mfmvdsande
Member
Voor ik mijn wijk in rijd kom ik langs 2 rotondes. Dus veel ervaring daarmee. Dit zijn de standaard 1 baan rotondes die als klein beschouwd kunnen worden en je op veel plekken binnen de bebouwde kom aantreft.Maar wat is het probleem als je je handen gewoon altijd op kwart voor 3 aan het stuur houd? Alleen bij inparkeren heb je overpakken eventueel nodig. Rotondes zijn nu toch weer niet echt extreem scherp dat je op een rotonde moet overpakken. Kijk maar eens naar coureurs, die rijden alleen maar met de handen op kwart voor 3. Als je dat doet kan je duim van je linker hand altijd prima bij de knipperlichtknop.
Bij 3/4 moet ik dermate veel insturen dat dat niet met mijn hand op kwart voor 3 te doen is. Misschien lukt het wel als je het Ehler-danlos syndroom hebt (hyperflexibel), maar dat heb ik gelukkig niet.
Het is ook niet dat je er fysiek niet bij kunt, maar geloof me, in het begin ga je visueel kijken welke knop je nodig hebt. Dan zit mijn kwart voor drie hand inmiddels op 10 over 3 en hangen de knoppen op hun kop. Dat is gewoon echt even wennen en lastig. Ga ik niet mooier maken.
Maar daarbij zeg ik ook dat ik niet meer terugwil na de gewenning.