michelcolman
Member
Ik heb net die fameuze UN/ECE R79 een keer gelezen (staat gewoon googlebaar online). Te gek voor woorden. Er wordt dus inderdaad een laterale acceleratielimiet van 3 m/s^2 opgelegd. En dat moet getest worden. Daarvoor laten ze de auto met ingeschakelde stuurautomaat een bocht nemen aan een snelheid waarbij hij de bocht eigenlijk niet kan nemen met 3 m/s^2. En de test is geslaagd als hij de limiet niet overschrijdt, m.a.w. ALS HIJ UIT DE BOCHT GAAT. Als hij de bocht wel neemt, faalt hij de test!!! Dat hou je toch niet voor mogelijk?!
Handen aan het stuur om de 15 seconden staat er ook in. Maar ook dat het systeem moet uitschakelen als het 65 seconden geen handen aan het stuur detecteert (d.w.z. onmiddellijk na de laatste visuele en audio-waarschuwing). Met andere woorden, als je een hartaanval krijgt, mag het systeem niet (zoals Elon oorspronkelijk had aangekondigd) rustig de snelheid verlagen en de waarschuwingslichten aan zetten en aan de kant gaan staan wanneer het kan. Nee, dat is niet acceptabel, de stuurautomaat moet gewoon ONMIDDELLIJK uit. Als dat toevallig in een bocht gebeurt, gaat de auto dus de bocht uit, eventueel tegen tegenliggend verkeer in, want dat moet voor de veiligheid.
Ik begin die eurosceptici te begrijpen...
Handen aan het stuur om de 15 seconden staat er ook in. Maar ook dat het systeem moet uitschakelen als het 65 seconden geen handen aan het stuur detecteert (d.w.z. onmiddellijk na de laatste visuele en audio-waarschuwing). Met andere woorden, als je een hartaanval krijgt, mag het systeem niet (zoals Elon oorspronkelijk had aangekondigd) rustig de snelheid verlagen en de waarschuwingslichten aan zetten en aan de kant gaan staan wanneer het kan. Nee, dat is niet acceptabel, de stuurautomaat moet gewoon ONMIDDELLIJK uit. Als dat toevallig in een bocht gebeurt, gaat de auto dus de bocht uit, eventueel tegen tegenliggend verkeer in, want dat moet voor de veiligheid.
Ik begin die eurosceptici te begrijpen...