Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi apparaatje, maar waarschijnlijk volledig afhankelijk van gsm, ergo eenvoudig te blokkeren (container) of te jammen.
Als ze je auto echt willen hebben dan issie zo weg.
Ja je hebt gelijk, maar de kracht van dit systeem is dat ze niet weten dat het er in zit.
Dus als de auto gestolen wordt, dan zorgen ze dat de computer en dus de verbinding zo snel mogelijk niet meer werkt.
Omdat ze niet weten dat er een tracker in zit, is de kans groot dat deze toch nog een tijd lang (op eigen batterij) zijn locatie doorgeeft.
Pas als de auto gesloopt is, zien ze het systeem en dan heeft de eigenaar de locatie al aan de politie doorgeven..
 
Vanochtend helaas moeten vernemen dat mijn Model S afgelopen nacht is gestolen. Geen sporen van inbraak en alle sleutels zijn aanwezig. Rest mijn vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en of Tesla de auto kan traceren (kan via de iphone app helaas geen verbinding krijgen met de Model S). Mocht er iemand een 'steal grey' Model S uit 2014 met kenteken 7ZDN72 voorbij zien komen, dan hoor ik dat graag. Mijn dank is groot!



Vannacht is mijn Tesla model S gestolen.
 
Waarom niet het is je eigen auto.


Op de beelden zag ik 2 personen aanlopen 1 van de personen had een zwarte tas (laptop formaat ) op zijn borst hangen en liep naar de passagiers kant.
2e persoon liep naar de bestuurders portier, hij was met een handeling bezig die ik niet kan zien.
Nadat hij de auto heeft ontgrendeld stapt hij in en zie hem met een apparaat in zijn handen door de auto zwaaien.
mijn voorlichten sprongen aan en hij reedt achteruit en daarna voorruit met brandende remlichten. Net of de auto in de war is/ was.