Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Zitpositie is met Highland al een stuk beter geworden achterin. De extra ruimte van de Y is handig maar, in ons geval, niet nodig. Als gezin van 4 gaat nu al standaard de SUP mee. Fiets gaat wel op het dak, maar ik betwijfel of die in de Y boven de bagage past.
En wanneer je de extra ruimte niet nodig hebt, heb je met de 3 een voordeligere auto, met meer bereik en die beter rijdt.

Aangezien ik mijn huidige KiA in maart moet vervangen, is wachten op de vernieuwde Y ook geen optie. En verschil in look and feel tussen nieuwe 3 en bestaande Y vond ik best groot.

Nog steeds bestaat de kans dat vrouwlief alsnog haar huidige Tesla gaat vervangen (wel of geen nieuwe leasewagens is nog de vraag), maar een vervanger zal wat haar betreft altijd de Y zijn 😅
Als stuur auto zie ik de voordelen van een M3 boven de MY. Beter rijden gaat alleen op wanneer je echt aan het boenderen bent. Als reis auto is de MY veel fijner. De zit is hoger, veel meer ruimte, ook voor de passagiers(hoe oud zijn de kinderen?) en de kofferbak is vele malen praktischer. Mijn echtgenote heeft de M3 nooit fijn gevonden en is weg van de MY( zij is niet heel groot en heeft veel meer overzicht in het verkeer in de MY). Recent op een trip naar Italie, gewoon de fiets en de rest van de bagage(wel de wielen er even uit) in de bagageruimte gekregen zonder de stoelen neer te klappen) Dat was, weet ik uit ervaring, wel een uitdagende klus in de M3.
Ik weet dat er over de hoge zit een aparte discussie gevoerd kan worden: teveel SUV's op de wegen. En door een MY ipv M3 te kiezen zet je weer een SUV op de weg. Maar op dit moment is de situatie zo dat in het drukke verkeer, je echt nadeel hebt van een lage zit. Ik heb echter in de eerste plaats de MY gekozen voor de enorme praktische ruimte. Het lijkt mij met een gezin altijd de logische keuze.
Het lijkt er verder op dat je gelukkig een echtgenote hebt die de beste keuzes voor jou maakt:)
 
  • Funny
Reactions: JoostG
Het vervelende vind ik vooral dat je bij de M3 Highland ook geen gebruik meer kan maken van €500 referal of loyaliteitsbonus. Daarbij zijn er ook geen voorraadmodellen beschikbaar (logisch natuurlijk) en daardoor is een M3 naar verhouding een stuk duurder dan een MY. Ik wacht sowieso tot ik de kleuren in het echt kan bekijken en een proefrit kan maken. Maar het zit me niet helemaal lekker dat loyaliteitsbonus er af is voor de M3...
sowieso zijn alle referral bonussen al naar €250 gezakt
 
Is dat de "Hoegh Trooper"? Tesla Carriers Map

Mijn M3H afleverdatum staat tussen 29 oct en 12 nov. Zou de auto dan op deze boot staan?
Ik dacht dat de eerste Highlands uit China zouden komen maar dit schip komt uit de US.
Nee niet Hoegh Trooper, het schip (Crystal Ray) met de eerste lading Shanghai M3+ (highland) is vanochtend vroeg al een Zeebrugge aangemeerd. Vandaar dat die niet meer op de lijst (Tesla Carriers Map) staat. Maar er komt meer aan. En ja, Highlands komen zeker uit China. Amerikaanse productielijn is nog niet omgebouwd voor de Highland M3+.
 
  • Like
Reactions: DJF3
Wat mij opvalt is dat de AWD met 4s van 0-96km/u iets sneller lijkt te zijn dan geadverteerd. Wel valt mij de range tegen. Ze rijden constant 112 km/u en met de AWD komen ze dan 400 km (op 19" velgen) en met de RWD 338 km (aero velgen). De "oude" AWD haalde 413 km, maar die stond op aero-velgen.
 
Kwam deze vandaag in omgeving Den Bosch tegen op de A59 vanuit Tilburg.

6 Witte, 1 blauwe. Filmpje wilt niet uploaden, dus screenshots.

1697903246841.png


1697903374594.png