijn en de resterende batterij inhoud weergeeft.
Is meestal een dalende lijn van links boven naar rechts onder :).
Je moet wel navigatie AAN staan hebben om deze grafiek/berekening te bekomen.
Daarom dat ik deze ook AAN zet bij het laatste deel naar huis, alhoewel ik perfect de weg ken.

Wordt wel telkens aangepast in functie van de resterende rit.
Berekening is gebaseerd op gemiddelde verbruiken en zoals zo vaak met statistiek:
'statistics are like a bikini, they suggest a lot, but hide the truth'

disclaimer: gebruik op eigen risico
 
  • Funny
Reactions: Keezje and FrankNL
Dit is nou nog eens een prettige verrassing!

Wij zijn gisteren bij ons hotel in Zell am See aangekomen. En wat blijkt, hangen daar twee DeC. Die blijken een dag eerder geinstalleerd te zijn.
Hoteleigenaar had al zeven maanden eerder deze opladers bij Tesla besteld. En heeft bij Tesla de druk opgevoerd om ze voor deze week toch echt geinstalleerd te krijgen. Ik had blijkbaar gezegd dat ik Tesla rij.
Hoe cool is dat?

Dus Hotel Sonnberg, en zeker ook Tesla, hartelijk dank!

Gelijk even wat reclame maken: dit is een heerlijk hotel: www.der-sonnberg.at. Een aanrader. Heerlijk rustig hotel met een geweldig uitzicht. En zeer vriendelijke eigenaar.

Overigens hebben wij een hele goede reis gehad. Met een overnachting in de buurt van SuC Waldlaubersheim.
Daar heb ik de auto bijna volledig opgeladen.
Terwijl rest van het gezin in het hotel was.
Daarnaast heb ik vier keer onderweg bij een SuC moeten laden. Vier keer een pauze, dat is iets waar vrouw en kinderen heel blij mee zijn.

Zo, nu alleen nog een beetje meer sneeuw...

Groeten uit Oostenrijk
 

Attachments

  • IMG_6368.JPG
    IMG_6368.JPG
    431.4 KB · Views: 69
Dit is nou nog eens een prettige verrassing!

Wij zijn gisteren bij ons hotel in Zell am See aangekomen. En wat blijkt, hangen daar twee DeC. Die blijken een dag eerder geinstalleerd te zijn.
Hoteleigenaar had al zeven maanden eerder deze opladers bij Tesla besteld. En heeft bij Tesla de druk opgevoerd om ze voor deze week toch echt geinstalleerd te krijgen. Ik had blijkbaar gezegd dat ik Tesla rij.
Hoe cool is dat?

Dus Hotel Sonnberg, en zeker ook Tesla, hartelijk dank!

Gelijk even wat reclame maken: dit is een heerlijk hotel: www.der-sonnberg.at. Een aanrader. Heerlijk rustig hotel met een geweldig uitzicht. En zeer vriendelijke eigenaar.

Overigens hebben wij een hele goede reis gehad. Met een overnachting in de buurt van SuC Waldlaubersheim.
Daar heb ik de auto bijna volledig opgeladen.
Terwijl rest van het gezin in het hotel was.
Daarnaast heb ik vier keer onderweg bij een SuC moeten laden. Vier keer een pauze, dat is iets waar vrouw en kinderen heel blij mee zijn.

Zo, nu alleen nog een beetje meer sneeuw...

Groeten uit Oostenrijk

Wat cool!
 
Morgen op weg naar Sankt Anthon an Arlberg (Oostenrijk) voor een weekje in de sneeuw..heb er zin in!

Ik hou over het algemeen de predictor nauwgezet in de gaten op mijn trips en je kan inderdaad met het regelen van de cruissneheid je aankomst restlading vrij nauwkeurig bepalen. Voor mij zowieso een geruststellend gevoel.

Ter voorbereiding van de trip heb ik alle deurrubbers met een soort prit stift ingesmeerd tegen het vasrvriezen en heb een set sneeuwkettingen aangeschaft (De official Tesla recommended set);

Bijkomend voordeel van Sankt Anton is ook dat er een supercharger aanwezig is :)

images
 
Last edited:
Misschien wat interessante info voor de Teslarijders die naar Zermatt willen. Ik heb van de Matterhorn Terminal in Täsch de volgende informatie ontvangen over hun laadstations:

- There are no special conditions for using these spaces (you do not have to pay for the electricity)
- It is not possible to make a reservation for the electric charging plugs, but there is always space available.
- There are no rules for using these spaces, some people charge the car and park the car at another space when filled up, but most of the people leave the car at the same space during the time of their stay in Zermatt.

Blijkbaar hebben ook ongeveer alle andere parkings in Täsch ondertussen een oplaadmogelijkheid, maar het is toch altijd praktischer om in het station te kunnen parkeren.