You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
onbeperkt supercharging komt niet meer terug of FSD heeft heel veel potentie gekregenDrie weken geleden bij het begin van de vakantie naar Baskenland, ter hoogte van Lille, over de 200.000km gegaan sinds december 2013.
Gaat 10-jarig jubileum aankomende december nog volmaken en daarna waarschijnlijk naar een Model Y LR of P, denk ik.
Werd er maar weer een vooruitbetaald onbeperkt superchargen optie aangeboden... Dan was de keuze veel eenvoudiger.
Minder vermogen, een MX2023 laadt retesnel en heeft heel veel range en is stiller, die stoelen mogen tijdens het rijden niet omgekeerd staan, V2L gebruik je nauwelijks, V2G nog niet ondersteund door je laadpaal en de wetgeving, en je moet zelf rijden met domme software qua in-car entertainment.De Kia EV9 is niet op alle punten een downgrade, hoor. Voor mijn gezin met 4 kinderen gaan we er op vooruit op de volgende aspecten:
- Ruime 3e zitrij in de EV9
Fijn voor mijn kinderen die groter worden
- Beter zicht vanaf de 3e zitrij
Minder wagenziekte.
- Stillere cockpit.
Fijn als je elkaar kunt verstaan als je 120 km/u rijdt
- Aanzienlijk meer range dan mijn 90D
- Aanzienlijk sneller laden dan mijn 90D
- Veel goedkoper dan een MX 2023
- V2L en V2G functies
- Massage stoelen (daar kijk ik naar uit!)
- Middelste stoelen 180 graden draaibaar (salonkamer setup)
Ik kan bijna alle post van je wel waarderen. doorgaans leerzaam of vermakelijk.Minder vermogen, een MX2023 laadt retesnel en heeft heel veel range en is stiller, die stoelen mogen tijdens het rijden niet omgekeerd staan, V2L gebruik je nauwelijks, V2G nog niet ondersteund door je laadpaal en de wetgeving, en je moet zelf rijden met domme software qua in-car entertainment.
Maar inderdaad, de MX is duurder. Verschil moet er zijn
Ach, you'll never know. Tesla kan met alle verzamelde prima bepalen voor welke prijs ze vooruitbetaalde onbeperkte of beperkte (1, 2 of 3 jaar) dit risicoloos zouden kunnen aanbieden, wie weet...onbeperkt supercharging komt niet meer terug of FSD heeft heel veel potentie gekregen
Netjes, zeker 160 Wh/km ik zit momenteel aan 182 Wh/km maar dat is een S. Overigens kan je gem. 15% erbij rekenen qua verbruik aan verliezen voor een reëel beeld.Ik zal vast niet de eerste zijn met 200.000 km op een M3 in NL maar hierbij het bewijs
Korte samenvatting:
- Keurig verbruik (mede door 100 km/u op de snelweg icm relatief veel lange ritten op AP/FSD)
- Erg weinig onderhoud, een keer draagarmen (50% betaald) en verder 2 setjes Michelin banden. Samen met filters, ruitenwissers, paar bussen remmenreiniger en eigen arbeid kom ik op 1,44 cent per km aan onderhoud!
- Accu (en de rest van de auto) is nog in prima staat
- De M3 gaat waarschijnlijk naar prive maar de opvolger is nog even puzzelen en wat rekenen (M3 Highland / MY na facelift / MS / toch iets anders?)
View attachment 986655