Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat kan ook zeker.
De filmpjes die ik heb gezien blijft de 2e persoon buiten staan met de antenne gericht naar de keyfob.
Je ziet hem eerst zoeken met de antenne totdat de auto open gaat.

Blijft natuurlijk gissen of het bij jouw überhaupt ook een relay hack was.
Zie je die 2e persoon wel in 1 richting staan met de tas of zender?

Nee, Ze stonden tegen over elkaar ene linker voor deur en de andere rechter voor deur,
 
Bij mij stapte ze allebei tegelijk in en binnen 47 sec was het gebeurd

Toch klinkt jouw beschrijving van hoe het ging wel hetzelfde als te zien is op het filmpje in post #8 (Opgelet, Model S gestolen). Dat de persoon aan de passagierskant al instapt maakt weinig uit, het versterkte LF-signaal haalt de keyfob dan ook nog wel.

Of ziet dat er echt anders uit?

EDIT: Bitrover vraagt boven al min of meer hetzelfde, was me net voor. Beetje dubbele vraag dus :rolleyes:
 
Last edited:
Toch klinkt jouw beschrijving van hoe het ging wel hetzelfde als te zien is op het filmpje in post #8 (Opgelet, Model S gestolen). Dat de persoon aan de passagierskant al instapt maakt weinig uit, het versterkte LF-signaal haalt de keyfob dan ook nog wel.

Of ziet dat er echt anders uit?

EDIT: Bitrover vraagt boven al min of meer hetzelfde, was me net voor. Beetje dubbele vraag dus :rolleyes:



De rechter had een tas hangen op zijn borst die was naar de rechterportier gelopen en is ver van mijn huis.
De rechter was gericht bezig naar de deurhendel
 
Ik zou er terughoudend mee zijn om de filmpjes open en bloot te gooien (hoewel ik ook nieuwsgierig ben), in ieder geval totdat Tesla ze goed heeft bekeken en mogelijk met een oplossing heeft kunnen komen. Voordat je het weet wordt het in de pers weer enorm opgeblazen en breng je andere autodieven op ideeen.
 
Ik zou er terughoudend mee zijn om de filmpjes open en bloot te gooien (hoewel ik ook nieuwsgierig ben), in ieder geval totdat Tesla ze goed heeft bekeken en mogelijk met een oplossing heeft kunnen komen. Voordat je het weet wordt het in de pers weer enorm opgeblazen en breng je andere autodieven op ideeen.


Ja en Nee, Issue is dat Tesla zich er op dit moment niet echt druk overmaakt als ik mijn contacten in Tilburg mag geloven. Juist door de pers druk kan een bedrijf wel eens gaan handelen. Kijk bv. naar VW pas nadat het uitstoot schandaal kwam zijn ze meer op EV gaan doen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik denk echt wel dat ze er bovenaan bij tesla mee bezig zijn, maar zolang er geen oplossing is proberen ze dit zo stil mogelijk te houden.
de kleinere garnalen binnen tesla zullen dan ook pas op de hoogte gebracht worden als er een degelijke oplossing voor is.
ik heb trouwens mijn laatste update geïnstalleerd. "verbeteringen in de ventilatie". ik kan me moeilijk inbeelden dat enkel daarvoor een update wordt rond gestuurd.
 
Ik denk echt wel dat ze er bovenaan bij tesla mee bezig zijn, maar zolang er geen oplossing is proberen ze dit zo stil mogelijk te houden.
de kleinere garnalen binnen tesla zullen dan ook pas op de hoogte gebracht worden als er een degelijke oplossing voor is.
ik heb trouwens mijn laatste update geïnstalleerd. "verbeteringen in de ventilatie". ik kan me moeilijk inbeelden dat enkel daarvoor een update wordt rond gestuurd.
Die versie dateert iig van voor deze diefstallen :)
 
Gisterenochtend ben ik mijn Tesla S gaan afleveren voor een herstelling bij het service center in Brussel.
Ik heb daar langs mijn neus weg verteld over de twee diefstallen in Nederland en gevraagd hoe dit kon of wat wij als eigenaars kunnen doen om onze auto's veilig te houden. We hebben daarna een interessant gesprekje gehad waaruit ik volgende zaken heb onthouden.

Het enige waardevolle wat je uit dat gesprek kan halen is dat de Tesla interne communicatie nog steeds bagger is en dat ze je op de service en sales centers van alles vertellen waar ze zelf best van overtuigd zijn maar waar er dus geen bal van klopt.
 
  • Like
Reactions: Carl and PaulusdB
///**// en dat ze je op //**// sales centers van alles vertellen waar ze zelf best van overtuigd zijn maar waar er dus geen bal van klopt.

dat heb ik zelf helaas ook al mogen vaststellen - tot zelfs in die mate dat ik me niet langer kon bedwingen en de sales-pipo ben beginnen corrigeren tov een potentiele klant.
de klant was happy:), de sales niet :D
 
Ja en Nee, Issue is dat Tesla zich er op dit moment niet echt druk overmaakt als ik mijn contacten in Tilburg mag geloven. Juist door de pers druk kan een bedrijf wel eens gaan handelen. Kijk bv. naar VW pas nadat het uitstoot schandaal kwam zijn ze meer op EV gaan doen.

Inderdaad

...als we bang zijn om mensen op ideeën te brengen door een filmpje, dan moeten we hier misschien ook niet alle 101 manier bespreken waarop het misschien gegaan zou kunnen zijn, toch?

...en als dat de beweegreden zou zijn vanuit tesla, dan neem ik aan dat ze er meteen bovenop gezeten zouden hebben en dit aangeven bij de eigenaren van de gestolen auto's? vandaar de eerste vraag of er al direct navraag van tesla bij de betrokkenen is geweest.

Dat is allemaal wel relevant m.b.t. o.a. het delen van het filmpje, dus ben benieuwd naar antwoord van nigel en kzjwang...
 
  • Like
Reactions: HWS
Inderdaad

...als we bang zijn om mensen op ideeën te brengen door een filmpje, dan moeten we hier misschien ook niet alle 101 manier bespreken waarop het misschien gegaan zou kunnen zijn, toch?

Security through obscurity werkt niet. De enige manier om dit soort problemen opgelost te krijgen is door er zo veel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven. Dan moet Tesla (en die andere autofabrikanten waarvan de auto's op dezelfde manier te stelen zijn) wel snel met een oplossing komen.
 
Na alle 17 pagina's doorgegaan te zijn kom ik tot deze acties die we (voorlopig, totdat Tesla met een uitleg/verklaring/update komt) kunnen doen om een diefstal proberen te voorkomen:
- veranderen MyTesla paswoord
- bij (lange) stilstand Valet mode inschakelen
- thuis de 2 keyfobs in een metalen blikje bewaren (wel even testen of dat blikje de signalen tegenhoudt)
- zodra ingestapt en gestart je keyfob in het metalen blikje doen
- bij het verlaten van de auto de keyfob in het metalen blikje meenemen.
 
Na alle 17 pagina's doorgegaan te zijn kom ik tot deze acties die we (voorlopig, totdat Tesla met een uitleg/verklaring/update komt) kunnen doen om een diefstal proberen te voorkomen:
- veranderen MyTesla paswoord
- bij (lange) stilstand Valet mode inschakelen
- thuis de 2 keyfobs in een metalen blikje bewaren (wel even testen of dat blikje de signalen tegenhoudt)
- zodra ingestapt en gestart je keyfob in het metalen blikje doen
- bij het verlaten van de auto de keyfob in het metalen blikje meenemen.

Dit snap ik niet: criminelen zullen je tesla toch niet meenemen met jezelf in de tesla? En ik heb begrepen dat signalen opvangen en bewaren niet werkt. Vandaar geen zin om met laptop bij SeC te zitten zoals eerder in dit draadje te lezen is.
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
Na alle 17 pagina's doorgegaan te zijn kom ik tot deze acties die we (voorlopig, totdat Tesla met een uitleg/verklaring/update komt) kunnen doen om een diefstal proberen te voorkomen:
- veranderen MyTesla paswoord
- bij (lange) stilstand Valet mode inschakelen
- thuis de 2 keyfobs in een metalen blikje bewaren (wel even testen of dat blikje de signalen tegenhoudt)
- zodra ingestapt en gestart je keyfob in het metalen blikje doen
- bij het verlaten van de auto de keyfob in het metalen blikje meenemen.
En een tracker inbouwen.