Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt, en niet moet denken in de plaats van iemand anders te kunnen spreken.
Ik ben de voorbije jaren verantwoordelijk geweest voor mensen die in twee sites werken, ééntje niet zover van thuis, de andere in midden-Frankrijk. Ik bracht daar gemiddeld één week per maand door. Dat wil dus zeggen iedere maand minstens één keer 750 km heen en 750 km terug. En ik moet ook nog af en toe in Duitsland en Luxemburg zijn, dus snelladen is voor mij dus WEL van belang. En zelfs voor de jaarlijkse reis is dat uur of twee uur langer tijdens het laden wel van belang.

Ik denk dat jij voor jezelf spreekt. De overgrote meerderheid rijdt niet meer dan een kilometer of 34 per dag. Daarvoor hoef je zelfs niet dagelijks maar misschien maar wekelijks te laden. Hier geldt de statistiek, waarbij jij de uitzondering bent.

En misschien even voor jouw informatie, ik hoor ook niet tot die meerderheid maar rijd tegen de 230 per dag (buiten Corona tijd). Jarenlang 50.000-60.000 km per jaar gereden. Toch nog steeds geen snelladers nodig. In de tijden van de 50.000 km/jaar had ook een snellader of SuC netwerk mij maar beperkt geholpen gezien de rondreizen door heel (west- en oost) Europa. Dat had dan met een X gemoeten gezien de spullen die mee moesten, en dan is het geen lolletje om iedere 200-300 kilometer te moeten stoppen op bijvoorbeeld een rit van 1400 km naar Hongarije en dan terug via Bratislava en Praag.
 
Last edited:
Ik denk dat jij voor jezelf spreekt. De overgrote meerderheid rijdt niet meer dan een kilometer of 34 per dag. Daarvoor hoef je zelfs niet dagelijks maar misschien maar wekelijks te laden. Hier geldt de statistiek, waarbij jij de uitzondering bent.

En misschien even voor jouw informatie, ik hoor ook niet tot die meerderheid maar rijd tegen de 230 per dag (buiten Corona tijd). Jarenlang 50.000-60.000 km per jaar gereden. Toch nog steeds geen snelladers nodig. In de tijden van de 50.000 km/jaar had ook een snellader of SuC netwerk mij maar beperkt geholpen gezien de rondreizen door heel (west- en oost) Europa. Dat had dan met een X gemoeten gezien de spullen die mee moesten, en dan is het geen lolletje om iedere 200-300 kilometer te moeten stoppen op bijvoorbeeld een rit van 1400 km naar Hongarije en dan terug via Bratislava en Praag.

Lees je vorig antwoord nog eens. Ik koop een auto voor mijzelf, niet voor iemand anders. Wat de gemiddelde Belg of Nederlander volgens jou nodig heeft interesseert me niet. 230 km per dag volgens mij geen 750 km op een dag.

Als ik je goed begrijp is om de 200-300 km stoppen wel vervelend. Zou het dan niet nog veel vervelender zijn wanneer je iedere keer 10 minuten langer moet stoppen?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Lees je vorig antwoord nog eens. Ik koop een auto voor mijzelf, niet voor iemand anders. Wat de gemiddelde Belg of Nederlander volgens jou nodig heeft interesseert me niet. 230 km per dag volgens mij geen 750 km op een dag.

Als ik je goed begrijp is om de 200-300 km stoppen wel vervelend. Zou het dan niet nog veel vervelender zijn wanneer je iedere keer 10 minuten langer moet stoppen?

Je verheft jezelf tot de norm en gaat uit van jouw situatie als die norm. Dat is onterecht, dat is niet het gedrag van weggebruikers. Dat is mijn punt.

En iedere 200-300 km moeten stoppen? Dan zou die auto mijn keuze niet zijn. Guess what? Een X is niet mijn keuze. :p Met een Polestar zou ik prima kunnen leven, net als met een 3 LR.

Met de instelling die jij hebt, heb je de verkeerde auto gekozen. Met een ICE sta je maar 5 minuten stil, nog veel korter (en minder vaak) dan met je Tesla. Slecht keuze criterium dus, of eigenlijk foute rationalisatie van je keuze voor Tesla.
 
Last edited:
Met de instelling die jij hebt, heb je de verkeerde auto gekozen. Met een ICE sta je maar 5 minuten stil, nog veel korter (en minder vaak) dan met je Tesla. Slecht keuze criterium dus, of eigenlijk foute rationalisatie van je keuze voor Tesla.

Ik heb mezelf opzij geschoven voor jullie (accepting fan mail) ik val namelijk ook in de categorie “high-way” warrior met wekelijkse ritten van 400km en De daarbij behorende SUC stops. Rationeel had ik ook beter weer een diesel genomen?

on topic: als die Polestar qua verbruik/laadsnelheid niet in de buurt komt van de LR is het voor mij persoonlijk al een flop. Killer = beter, niet bijna in de buurt
 
Met de instelling die jij hebt, heb je de verkeerde auto gekozen. Met een ICE sta je maar 5 minuten stil, nog veel korter (en minder vaak) dan met je Tesla. Slecht keuze criterium dus, of eigenlijk foute rationalisatie van je keuze voor Tesla.

Ik probeer mijn voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Zo kies ik deze auto niet omdat ik er financieel voordeel uithaal.
Woon-werk verkeer naar de Belgische afdeling waar ik werk doe ik met de speed-pedelec of racefiets (50 km enkele rit).

Ik wou dus absoluut een elektrische auto, en dit is een rationele keuze (die voor mijn gebruik het minste nadelen met zich meebracht, ik neem soms medewerkers mee die ook met mijn keuze moeten leven).
 
Ik probeer mijn voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Zo kies ik deze auto niet omdat ik er financieel voordeel uithaal.
Woon-werk verkeer naar de Belgische afdeling waar ik werk doe ik met de speed-pedelec of racefiets (50 km enkele rit).

Ik wou dus absoluut een elektrische auto, en dit is een rationele keuze (die voor mijn gebruik het minste nadelen met zich meebracht, ik neem soms medewerkers mee die ook met mijn keuze moeten leven).
En daar is dan weer helemaal niet mis mee. ;) Alleen je tijdargument is niet zo sterk als je denkt. ;)
 
Ben ik trouwens de enige die de Polestar in profiel heel erg op een Saab 9-5 vindt lijken?
Geen mooie auto, in mijn ogen.

Neen, daar ben je zeker niet de enige in. heeft er absoluut veel van weg. Maar ik denk dat hij IRL helemaal anders is, hij is veel hoger dan een normale berline .
Wat ik echt wel geweldig vindt aan die auto is de Android Car. Wanneer je de review van Autogefühl bekijkt, dan zie je onwaarschijnlijk goed de Google assist in die auto werkt
 
Wat ik gek vind is dat bijna iedere nieuwe elektrische auto in het wat hogere segment wordt gepositioneerd als 'Tesla killer'. Gezien het feit dat vooral benzine- en dieselauto's terrein verliezen aan elektrisch rijden is het toch veel logischer om de Polestar neer te zetten als BMW-killer of Volkwagen killer. of iets in die geest. Gezien de efficiency en technologie van de Model 3 is hety trouwens best lastig concurreren met Tesla.
 
[...]
En iedere 200-300 km moeten stoppen? Dan zou die auto mijn keuze niet zijn. Guess what? Een X is niet mijn keuze. :p Met een Polestar zou ik prima kunnen leven, net als met een 3 LR.
[...]
Ik ben bang dat je onterecht de range van een Polestar 2 en een M3 LR aan elkaar gelijk stelt. Om meer dan 300 snelweg kms achter elkaar te kunnen rijden met een P2 zal je je rechtervoet heel erg moeten kunnen beheersen.. Hij verbruikt zo'n 240 Wh/km bij gemiddeld 105 km/u.
 
Ik ben bang dat je onterecht de range van een Polestar 2 en een M3 LR aan elkaar gelijk stelt. Om meer dan 300 snelweg kms achter elkaar te kunnen rijden met een P2 zal je je rechtervoet heel erg moeten kunnen beheersen.. Hij verbruikt zo'n 240 Wh/km bij gemiddeld 105 km/u.

inderdaad, dit is imho de grootste achilleshiel van de polestar... ze hebben daar nog niet echt door dat aerodynamica zeer belangrijk is.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2020-07-26 om 00.11.44.png
    Schermafbeelding 2020-07-26 om 00.11.44.png
    2 MB · Views: 64
Ik ben bang dat je onterecht de range van een Polestar 2 en een M3 LR aan elkaar gelijk stelt. Om meer dan 300 snelweg kms achter elkaar te kunnen rijden met een P2 zal je je rechtervoet heel erg moeten kunnen beheersen.. Hij verbruikt zo'n 240 Wh/km bij gemiddeld 105 km/u.
Nee, ik vergeleek een X met een polestar. Sorry voor de verwarring.
 
Ik ben bang dat je onterecht de range van een Polestar 2 en een M3 LR aan elkaar gelijk stelt. Om meer dan 300 snelweg kms achter elkaar te kunnen rijden met een P2 zal je je rechtervoet heel erg moeten kunnen beheersen.. Hij verbruikt zo'n 240 Wh/km bij gemiddeld 105 km/u.
240 Wh/km bij 105 km/u lijkt me echt wel overdreven.
Allicht een gemiddelde snelheid over een lang traject. Om 105 gemiddeld te halen moet je stukken al aardig doorrijden.
Met mijn e-tron, en die is toch een pak zwaarder en heeft groter frontaal oppervlak, zit ik zelf bij 120 km/u in de zomer maar op 240 Wh/km. Wel 19" banden.