Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zelf altijd de voorkeur om op zondag te vertrekken en terug te gaan. Het is mijn ervaring dat dat op beide reisdagen echt enorm rustig is. Niet alle hotels laten dat echter toe.

Hoef je ook niet aan school te vragen of de prestaties het toelaten om vrijdag eerder weg te mogen.
 
Is ook toch een beetje planning........vrijdagavond rijden vraagt om problemen. Niet alleen met de Tesla maar ook met een ICE. Veel files en overvolle tankstations.
Wij zijn vrijdag vroeg in de middag vertrokken. Geen probleem bij Irschenberg, overnacht nabij Wertheim en de volgende dag weer uitgerust richting Tirol. Met 150km range aangekomen in Sankt Johann; vanmorgen even "afgetankt" in Kitzbühel terwijl het gezin nog op één oor lach. Ideaal!
Wij zitten nu ook in St Johan. Was vanmidag in Kitzbühel, bij aankomst was ik de enige, bij vertrek stonden er 4 te wachten.

Bij Irschenberg wilde ik za avond nog even kort stoppen omdat ik nog maar 3% zou hebben bij aankomst in St Johan, maar daar stond toen een grote rij. Toen via Bernau gereden, wat voor ons ook een optie was.
 
Wij zitten nu ook in St Johan. Was vanmidag in Kitzbühel, bij aankomst was ik de enige, bij vertrek stonden er 4 te wachten.

Bij Irschenberg wilde ik za avond nog even kort stoppen omdat ik nog maar 3% zou hebben bij aankomst in St Johan, maar daar stond toen een grote rij. Toen via Bernau gereden, wat voor ons ook een optie was.
Ook weer plannen :p Ik ben een vroege vogel en om 6.00h 's morgens is er nog geen koffie in het hotel. Sta nu weer even bij te laden met een grote bak koffie en mijn mail direct bijwerken...ideaal! ;)
 
Natuurlijk is het niet leuk om te moeten wachten bij een SuC. Dat gebeurt nu eenmaal als we allemaal tegelijk op weg gaan. Daarom sta je ook in de file, te wachten voor de grens, te wachten voor de tunnel, de tolpoort, het toilet of bij het tankstation (vroeger dan). Je kan geen infrastructuur verwachten die past bij de enkele keren per jaar dat we allemaal tegelijk op pad gaan. En niet iedereen is in staat om wat meer flexibel met de tijd om te gaan. Echte oplossingen liggen in verdere spreiding van schoolvakanties en meer flexibiliteit in de verhuur van locaties. Vergelijk het maar met files tijdens het spitsuur - bijbouwen van meer en meer asfalt is ook geen structurele oplossing.
 
Ja, ik!

Valt mij een beetje tegen vwb laadpunten. Ik kwam gisteren met nog 20% aan, dus moest vandaag wel iets regelen. Het appartement waar wij logeren heeft geen laadmogelijkheid en meeste andere laadpunten zijn hotel/guest only. Publiek toegankelijke laadpunten tot nog toe alleen gevonden bij Tauern Spa, dat ligt een stukje buiten centrum.

Anyway, daar geniet ik nu dus van een glaasje wijn (en een lunch), terwijl auto ook laadt.
Bij de BMW dealer Kaufmann zijn ook meerdere laadstations en gratis meen ik. Ik kan de mijne in de garage van t hotel laden.
 
Oeps, volgens mij heb ik bij de nieuwjaarsreceptie in Nieuwegein nog tegen je staan beweren dat dit geen issue is. Maar inderdaad was het dit keer behoorlijk druk bij de SuC’s. Dit was dan ook wel de absolute piek qua drukte natuurlijk, dit weekend.
Hoop dat het je verder al met al niet heel erg is tegengevallen met de Tesla
Haha, inderdaad, maar het was ook eigenlijk geen issue. Irschenberg was precies de enige SuC waar we even moesten wachten, maar veel langer dan een kwartiertje is dat ook niet geweest. Anderen hadden het slechter als ik deze foto zie View attachment 282594.

De reis met de Tesla is zeker niet tegengevallen! Denk dat ik met een andere auto (ICE) serieus chagrijnig was geweest van een reis van 14 uur (agv files, niet de laadtijden), maar nu eigenlijk toch nog vrij ontspannen op locatie ben aangekomen.
De files bij de tankstations waren trouwens niet misselijk, ook met ICE moet je tijdens de krokus gewoon wachten om te mogen 'laden'.

Als op de terugweg de SuC bezetting gelijk is en de files wat minder zijn ben ik helemaal blij:)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ook weer plannen :p Ik ben een vroege vogel en om 6.00h 's morgens is er nog geen koffie in het hotel. Sta nu weer even bij te laden met een grote bak koffie en mijn mail direct bijwerken...ideaal! ;)
Hoef straks maar 1x voor vertrek te laden, dat wordt goed plannen inderdaad, want er gaan vast wel meer op zaterdag weg met hetzelfde idee. Het is hier -11C, hopelijk is het straks wat warmer, anders gaat het laden niet zo hard.
 
Last edited:
Als je bij het rijden helemaal geen regeneratieve remmen hebt is dat een indicatie dat de accu te koud is om te laden. Met een gewoon stopcontact kom je er dan niet omdat 2 kW niet genoeg is om het warm genoeg te krijgen. Als de aansluiting voldoende vermogen heeft, >11kW, zou het na ongeveer een kwartier opwarmen wel moeten beginnen te laden.
 
Ik heb moeite te laden op wintersport. Bij het chalet is de UMC groen en de leds lopen maar hij hij laad niet. Lijkt wel of hij de accu niet warm genoeg krijgt voor het laden. Vanmiddag maar even bij Chademo kijken..
Gewoon aan de stekker laten hangen in de nacht. Hij verwarmd idd eerst de accu. In Bad Mitterndorf was het vanacht -21. Eerste uur 0 km/hr. Daarna 2km/hr and slowly rising... In de ochtend zet ik hem opnieuw aan om de accu weer warm te krijgen.
 

Attachments

  • Screenshot_2018-02-27-09-06-31.png
    Screenshot_2018-02-27-09-06-31.png
    1 MB · Views: 55
Met de lokatie en bestemming gegevens van de Teslas die onderweg zijn is het mogelijk dat de navigatie je een alternatief aanbied. Zou niet raar staan kijken als dit er gaat komen.
Als je bij het rijden helemaal geen regeneratieve remmen hebt is dat een indicatie dat de accu te koud is om te laden. Met een gewoon stopcontact kom je er dan niet omdat 2 kW niet genoeg is om het warm genoeg te krijgen. Als de aansluiting voldoende vermogen heeft, >11kW, zou het na ongeveer een kwartier opwarmen wel moeten beginnen te laden.
Zelfs bij SuC met ijskoude batterij slechts 2 kW