TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Opgelet, Model S gestolen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by kzjwang, Mar 12, 2017.

1. kzjwang

kzjwang Member

Vanochtend helaas moeten vernemen dat mijn Model S afgelopen nacht is gestolen. Geen sporen van inbraak en alle sleutels zijn aanwezig. Rest mijn vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en of Tesla de auto kan traceren (kan via de iphone app helaas geen verbinding krijgen met de Model S). Mocht er iemand een 'steal grey' Model S uit 2014 met kenteken 7ZDN72 voorbij zien komen, dan hoor ik dat graag. Mijn dank is groot!

• Informative x 3
    • Love x 1
  2. jm71

jm71 Active Member

Heel vervelend voor je zeg. En voor ons ook bijzonder om te lezen. Je gaat er toch vanuit dat een model S moeilijk te stelen is en traceerbaar blijft. Succes met het opsporen van de auto en al heb je wat anders aan je hoofd, als je de moeite wil doen om ons op de hoogte te houden wordt dat erg gewaardeerd.

3. Duke-U

Duke-U Member

Jeetje, zeer vervelend zeg! Kan je ons op de hoogte houden hoe dit kon gebeuren? Kennelijk is de auto gehacked via de app, enige mogelijkheid om zonder sleutel te rijden. Password gekraakt?

4. kzjwang

kzjwang Member

Ik zal jullie zeker op de hoogte blijven houden. Inmiddels Tesla technical support al gesproken. De auto is 9 uur geleden offline gegaan en voorlopig niet traceerbaar.

5. Zee

Zee Member

Dat is schrikken! Ik hoop dat je snel weer op weg kan. Ben vooral benieuwd hoe Tesla en de verzekering hier mee om gaat...

6. Glitch

Glitch Member

Erg bijzonder mogelijk je wachtwoord ergens laten "vallen". Ben zeer benieuwd naar de uitkomst die 2 die in Duitsland gestolen waren zijn ook nooit meer terug gevonden.

7. MickC

MickC Member

Verschrikkelijk om te horen.
    Had je Teslalog of Teslafi ? Benieuwd of je wagen op de oprit offline is gegaan of ergens anders.

Daarentegen vraag ik me soms af of Teslafi & Teslalog zelf geen risico kunnen vormen...

8. Ton S90D

Ton S90D Member

• Informative x 2
  9. BobbyKings

BobbyKings Silver

'steal grey'?

• Funny x 1
  10. Ataraxia

Ataraxia X 75D AP2 6p.

Wat vervelend, ik dacht dat ze eigenlijk niet steelbaar/oninteressant waren. Wie koopt er nu een tsla die niet up te daten is.

11. Ataraxia

Ataraxia X 75D AP2 6p.

En als ie aan een SuC komt, weet Tesla dat toch ook?

12. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

#12 PaulusdB, Mar 12, 2017
    Last edited: Mar 12, 2017
    Inderdaad is dit de zwakte van de draadloze sleutels, waar ik vorig jaar augustus al op wees (Belgium and the Netherlands (Dutch)).

Het wachten is op kooi-van-Faraday hoesjes voor de sleutels...

Tot die tijd kun je met wat huisvlijt ook een heel eind komen.

13. BobbyKings

BobbyKings Silver

Het trieste is dat het dievengilde zonder respect met de waarde van een auto omgaat. En meestal uit is op snel en risicoloos gewin.

Auto in container, sim kaart er uit, velgen en andere te verhandelen onderdelen strippen en rest dumpen.

Paar duizend euro rijker, that's it.

14. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Waar stond de auto geparkeerd? Er is ooit een S "gestolen" en die bleek afgesleept te zijn. (Was toen ook niet te traceren omdat hij ergens ondergronds of in een hal gestald was)

Of: gebruik je hetzelfde email adres+wachtwoord van je Tesla account toevallig ook op andere sites? Met deze gegevens kan je auto immers gelokaliseerd en gestart worden.

15. Gtech

Gtech Member

Beste denk blijft toch een hardwarematige startonderbreker bijvoorbeeld een aftermarket alarm of een zelfbouw iets. Ik heb op mijn vorige auto's altijd zelf een startonderbreker gemaakt en dit is vrijwel onvindbaar dus teveel moeite voor een dief met een laptop. Denk dan aan een onderbreking in een stroom circuit die je voor elke rit moet activeren waardoor de auto anders niet kan rijden. Bijv je 'stroompedaal' of shiftlever om maar wat te noemen. In mijn M3 zal een soortgelijk systeem komen wat heel simpel bedienbaar is en je nooit kan vergeten te activeren.

16. MickC

MickC Member

Bij mij heeft het Sec verteld dat aftermarket stroomonderbrekers de garantie verbreken.

Dit us waarom je bij verzekeraars geen apart systeem moet installeren, wat bij bvb Mercedes en BMW wel moet (ook al hebben ze al track and trace af fabriek)

17. kzjwang

kzjwang Member

Geen Teslalog of Teslafi account.

Toevallig gisteravond wel, nooit geweten dat dit kon. De auto stond voor de deur geparkeerd.

Auto stond voor de deur geparkeerd. Voor zover bekend bij de politie als gemeente Amsterdam is de auto niet afgesleept.
    Combinatie van e-mail adres en wachtwoord gebruik ik ook op 2 andere sites...

18. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

• Informative x 4
  19. Tazmanian

Tazmanian Member

Mijn auto staat ook altijd voor de deur. Autosleutel hangt aan bos van de huissleutels. Wanneer de huissleutel op de voordeur steekt kan de auto gewoon worden geopend. Heb dit zelf getest en daarom dat ik mijn sleutels nooit in de buurt van de voordeur laat liggen maar ergens verder in huis zodat de auto niet meer kan worden geopend.

20. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Mijn Tesla is begin 2014 gestolen omdat ik de sleutel erin had laten liggen.
    Omdat een groepje jongeren uit bewondering de auto ging bekijken en tegen de deurgreep aandrukten kwamen deze naar buiten.
    Ze hebben toen een uur lang in de auto gezeten eer ze erachter kwamen dat je er gewoon mee weg kunt rijden.
    Drie straten verder werden ze aangehouden door de politie vanwege opvallend (langzaam) rijgedrag.
    De bestuurder bleek geen rijbewijs te hebben en wat te hebben gedronken. Ik kon mijn Tesla de volgende ochtend bij het politiebureau ophalen.

Als bij mijn Tesla de sleutel meer dan 1,5 meter van de bestuurdersdeur is verwijderd kan ik deze niet meer openen.

Hou er rekening mee dat verschillende bestuurdersprofielen ook verschillende instellingen kunnen hebben wat betreft het afsluiten van de auto. Zo kwam ik er op een gegeven moment achter dat als mijn vriendin haar profiel selecteerde, de auto niet automatisch op slot ging, simpelweg omdat dat bij haar profiel niet zo ingesteld was.

• Informative x 4

Share This Page