Als stuur auto zie ik de voordelen van een M3 boven de MY. Beter rijden gaat alleen op wanneer je echt aan het boenderen bent. Als reis auto is de MY veel fijner. De zit is hoger, veel meer ruimte, ook voor de passagiers(hoe oud zijn de kinderen?) en de kofferbak is vele malen praktischer. Mijn echtgenote heeft de M3 nooit fijn gevonden en is weg van de MY( zij is niet heel groot en heeft veel meer overzicht in het verkeer in de MY). Recent op een trip naar Italie, gewoon de fiets en de rest van de bagage(wel de wielen er even uit) in de bagageruimte gekregen zonder de stoelen neer te klappen) Dat was, weet ik uit ervaring, wel een uitdagende klus in de M3.Zitpositie is met Highland al een stuk beter geworden achterin. De extra ruimte van de Y is handig maar, in ons geval, niet nodig. Als gezin van 4 gaat nu al standaard de SUP mee. Fiets gaat wel op het dak, maar ik betwijfel of die in de Y boven de bagage past.
En wanneer je de extra ruimte niet nodig hebt, heb je met de 3 een voordeligere auto, met meer bereik en die beter rijdt.
Aangezien ik mijn huidige KiA in maart moet vervangen, is wachten op de vernieuwde Y ook geen optie. En verschil in look and feel tussen nieuwe 3 en bestaande Y vond ik best groot.
Nog steeds bestaat de kans dat vrouwlief alsnog haar huidige Tesla gaat vervangen (wel of geen nieuwe leasewagens is nog de vraag), maar een vervanger zal wat haar betreft altijd de Y zijn
Ik weet dat er over de hoge zit een aparte discussie gevoerd kan worden: teveel SUV's op de wegen. En door een MY ipv M3 te kiezen zet je weer een SUV op de weg. Maar op dit moment is de situatie zo dat in het drukke verkeer, je echt nadeel hebt van een lage zit. Ik heb echter in de eerste plaats de MY gekozen voor de enorme praktische ruimte. Het lijkt mij met een gezin altijd de logische keuze.
Het lijkt er verder op dat je gelukkig een echtgenote hebt die de beste keuzes voor jou maakt