Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe bevalt de 20” t.o.v. de Uberturbines? En welke heb je?

Moet in de komende twee weken voor m’n MYP m’n winterset regelen (velgen en banden). Zit te denken aan 19” winter en 20” zomer. 20” vind ik zat, die 21” inch Uberturbines hoeven voor mij niet zo en sjezus wat een velgrandschade magneet is dat zeg 😅
De 20 inch bevalt mij prima tov de 21 inch.
Ik heb de set voor de winter zoals op de foto; zijn van MilleMiglia.
Voor de zomer heb ik nu de originele inductions gekocht.
De grap is natuurlijk dat het allemaal subjectief is; de inductions heb ik overgenomen van iemand die is overgestapt van 20 naar 19 inch😊
IMG_1547.jpeg
 
Ik pak die route ook altijd. Dit jaar voor ongeveer de 45e keer op wintersport, maar het eerst met de MY LR. In de 3e week van januari hebben we alle soorten weer gehad.

Super tevreden over de handling van de Tesla in winterse condities. De Michenin Crossclimates zijn prima geschikt voor alle omstandigheden.

Betreffende de regeneratie ben ik er niet precies achter gekomen wat nu het verband is tussen kou en regererern, maar de temperaturen waren tussen de -14 en de plus 5. Soms regenereerde de auto, soms niet. Ik kreeg ook de indruk dat er bij naar beneden rijden (helling) niet geregenereerd werd. Ook niet toen ik de auto had opgewarmd.
 
Ga er vanuit dat komende voorjaarsvakantie eerst wat boeren en trekkers moet proberen te vermijden. Ik hou er rekening mee dat ze zullen proberen te raken waar het pijn doet. Uittocht is een uitgelezen moment.

Dit is lekker basaal voor Belgie FEDERALE POLITIE - VERKEERSINFO maar doet het goed op het dashboard heb ik in de auto maar alvast bij de Favo's gezet.
Breek me de bek niet open! Dit was zondagmiddag. Anderhalf uur stilgestaan op de E25.
1706718116201.png
 
Wij gaan morgen rijden naar Les Gets. Ons plan was om vrijdagavond in ons huis in de Bourgogne te overnachten. Maar de boeren denken daar heel anders over:
View attachment 1014285
Wat een drama. We gaan waarschijnlijk over Duitsland wat wel een stukje om is.
Ik woon in Amsterdam en ga in de voorjaarsvakantie naar Tignes, meestal ga ik naar Oostenrijk dus die route ken ik wel :)

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn om die kant op te gaan. Google zegt via Luik/Luxemburg/Metz/Nancy/Dijon/Lyon, Waze zegt via Duitsland, ABRP zegt ook via Duitsland. Vorige winter over Luik/Luxemburg/Metz/Nancy/Dijon/Lyon, maar dat was niet in de vakantie periode.

Wat is wijsheid?
 
Wij gaan morgen rijden naar Les Gets. Ons plan was om vrijdagavond in ons huis in de Bourgogne te overnachten. Maar de boeren denken daar heel anders over:
View attachment 1014285
Wat een drama. We gaan waarschijnlijk over Duitsland wat wel een stukje om is.
Ben benieuwd. Wij gaan voor de 6de keer over 2 weken weer elektrisch naar Les Gets. Dit is onze standaard route, maar ben heel benieuwd hoe de route over Duitsland bevalt
 
Ben benieuwd. Wij gaan voor de 6de keer over 2 weken weer elektrisch naar Les Gets. Dit is onze standaard route, maar ben heel benieuwd hoe de route over Duitsland bevalt
Ik heb die wel eerder gereden. Het is gewoon wat onrustiger dan dat hele stuk op de péage waar je niet om de haverklap op- en afritten hebt. Dat rijdt gewoon fijner, maar dus niet als er een tractor midden op de weg staat.
 
  • Like
Reactions: mailman
Ik woon in Amsterdam en ga in de voorjaarsvakantie naar Tignes, meestal ga ik naar Oostenrijk dus die route ken ik wel :)

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn om die kant op te gaan. Google zegt via Luik/Luxemburg/Metz/Nancy/Dijon/Lyon, Waze zegt via Duitsland, ABRP zegt ook via Duitsland. Vorige winter over Luik/Luxemburg/Metz/Nancy/Dijon/Lyon, maar dat was niet in de vakantie periode.

Wat is wijsheid?
Je hebt de ‘best ever navigation’ (woorden van E.M in 2018) niet geraadpleegd.
 
  • Funny
Reactions: Siempie76
Wij gaan morgen rijden naar Les Gets. Ons plan was om vrijdagavond in ons huis in de Bourgogne te overnachten. Maar de boeren denken daar heel anders over:
View attachment 1014285
Wat een drama. We gaan waarschijnlijk over Duitsland wat wel een stukje om is.
Wow, wat een puinhoop. Over 2 weken hopen wij vanuit Benidorm weer richting huis te gaan. Wellicht is het dan weer overgewaaid. Eventueel een weekje uitstellen.