Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Proefritten in België

This site may earn commission on affiliate links.
Dag Iedereen,

Ik heb net zoals in deze post vernomen dat proefritten vrijblijvend zijn en toegankelijk voor iedereen.
Echter is er recent in een nieuwe post vermeld dat dit recentelijk veranderd is...

Ik zou graag duidelijkheid hierover hebben. Ik besloot om zelf proberen contact op te nemen nadat ik contactgegevens zag van een medewerker in deze post.
Dit email adres was echter onbereikbaar dus zal ik de vragen maar hier stellen.

Ik hoop dat er iemand is die een definitief antwoord kan geven.
(Gelieve te vermelden waar je de informatie van hebt gehaald, om waarheidsgetrouwheid te garanderen)

- Zijn er voorwaarden die je moet voldoen om een testrit te maken (buiten de minimumleeftijd van 25 jaar) ?
- Zijn de proefritten vrijblijvend?
- Zijn passagiers toegestaan (bv. kinderen die meerijden) of is het enkel de chauffeur?
- Is er een traject voorzien of kan de persoon zelf kiezen?

Bedankt voor jullie tijd en hopelijk kan ik hier mijn antwoorden vinden!

Met Vriendelijke Groeten,
Pieter Vandeperre
 
Dag Iedereen,

Ik heb net zoals in deze post vernomen dat proefritten vrijblijvend zijn en toegankelijk voor iedereen.
Echter is er recent in een nieuwe post vermeld dat dit recentelijk veranderd is...

Ik zou graag duidelijkheid hierover hebben. Ik besloot om zelf proberen contact op te nemen nadat ik contactgegevens zag van een medewerker in deze post.
Dit email adres was echter onbereikbaar dus zal ik de vragen maar hier stellen.

Ik hoop dat er iemand is die een definitief antwoord kan geven.
(Gelieve te vermelden waar je de informatie van hebt gehaald, om waarheidsgetrouwheid te garanderen)

- Zijn er voorwaarden die je moet voldoen om een testrit te maken (buiten de minimumleeftijd van 25 jaar) ?
- Zijn de proefritten vrijblijvend?
- Zijn passagiers toegestaan (bv. kinderen die meerijden) of is het enkel de chauffeur?
- Is er een traject voorzien of kan de persoon zelf kiezen?

Bedankt voor jullie tijd en hopelijk kan ik hier mijn antwoorden vinden!

Met Vriendelijke Groeten,
Pieter Vandeperre
Beste Pieter, de contactpersoon vermeld in uw post is mijn dochter, maar ze werkt jammer genoeg niet meer voor tesla.

Verder kan ik wel op uw vragen antwoorden.
Ik denk wel dat je 25 moet zijn voor een proefrit, en in bezit van een geldig rijbewijs natuurlijk.
proefritten kunnen voor iedereen en zijn geheel vrijblijvend. toch proberen ze momenteel op zaterdag de tijd slots te reserveren voor potentiële kopers. Maar in de week moet het normaal wel kunnen. passagiers zijn ook zeker geen probleem.
er is normaal een vast traject waarop zowat alles van de auto kan worden uitgetest.

gewoon doen zou ik zeggen.
Er is geen enkel ander premium automerk die zo open is in proefritten als tesla. Ook kan je er gewoon binnenstappen voor vrijblijvende info en een praatje te maken over de auto. Waarschijnlijk doen ze dan zelf het voorstel om eens een proefrit te maken.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: timb
Beste Frank,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Dit neemt alvast veel zorgen weg.

Het 'zaterdagprobleem' is niet van toepassing omdat het sowieso op maandag of dinsdag zal plaatsvinden.

Ik zal dus in één van de komende dagen een proefrit boeken

Hartelijk bedankt!
 
Met alle respect voor de opener van dit draadje maar het is toch een klein teken aan de wand lijkt me. Er zijn dus potentiële klanten (erg) ongerust omdat ze bang zijn niet te mogen proefrijden zonder verplichtingen. Anders start je toch niet zo'n draadje lijkt me. Zo wordt het rijden van een Tesla nog exclusiever. o_O

Volgens mij is de "onrust" die ontstaat onnodig want kan me niet voorstellen dat Tesla zijn beleid ineens "kan" veranderen. Het is juist het middel om potentiële klanten in de Tesla -val te laten trappen en je voor gaas te lagen gaan. Eenmaal (proef)rijden, is gelijk bestellen. En dat komt niet omdat Tesla zijn beleid aangepast heeft, en te stellen dat proefrijden niet meer vrijblijvend is, maar omdat je na een proefrit nu eenmaal gelijk verkocht bent en dat je "vrijblijvend", en zonder enige druk van de Sales Advisor van Tesla, je zelf gelijk op die bestelknop gaat drukken. Het is dus een misverstand en wordt het woord "vrijblijvend" dus geheel verkeerd uitgelegd. U bent bij deze dus gewaarschuwd, eenmaal proefrijden is dus "vrijblijvend" kopen! :D

En als je hem dan besteld hebt, krijg je op de koop toe, ook nog van doen met het Tesla -virus, en zit je dagelijks op dit forum, en met name op de draadjes van " werkelijke wachttijden", en verslijt je je F5 -toets om iets te zien veranderen in de status op "My Tesla". Dus de "angst" is terecht denk ik, maar om geheel andere reden.
 
Met alle respect voor de opener van dit draadje maar het is toch een klein teken aan de wand lijkt me. Er zijn dus potentiële klanten (erg) ongerust omdat ze bang zijn niet te mogen proefrijden zonder verplichtingen. Anders start je toch niet zo'n draadje lijkt me. Zo wordt het rijden van een Tesla nog exclusiever. o_O

Volgens mij is de "onrust" die ontstaat onnodig want kan me niet voorstellen dat Tesla zijn beleid ineens "kan" veranderen. Het is juist het middel om potentiële klanten in de Tesla -val te laten trappen en je voor gaas te lagen gaan. Eenmaal (proef)rijden, is gelijk bestellen. En dat komt niet omdat Tesla zijn beleid aangepast heeft, en te stellen dat proefrijden niet meer vrijblijvend is, maar omdat je na een proefrit nu eenmaal gelijk verkocht bent en dat je "vrijblijvend", en zonder enige druk van de Sales Advisor van Tesla, je zelf gelijk op die bestelknop gaat drukken. Het is dus een misverstand en wordt het woord "vrijblijvend" dus geheel verkeerd uitgelegd. U bent bij deze dus gewaarschuwd, eenmaal proefrijden is dus "vrijblijvend" kopen! :D

En als je hem dan besteld hebt, krijg je op de koop toe, ook nog van doen met het Tesla -virus, en zit je dagelijks op dit forum, en met name op de draadjes van " werkelijke wachttijden", en verslijt je je F5 -toets om iets te zien veranderen in de status op "My Tesla". Dus de "angst" is terecht denk ik, maar om geheel andere reden.

Het is eerder het feit dat Tesla toch (zolang model 3 niet uit is) een merk is dat zich vooral richt op mensen met een vrij hoog budget.
Het blijft toch ongewoon dat 'high-end' merken proefritten voorzien voor normale mensen die niet direct een potentiële klant zijn.

En het risico om het Tesla-virus te hebben is er voor mij niet, ik heb het al. Ik wil het gewoon eens ervaren en familieleden die ik meeneem besmetten. Zij zijn verre van overtuigd en hebben zelfs eerder een afkeer t.o. v. elektrische wagens.
 
Het is eerder het feit dat Tesla toch (zolang model 3 niet uit is) een merk is dat zich vooral richt op mensen met een vrij hoog budget.
aar zou je nog van opkijken. velen onder ons hebben nog nooit zo een dure auto gekocht 2x tot 3x (en meer) de prijs van hun vorige wagens.
velen hebben hemel en aarde verzet om toch die auto te kunnen kopen, en rekenen, rekenen, rekenen natuurlijk.
Ik ken er zelf eentje die de auto privé heeft aangekocht en daarvoor 4 jaar met de bus heeft gereden...
Het zijn hier zeker niet allen rijkelui die zo maar een grabbel in de schuif hebben moeten doen hoor. ;)
 
Tesla heeft nooit informatie gevraagd achter de hoogte van mijn inkomen en toch hebben ze begin dit jaar mij nog eens opgebeld of ik niet nog eens een testrit wou maken na een eerdere testrit twee jaar geleden. Twee maanden later kwam ik met een Model S thuis ;)

Ik heb geen idee hoe ze potentiële van niet potentiële klanten onderscheiden, het kan misschien zelfs zo ver gaan als tracking van de response op mailings waar ik meestal wel op klikte en dan weer enige tijd op de site rondhing en voor de 100ste keer mijn droomconfiguratie samenstelde...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Tesla heeft nooit informatie gevraagd achter de hoogte van mijn inkomen en toch hebben ze begin dit jaar mij nog eens opgebeld of ik niet nog eens een testrit wou maken na een eerdere testrit twee jaar geleden. Twee maanden later kwam ik met een Model S thuis ;)

Ik heb geen idee hoe ze potentiële van niet potentiële klanten onderscheiden, het kan misschien zelfs zo ver gaan als tracking van de response op mailings waar ik meestal wel op klikte en dan weer enige tijd op de site rondhing en voor de 100ste keer mijn droomconfiguratie samenstelde...

Ik heb ook minstens 100 keer op de site mijn config gemaakt maar ben nooit opgebeld. Ze hadden nochtans 3 jaar de tijd om dat te doen.
 
Ik was enkele weken geleden eens gaan informeren in Aartselaar wanneer ze een MX zouden hebben staan om te bekijken. Ze hebben mij toen spontaan een testrit aangeboden, welke ik vandaag heb gedaan. Geen klagen dus over het beleid rond de testritten in België.
 
Ik heb ook minstens 100 keer op de site mijn config gemaakt maar ben nooit opgebeld. Ze hadden nochtans 3 jaar de tijd om dat te doen.

Tijdens het lange wachten ging ik af en toe kijken op MyTesla of ze mijn S'je nu eindelijk zouden bouwen; het was de periode (medio 2013 denk ik) dat Tesla haar laatste 50 Roadsters wilde verkopen, en ik was voor de grap mij er eentje virtueel aan 't samenstellen (in Ford GT/Gulf blauw/oranje, zag er echt mooi uit trouwens). Ik werd letterlijk tijdens die oefening plots gebeld door een Tesla-medewerker uit London: "of ie iets voor me kon doen" :). Ik hou wel van proactiviteit maar dat was er eigenlijk zelfs wel een beetje over!
 
Dag Iedereen,

Ik heb net zoals in deze post vernomen dat proefritten vrijblijvend zijn en toegankelijk voor iedereen.
Echter is er recent in een nieuwe post vermeld dat dit recentelijk veranderd is...

Ik zou graag duidelijkheid hierover hebben. Ik besloot om zelf proberen contact op te nemen nadat ik contactgegevens zag van een medewerker in deze post.
Dit email adres was echter onbereikbaar dus zal ik de vragen maar hier stellen.

Ik hoop dat er iemand is die een definitief antwoord kan geven.
(Gelieve te vermelden waar je de informatie van hebt gehaald, om waarheidsgetrouwheid te garanderen)

- Zijn er voorwaarden die je moet voldoen om een testrit te maken (buiten de minimumleeftijd van 25 jaar) ?
- Zijn de proefritten vrijblijvend?
- Zijn passagiers toegestaan (bv. kinderen die meerijden) of is het enkel de chauffeur?
- Is er een traject voorzien of kan de persoon zelf kiezen?

Bedankt voor jullie tijd en hopelijk kan ik hier mijn antwoorden vinden!

Met Vriendelijke Groeten,
Pieter Vandeperre

hoi Pieter,

er zijn meerdere forumleden die ook graag met geinteresseerden een proefrit willen maken.
Het voordeel daarvan is dat je 'ervaringsdeskundigen' als gesprekspartner hebt.

maar zoals hierboven al aangehaald : Tesla-rijden is als een virus : het besmettingsrisico is groot..

enjoy the ride !
 
  • Like
Reactions: Steven