TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Phantom braking and phantom acceleration

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mrfra62, Oct 8, 2018.

1. mrfra62

mrfra62 Member

The my model x suffers from phantom breaking is obviously not an isolated incident. But has anybody experienced - what i in analogue to phantom breaking call - phantom acceleration ? When AP is engaged at some points on my route I have experienced that my model x suddenly accelerats with 10 kmh p/h. I can imagine that if highway and secondary raods are parallel roads and the GPS puts me on the highway the AP might accelerate unwillingly. But on a countryside road with only woods around me ?
    Anybody same experience ???
    I'm so waiting for v9. Hoping that it rolls out soon. Hoping that it solves the problems I experience.

2. ElecFan

ElecFan Member

Let op: verander snel je titel van 'breaking' in 'braking' voor het te laat is. Of je krijgt een heleboel taalpuristen over je heen.;)

• Helpful x 1
  3. TrebVs

TrebVs Active Member

Op dit Usa draadje
    Model 3 without EAP and Phantom Brake...
    komt de suggestie meteen Tesla te verwittigen om het spook van Phantom Braking uit de wereld te programmeren...! Het is duidelijk een wereldwijd spook en wordt natuurlijk door niemand gewaardeerd. Als V9 het binnenkort oplost is ook prima, maar nog niks over gelezen.

Voor zover ik de berichten lees, is het Phantom Braking probleem voornamelijk ad orde in kombinatie met Model 3 en EAP geactiveerd, ook alleen TACC of een Model S/X met geactiveerde AP.

upload_2018-10-8_15-12-12.png

Attached Files:

4. mrfra62

mrfra62 Member

You're right ElecFan. Disadvantages of "swiping" :(. But cant figure out how to edit....

Anyways.....the issues might be clear...it's not about the braking issue but the acceleration at random issue.

5. mrfra62

mrfra62 Member

@TrebVs Ik wist niet dat die optie er was om bugs te rapporteren. Ik zal zeker doorgeven als het weer gebeurd. Maar ook dat phantom acceleration. Net zo spooky en gevaarlijk als phantom braking.

6. TrebVs

TrebVs Active Member

re Phantom Acceleration... daar noem je ook iets! Zie
    Traffic aware cruise control - initial set speed?
    Toen we dus recent via Turo een dagje met de Model 3 hebben gereden, viel me dat met name op tijdens stop-and-go trafiic, ( waarbij we altijd wel onder de Speed Limit bleven ) bij het inschakelen van gewone Cruise Control ( 1x rechter stalk naar beneden ). Bam ineens onverwacht een versnelling naar de Speed Limit...! Zie de link. Onze Turo host begreep het en meldde/meende dat het waarschijnlijk aan de ingestelde Speed Limit lag! Wellicht omdat die EAP net in een proefperiode 'aanwezig' was ?! Als ik onderstaande link van domme of standard Cruise Control op de M3 lees, is er niks aan de hand. Zie dan het 5e berciht van ravisundaramam | June 6, 2018 Model 3 dumb cruise control with standard package? | Tesla
    Daar hou ik het maar bij, incl andere berichtjes dat op de M3 zonder EAP phantom versnellingen/stops blijkbaar niet voorkomen.

We gaan het zien en beleven, V9 kan/zal alles wellicht weer veranderen... :cool:

7. mrfra62

mrfra62 Member

Okay. Nog even een update in deze thread. Het Phantom Breaking leek opgelost te zijn met een update maar na een andere update keerde het fenomeen weer net zo hard terug. Maar nu ook tijdens normaal cruise control naast rijden op auto pilot. Deze kwestie aangekaart bij mijn sc. Zij vertelden mij dat de dashcam die ik aan de binnen spiegel heb hangen stoort met de registratie door de Tesla front cam die door ap en cruise controle wordt gebruikt. Als ik die camera weer zou verwijderen zou ik van mijn probleem verlost zijn.
    Het lijkt me sterk verhaal... Maar....
    Iemand die dit kan bevestigen?

8. basvk

basvk Active Member

Lijkt me eenvoudig te testen of zit je dashcam erg vast gemonteerd?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC