Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Poll" - Juice Booster 1

This site may earn commission on affiliate links.
Net even bekeken, maar ik zie niet meteen dat deze meerdere soorten input / verlopen heeft, en het is voor mij niet duidelijk of deze van "slechte stroom" voor Tesla "acceptabele stroom" kan maken.
Laat die beoordeling graag aan de meer deskundigen op dit forum over.

Maar.... Welkom op het forum! En bedankt dat je meedenkt, hoe meer alternatieven hoe makkelijker een onderhandeling voor een groupbuy wordt:wink:
 
Kan het helemaal zelf even uit gaan zoeken of juist hier snel even vragen maar waarvoor een "juice booster" als je al thuis en op het werk al een laadstation hebt hangen en de nodige laadkabeltjes met verloopstekkers ter beschikking hebt. Er is vast iemand die een kost en bondig antwoord kan geven waarom ik eventueel straks groupsbuy ook zo'n ding moet aanschaffen.
 
Een aantal mogelijke redenen:
- de juice booster kan tot 22kW laden vs 11kW voor de UMC
- de juice booster werkt ook als er geen neuter aanwezig is (de UMC niet)
- de juice booster is minder gevoelig voor slechte aansluitingen (spanningsval)

Over het algemeen is het een betere oplossing dan de UMC wanneer je op verplaatsing moet laden en je geen controle hebt over de kwaliteit van de aansluiting.
 
Een aantal mogelijke redenen:
- de juice booster kan tot 22kW laden vs 11kW voor de UMC
- de juice booster werkt ook als er geen neuter aanwezig is (de UMC niet)
- de juice booster is minder gevoelig voor slechte aansluitingen (spanningsval)

Over het algemeen is het een betere oplossing dan de UMC wanneer je op verplaatsing moet laden en je geen controle hebt over de kwaliteit van de aansluiting.

Yep, zo is het. In NL zal je zo'n JB niet gauw nodig hebben als extra mogelijkheid, maar in Noorwegen en België kan het heel handig zijn (neuter). Ook in landen waar meer spanningswisselingen voorkomen (b.v. Italië en Frankrijk) is een JB handig. Voor zover ik weet stopt de UMC bij spanningsval en start dan niet meer vanzelf met laden. De JB zal ook stoppen, maar bij genoeg spanning weer opnieuw vanzelf opstarten (correct me if I am wrong).

De JB is geen "toverdoos", maar geeft wel meer mogelijkheden om zorgeloos te laden waar je ook bent.
 
Een aantal mogelijke redenen:
- de juice booster kan tot 22kW laden vs 11kW voor de UMC
- de juice booster werkt ook als er geen neuter aanwezig is (de UMC niet)
- de juice booster is minder gevoelig voor slechte aansluitingen (spanningsval)

Over het algemeen is het een betere oplossing dan de UMC wanneer je op verplaatsing moet laden en je geen controle hebt over de kwaliteit van de aansluiting.

En een "UMC" is de standaard laadkabel die meegeleverd wordt? (Heb er nog geen, vandaar de "domme" vraag want ik ken nog niet het "vakjargon").
 
Die uiteindelijk nog niet zo "Universal" blijkt te zijn ;)

Intussen weten we ongeveer 2 jaar dat een aanzienlijk aantal mensen met een neuter probleem zitten in België. Wat heeft Tesla gedaan om het neuter probleem te vermijden voor deze mensen? Wetende dat er verschillende alternatieve mobiele laders op de markt zijn die ongevoelig zijn voor het neuter probleem, had Tesla de UMC kunnen verbeteren of, zoals in Noorwegen, overstappen op een alternatieve mobiele lader.
 
Kan het helemaal zelf even uit gaan zoeken of juist hier snel even vragen maar waarvoor een "juice booster" als je al thuis en op het werk al een laadstation hebt hangen en de nodige laadkabeltjes met verloopstekkers ter beschikking hebt. Er is vast iemand die een kost en bondig antwoord kan geven waarom ik eventueel straks groupsbuy ook zo'n ding moet aanschaffen.

Is vooral interessant als je dat nog niet hebt.

Ik laad sporadisch thuis en gebruik daarvoor de UMC. Deze heb ik in een kast gemonteerd en laat ik daar hangen. Ik laad 95% op de zaak en heb daar een 32A station met vaste laadkabel gemonteerd(Ik laad 99% van de tijd op 16A). Als ik op reis ga neem ik de UMC mee maar dan blijkt ie soms onbetrouwbaar te zijn of niet een juiste aansluiting/adapter te hebben. Omdat ie thuis wel goed werkt zou je ervoor kunnen kiezen om m daar permanent te installeren ipv een laadstation. De Juicebooster koop je dan voor onderweg en indien een keer nodig met 32A te kunnen laden.
 
Oké, dank je wel voor de reacties, weer wat geleerd.

Momenteel heb ik zowel thuis, als op de zaak, een "lolo 3" hangen waarmee ik respectievelijk 11kW en 22kW kan laden. Nu ben ik van het type dat gewoon zijn spullen goed voor elkaar wil hebben en nergens met het verkeerde spul wil staan en niet kan laden, maar wil straks ook niet een "frunk" vol aan materiaal wil hebben wat ik nooit ga gebruiken. Dus begrijp ik dat de "juice booster" een mooie oplossing is als je ook wel eens de grens oversteekt.
 
Allen, afgelopen zomer ben ik met de Tesla in Spanje geweest (tot zo'n 130 ten zuiden van Valencia). Op advies van iemand die daar al jaren elektrisch rijdt heb ik een Mobiele Wallbox OK gekocht. Deze doet hetzelfde als een Juice Booster, maar is veel goedkoper, hij kost rond € 450 exclusief BTW. Hij laadt van 6-32A enkel- en 3-fasig. Het apparaat is met de benodigde adapters (een drie fasen 32A verlengsnoer is daarbij een must, wat ook voor een JB geldt) te krijgen via Soluciones Recarga de Vehículos Eléctricos en Garajes Comunitarios bij [email protected]. Deze meneer spreekt goed Engels en is heel behulpzaam. Als je aangeeft dat je via Fritsander komt en uit Nederland, weet hij genoeg. Hij kan het apparaat overal in Europa leveren en als je geen haast hebt kost het verzenden weinig. Veel succes.
 
@simonsmidt: al iets gehoord uit Zwitserland voor een eventuele groupbuy korting?

Vorige zaterdag was mijn laatste conversatie met e-driver.net. Ik heb ze net een reminder gestuurd. Zodra ik details heb zal ik een nieuwe thread openen; Groupbuy JuiceBooster2.
Begrijp wel dat hun websites ( ook juice-technology.com) er nog niets van vermelden. Pas vanaf eind november zouden ze online beschikbaar komen.
 
Last edited: