You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jawel, dit jaar met onze kinderen van 9 en 11 op 1 kamer gelegen:Thanks! Helaas hebben ze geen kamers voor 4 personen (met 2 kleine kinderen).
Net gebeld en geregeld! Super tip. Bedankt!Jawel, dit jaar met onze kinderen van 9 en 11 op 1 kamer gelegen:
Exigences particulières
chambre familiale supplément 20 euros
Gewoon even bellen!
Zelfde ervaring.Gisteren vanuit Chambery vertrokken naar Champagny, ritje van 95 km, met 330 km typical. In de file gestaan van Albertville naar Moutiers. Als je vrijwel stil staat gaat het verbruik naar meer dan 1000 wh/km! 8 uur in de file gestaan, als het 10 uur was geweest hadden we de bestemming niet gehaald. Ben benieuwd of er andere Teslarijders wel noodoplossingen moesten verzinnen
Dat stuk heeft geen Peages
Welke sneeuwkettingen heb je? Moet ook ze ook nog kopenNet terug van Loetschental CH. Mooie rit, toch gewoon over Frankrijk. Eitje met laden: 1 x in Metz en nog eens in Mullhouse. OP bestemming lekker via de 6A van Chalet kunnen laden. VEEL sneeuw. Ik heb geen D, maar de nieuwe kettingen van Pewag deen het perfect (en nodig gehad )
En een leuk skigebied !!Moest je ooit in Obereggen terechtkomen kan ik dit hotel ten zeerste aanraden...2 DeC's en fervent Tesla eigenaar.
View attachment 270932
Wintersport ervaring (1e met de Tesla)
Model S, P100D, Vredestein winterbanden van 1 week oud
Reis: Amsterdam-Les Menuires
Periode: 23 dec-30dec
Temp: eerste dagen nacht 0-3 graden, overdag 6-10
Later normale temperaturen tussen -15 en 0 graden
Door het huidige aanbod van superchargers is de bestemming makkelijk te bereiken geweest. Mijn ervaring is dat ik met mijn huidige setup en rijstijl steeds op het juiste moment pauze neem om te laden door de locaties van de SuC's, waardoor je uiteindelijk veilig blijft rijden. Moest het hele stuk ook zelf rijden. Uiteraard moet je hiervoor wel extra tijd uitrekken. Maatje reed het met een audi s4 in 10,5 uur. Ik deed er stuk langer over ivm laden na 200-250 km. De nav gaf me andere laadpunten aan, en ongetwijfeld kan het dan iets sneller maar ik kies liever zelf mn punten ivm horeca etc bij de verschillende SuC’s.
In chambery voor het laatst bijna helemaal vol geladen, vervolgens aangekomen in Les Menuires (100km, waarvan 20 stijgend) met 263 km resterend. Ik vertrok na een week met 232 km (na auto te hebben voorverwarmd, meerdere keren open en dicht inladen etc, stond daarvoor eigenlijk op 239 km). Range anxiety dus totaal niet nodig bij normale omstandigheden. Weinig drain als je contact maken met de app beperkt. Ik denk 3-7 km per dag afhankelijk van temp.
Echter wintersport is wintersport niet zonder de onvoorspelbaarheden. De dag van vertrek had het extreem gesneeuwd in de nacht (50cm), wij hadden achteraf mazzel en hadden weinig vertraging, maar later op de dag scheen het drama te zijn in en om dat gebied en als je dan toch je in een file die vaststaat terechtkomt zou het misschien wel lastig kunnen worden als ik kijk naar de verhalen van medeforumleden.
Overigens de AWD in combi met nieuwe winterbanden (vredestein) maakte alle kilometers gevoelsmatig heel veilig. Veel grip en totaal geen probleem met de sneeuw. Dit was bij anderen op de berg wel anders! Veel mensen zien duwen etc. Ik had sneeuwkettingen in mn auto liggen maar heb ze niet nodig gehad. Dit vond ik achteraf een zeer fijne ervaring en ik vond de Tesla ook goed opgewassen tegen wat extremere omstandigheden de laatste dag. Het gaf me een veilig gevoel om te voelen dat de auto zo in controle was.
Mijn mening is dat de Tesla Model S zeer geschikt is voor de wintersport!
Echter wintersport is wintersport niet zonder de onvoorspelbaarheden. De dag van vertrek had het extreem gesneeuwd in de nacht (50cm), wij hadden achteraf mazzel en hadden weinig vertraging, maar later op de dag scheen het drama te zijn in en om dat gebied en als je dan toch je in een file die vaststaat terechtkomt zou het misschien wel lastig kunnen worden als ik kijk naar de verhalen van medeforumleden.
Hoe lang hebben jullie in de file gestaan?We stonden in die files en moest even verder in Val Thorens.
Is uiteindelijk goed afgelopen, maar mijn advies is neem genoeg reserve.
Wij hebben ook laatst geladen in Chambery, 90%+ (met een 85, dus 340km geschat) en zijn aangekomen met 60km...
Jee, was zeker geen pretje.Still gestaan van 12:30 tot 16:30 (N90). Dan met een gemiddeld van 3 a 5 km/h tot Moutiers. Uiteindelijk vanaf Moutiers D915 bergop aan 25-30km/h.
Goed verhaal.
Wij zijn Nieuw bij de club.
Binnenkort 1e roadtrip. Naar Grindelwald op wintersport. Vanuit Nijmegen met een MS 75D
Ik ben zeer benieuwd of wij ons kunnen aanpassen aan het Tesla rijden en hoe de auto zich houd qua laadtijd afstand en grip. Zo te lezen zit dat laatste wel goed.
We stonden in die files en moest even verder in Val Thorens.
Is uiteindelijk goed afgelopen, maar mijn advies is neem genoeg reserve.
Wij hebben ook laatst geladen in Chambery, 90%+ (met een 85, dus 340km geschat) en zijn aangekomen met 60km...
Jeetje wat tricky dan zeg. Ja ik kon me er zeker wel iets bij voorstellen die dag. Maar idd hou het save met reserve! Wacht liever nog iets langer bij de laatste SuC en ga tot 90+, misschien zelfs 100. Helemaal met je eens.We stonden in die files en moest even verder in Val Thorens.
Is uiteindelijk goed afgelopen, maar mijn advies is neem genoeg reserve.
Wij hebben ook laatst geladen in Chambery, 90%+ (met een 85, dus 340km geschat) en zijn aangekomen met 60km...
Dat verschil met de ICE van vroeger zat ook nog tussen mijn oren tot de afgelopen kerstvakantie. Mijn zwager vertrok op dezelfde tijd als wij met een Espace diesel, en kwam uiteindelijk na 1200km 1,5u eerder aan. Wij hadden al gegeten onderweg en zij nog niet. Eerder dacht ik dat t verschil zeker 3u zou zijn. Wat vaak vergeten wordt is dat t niet meer zo snel gaat als vroegah.Ja met goede winterbanden en AWD is de grip echt top, dat gaat een veilig gevoel geven wetende dat je altijd nog de sneeuwkettingen als extra hebt. Wat betreft het laden, dat heeft vooral met de gedachte vooraf te maken. Zie je het van tevoren al als een goed moment om even te pauzeren en tot rust te komen en wat leuke momenten samen tijdens de trip (zeg maar al als onderdeel van de vakantie) dan gaat het allemaal meevallen en kan het zelfs fijn zijn. Maar als je gaat vergelijken met hoe het destijds met een ICE ging dan kan het gaan irriteren. Van tevoren op voorbereid zijn dus. De afstanden tussen SuC's zijn in west europa echt goed te doen. Veel plezier op de roadtrip!