Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Als je echt doorrijdt als Porsche rijder dan kom je niet ver. Geen geintje, heb ooit een Porsche 3x voorbij zien komen op de Duitse Autobahn, ik reed 150 km/h. Hij moest iedere keer stoppen om te tanken (mijn range was rond de 1400 km: gas en benzine).

Dat valt allemaal best mee eigenlijk. Met de 911 dan. Een Cayenne Turbo S is een ander verhaal. Die zuipt gelijk een malle.

Overigens sta je ook met een 911 wel om de 400 km aan de pomp als je goed doorrijdt, maar ja, tanken kost niet zo heel veel tijd.

Daar zit ook de winst bij de Tesla. Door de range kun je vaak zo plannen dat je tijdens lunch of diner kan laden. Verlies je geen seconde, sterker nog... je wint tijd!
 
Dat valt allemaal best mee eigenlijk. Met de 911 dan. Een Cayenne Turbo S is een ander verhaal. Die zuipt gelijk een malle.

Overigens sta je ook met een 911 wel om de 400 km aan de pomp als je goed doorrijdt, maar ja, tanken kost niet zo heel veel tijd.

Daar zit ook de winst bij de Tesla. Door de range kun je vaak zo plannen dat je tijdens lunch of diner kan laden. Verlies je geen seconde, sterker nog... je wint tijd!

Dat is nog eens positief denken!
Hoewel een lunch tijdens een race inplannen :p. We nemen het wel op tegen een Porsche... niet onderschatten die uitdaging.
 
Ze hebben alvast het record op Laguna Seca gevestigd
Dit lijkt alleen helemaal niets met het huidige productiemodel te maken hebben. Er wordt gesproken over de "Plaid powertrain" (boven ludicrous) en ook het stuurwiel is volgens mij van een Model 3. Knappe prestatie, maar het zegt niet zo gek veel over de prestaties van het productiemodel. Wel bijzonder dat ze een 7-zitter gaan inzetten op de ring. Blijkbaar niet maximale gewichtsreductie.

Ik had niet verwacht dat Tesla zou investeren in een supersportieve powertrain voor de Model S. Om niet verder off-topic te gaan, maar even een nieuw draadje aangemaakt: Tesla on the track
 
Shiiiiiit


Voor zo’n dure auto lijkt het alsof ze vergeten zijn de middenconsole goed te ontwerpen. Ik ben 175cm lang en dat ziet er erg krapjes uit, laat staan voor mensen die langer zijn. Achterin kunnen dus ook geen volwassenen mee. En de hendel om te “schakelen” ziet er echt heel klein en onpraktisch uit moet ik ook heel eerlijk zeggen.
Laadporten zien er leuk uit, maar vraag mij af in de praktijk met regen etc hoe het zal werken, aangezien het binnenin gaat lekken. @Red P ben je wel genezen na het bekijken van het interieur?