Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Phantom braking and phantom acceleration

This site may earn commission on affiliate links.
The my model x suffers from phantom breaking is obviously not an isolated incident. But has anybody experienced - what i in analogue to phantom breaking call - phantom acceleration ? When AP is engaged at some points on my route I have experienced that my model x suddenly accelerats with 10 kmh p/h. I can imagine that if highway and secondary raods are parallel roads and the GPS puts me on the highway the AP might accelerate unwillingly. But on a countryside road with only woods around me ?
Anybody same experience ???
I'm so waiting for v9. Hoping that it rolls out soon. Hoping that it solves the problems I experience.
 
Op dit Usa draadje
Model 3 without EAP and Phantom Brake...
komt de suggestie meteen Tesla te verwittigen om het spook van Phantom Braking uit de wereld te programmeren...! Het is duidelijk een wereldwijd spook en wordt natuurlijk door niemand gewaardeerd. Als V9 het binnenkort oplost is ook prima, maar nog niks over gelezen.

Voor zover ik de berichten lees, is het Phantom Braking probleem voornamelijk ad orde in kombinatie met Model 3 en EAP geactiveerd, ook alleen TACC of een Model S/X met geactiveerde AP.

upload_2018-10-8_15-12-12.png
 

Attachments

  • upload_2018-10-8_15-11-42.png
    upload_2018-10-8_15-11-42.png
    92.8 KB · Views: 50
@TrebVs Ik wist niet dat die optie er was om bugs te rapporteren. Ik zal zeker doorgeven als het weer gebeurd. Maar ook dat phantom acceleration. Net zo spooky en gevaarlijk als phantom braking.

re Phantom Acceleration... daar noem je ook iets! Zie
Traffic aware cruise control - initial set speed?
Toen we dus recent via Turo een dagje met de Model 3 hebben gereden, viel me dat met name op tijdens stop-and-go trafiic, ( waarbij we altijd wel onder de Speed Limit bleven ) bij het inschakelen van gewone Cruise Control ( 1x rechter stalk naar beneden ). Bam ineens onverwacht een versnelling naar de Speed Limit...! Zie de link. Onze Turo host begreep het en meldde/meende dat het waarschijnlijk aan de ingestelde Speed Limit lag! Wellicht omdat die EAP net in een proefperiode 'aanwezig' was ?! Als ik onderstaande link van domme of standard Cruise Control op de M3 lees, is er niks aan de hand. Zie dan het 5e berciht van ravisundaramam | June 6, 2018 Model 3 dumb cruise control with standard package? | Tesla
Daar hou ik het maar bij, incl andere berichtjes dat op de M3 zonder EAP phantom versnellingen/stops blijkbaar niet voorkomen.

We gaan het zien en beleven, V9 kan/zal alles wellicht weer veranderen... :cool:
 
Okay. Nog even een update in deze thread. Het Phantom Breaking leek opgelost te zijn met een update maar na een andere update keerde het fenomeen weer net zo hard terug. Maar nu ook tijdens normaal cruise control naast rijden op auto pilot. Deze kwestie aangekaart bij mijn sc. Zij vertelden mij dat de dashcam die ik aan de binnen spiegel heb hangen stoort met de registratie door de Tesla front cam die door ap en cruise controle wordt gebruikt. Als ik die camera weer zou verwijderen zou ik van mijn probleem verlost zijn.
Het lijkt me sterk verhaal... Maar....
Iemand die dit kan bevestigen?
 
Okay. Nog even een update in deze thread. Het Phantom Breaking leek opgelost te zijn met een update maar na een andere update keerde het fenomeen weer net zo hard terug. Maar nu ook tijdens normaal cruise control naast rijden op auto pilot. Deze kwestie aangekaart bij mijn sc. Zij vertelden mij dat de dashcam die ik aan de binnen spiegel heb hangen stoort met de registratie door de Tesla front cam die door ap en cruise controle wordt gebruikt. Als ik die camera weer zou verwijderen zou ik van mijn probleem verlost zijn.
Het lijkt me sterk verhaal... Maar....
Iemand die dit kan bevestigen?
Lijkt me eenvoudig te testen of zit je dashcam erg vast gemonteerd?