gelden
Well-Known Member
Eerst eentje vinden die niet te verstoren is...En een tracker inbouwen.
https://www.jammer-store.com/xlg15-xm-radio-lojack-4g-jammer-blocker.html
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eerst eentje vinden die niet te verstoren is...En een tracker inbouwen.
Alles is te storen.
Die 3G/4G uit zetten kan zonder Jammer...
Lora is 868 mhz, met als mogelijk nadeel alleen bereik (roaming) in NL via KPN.
Wij gebruiken veel Sigfox voor Roaming door meerdere landen.
Dit in combinatie met glonass + wifi lokatie bepaling geeft aardig wat opties.
Maar LoJack en/of een andere oplossing geeft toch een extra kans.
Sigfox is ook interessant. Heeft ook al aardig wat dekking. Nederland helemaal, Duitsland wordt aan gewerkt zie ik. Heb je de roaming ook meteen te pakken. Ublox M8 voor GPS, Glonass en Gallileo + Wifi lokatie bepaling. Dan heb je volgens mij wel een mooie combinatie te pakken.
In Polen/Oost Europa dus niet. En ik denk dat hij juist daar wel eens weer boven water kan komenSigfox is ook interessant. Heeft ook al aardig wat dekking. Nederland helemaal, Duitsland wordt aan gewerkt zie ik. Heb je de roaming ook meteen te pakken. Ublox M8 voor GPS, Glonass en Gallileo + Wifi lokatie bepaling. Dan heb je volgens mij wel een mooie combinatie te pakken.
Auw... nare herinneringen van een V6-24 oud type komen weer boven... (de twee lampjes naast het toetsenbordje tegelijkertijd aan... rotte stekkers bij het motorblok)Zo'n pincode hadden wij in een ander tijdperk ook in een Citroën XM, werkte fantastisch. De auto is in t 1e jaar meer dan 10x opgehaald door de dealer. Was met geen mogelijkheid inbeweging te krijgen.
Op internet vond ik de volgende oplossing, een klein hoesje van Samsonite, voor wie t.b.v. de afscherming niet met een blikje in zijn broekzak wil lopen."Heeft iemand al een beetje passende shield case gevonden voor de Tesla keyfob? Nu twee gestolen auto's in korte tijd maakt mij extra voorzichtig...
Anti-diefstal: als er een laadkabel ingestoken is rijdt de auto niet. Je hebt dus een beugeltje nodig met een weerstandje er in waarmee je de pilot pin in het laadstopcontact van de auto aan de massa pen hangt. (Hierdoor denkt de auto dat er een laadkabel ingeplugd is). Laadklepje weer dicht en je zet de potentiële dieven voor een raadsel...
Op internet vond ik de volgende oplossing, een klein hoesje van Samsonite, voor wie t.b.v. de afscherming niet met een blikje in zijn broekzak wil lopen.
Lijkt mij een nette tijdelijke oplossing, totdat Tesla net een definitieve oplossing komt.
Er is er ook eentje van Samsonite die voor zover ik kan nagaan kettinkjes in het hoesje heeft voor conventionele sleutels en dat lijkt mij niet bevordelijk voor het behoud van de Tesla-sleutel.
Let wel: ik heb hem niet in bezit en weet dus niet hoe effectief hij afschermt!
Lijkt mij toch een optie die Tesla redelijk eenvoudig kan inbouwen en via een OTA update doorvoeren.
Dit klopt. Als je de computer helemaal uitschakelt (met een zekering) dan rijdt de auto gewoon door.Ik heb hier al eerder gezegd dat dit waarschijnlijk niet zo eenvoudig is het als het lijkt. Probleem is dat het aanraakscherm en de eigenlijke computer die de motoren aanstuurt twee verschillende systemen zijn die dus met elkaar moeten communiceren. En die communicatie tussen de twee gaat over canbus. Dat is een niet-geencrypteerd netwerk waarop geen authenticatie gebeurt. Het is dus redelijk eenvoudig om als dief een kleine arduino op die communicatielijn aan te sluiten, het aanraakscherm volledig te omzeilen en zelf de benodigde signalen naar de drivetrain te sturen. Dit is al gedemonstreerd door @wk057