Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zo’n dure auto lijkt het alsof ze vergeten zijn de middenconsole goed te ontwerpen. Ik ben 175cm lang en dat ziet er erg krapjes uit, laat staan voor mensen die langer zijn. Achterin kunnen dus ook geen volwassenen mee. En de hendel om te “schakelen” ziet er echt heel klein en onpraktisch uit moet ik ook heel eerlijk zeggen.
Laadporten zien er leuk uit, maar vraag mij af in de praktijk met regen etc hoe het zal werken, aangezien het binnenin gaat lekken. @Red P ben je wel genezen na het bekijken van het interieur?
Het verschilt niet eens echt met het afwerk niveau van de S zo op het eerste gezicht. Deurpanelen zien er wel wat beter uit maar algemene beeld geeft in ieder geval niet het beeld van een veel betere afwerking. Uiteindelijk kun je het pas beoordelen door het zelf te voelen. De laadpoorten zijn wel grappig. Het lijkt alleen of ccs klepje open kan blijven staan en bij het sluiten van de laadklep er tussen kan komen.
Verder toch best een plastic "feel" bij de afwerking.
Langer dan 180 cm moet je achterin niet zijn denk ik. Nee ik ben ook nog niet overtuigd om eens een ander merk te proberen. Helemaal nu een S met betere specs gaat komen volgend jaar of het jaar erop. Anders de Roadster :)
 
Comentaren algemeen: "ja maar is modified." Eh waarschijnlijk gewoon dikke productieversie van S over een jaar hoop ik. Dan overweeg ik wel om nog eens S te nemen. Oh november 2020 in productie tweet Elon.
De geteste Taycan had geen achterbank, maar wel een rolkooi... En getest bij warm weer, wat de luchtweerstand doet afnemen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het openen en sluiten van de laadpoorten hebben ze wel heel fraai gedaan.
Het ziet er mooi uit, maar veeg telkens maar eens je vinger over het wintervuil van je koetswerk om je laadklep open te krijgen... Dan vind ik de Tesla oplossing door gewoon met je kneukels tegen het deurtje te duwen veel praktischer.
 

Ik vond volgende opmerking wel interessant:

"this Tesla time is on the shorter BTG track. For a full lap add +20 seconds more."

Buiten dat Tesla het niveau weer een latje hoger tilt met hun nieuw prototype, weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Ik wacht nog effe op het officiele rondje maar twijfel er niet aan dat de nieuwe S sneller rond zal gaan.

Eerlijk is eerlijk, Porsche heeft op 4 jaar wel serieus wat ingehaald. Ik vrees dat de Raven het niet zou halen.Maar Tesla blijft op gebied van Range heer en meester en met de nieuwe plaid drive train ook weer een stap voorruit. Weten echter niets van de specs voorlopig.
 
Ik vond volgende opmerking wel interessant:

"this Tesla time is on the shorter BTG track. For a full lap add +20 seconds more."

Buiten dat Tesla het niveau weer een latje hoger tilt met hun nieuw prototype, weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Ik wacht nog effe op het officiele rondje maar twijfel er niet aan dat de nieuwe S sneller rond zal gaan.

Eerlijk is eerlijk, Porsche heeft op 4 jaar wel serieus wat ingehaald. Ik vrees dat de Raven het niet zou halen.Maar Tesla blijft op gebied van Range heer en meester en met de nieuwe plaid drive train ook weer een stap voorruit. Weten echter niets van de specs voorlopig.
Dat was een troll die dat schreef over de kortere BTG track, anders was dat Auto Motor und sport ook wel opgevallen.
 
Met je vingers ergens onderlangs moeten vegen, terwijl het net achter de wielkast zit, maakt dat je na ca. honderd km dus wel altijd zwarte vingers hebt als je moet gaan laden. Gewoon openen met de lader, sleutel en of bediening binnen is veel logischer terwijl het sluiten automatisch gaat als er geen stekker meer in zit...

Dit lijkt leuk maar slaat in de praktijk nergens op.
 
Het is toch wel vermakelijk om te lezen hoe in eerste instantie één rondje de meetlat is en na het resultaat het plotseling pas interessant is als het om meerdere rondjes gaat. :p


Nee hoor, ik ben altijd al voorstander geweest van betere tests dan dat ene rondje. Ik kom dan ook uit de meettechniek, waar 1 resultaat geen resultaat is. ;) (en 2 nog steeds niets, pas 3x herhaald met liefst gelijke resultaten wat gaat zeggen).
 
Tot nader order heeft de Taycan nog geen meerdere rondjes gedaan dus we hebben geen vergelijking. En net zoals bij het wielrennen wil je niet de eerste zijn om aan zo een recordpoging te beginnen.

Maar laten we ook eerlijk zijn: zo een Nordschleife is 22km. Zelfs de gemiddelde sportwagen moet na 10 rondjes tanken.
 
Ik vond volgende opmerking wel interessant:

"this Tesla time is on the shorter BTG track. For a full lap add +20 seconds more."

Buiten dat Tesla het niveau weer een latje hoger tilt met hun nieuw prototype, weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Ik wacht nog effe op het officiele rondje maar twijfel er niet aan dat de nieuwe S sneller rond zal gaan.

Eerlijk is eerlijk, Porsche heeft op 4 jaar wel serieus wat ingehaald. Ik vrees dat de Raven het niet zou halen.Maar Tesla blijft op gebied van Range heer en meester en met de nieuwe plaid drive train ook weer een stap voorruit. Weten echter niets van de specs voorlopig.

Als het om de BTG gaat, dan denk ik dat Porsche op de NS gewoon voorop blijft. Want Porsche komt natuurlijk nog met een Turbo S en voor het productiemodel moet je nog wat compromissen doen.
 
En? ;) Je weet dat het nog steeds een stuk makkelijker is om je setup te optimaliseren voor 1 ronde dan voor 3?

Bij racen gaat het om de snelste rondetijd, ongeacht welke ronde. Het alternatief is race afstand, maar we hebben het over rondetijd.

De Nordschleife is nu juist door de extreme lengte en afwisseling een prima benchmark.

En leg mij eens uit waarom het makkelijker is om je setup te optimaliseren voor 4 rondes op een circuit van 5,2 km ten opzichte van een circuit van 20,8 km, want die vraag kan ik jou, ondanks al mijn ervaring op het circuit, niet beantwoorden.