Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Radar - Ervaringen met Tesla-klantenservice gezocht

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie niet in hoe deze "slechte reclame" voor Tesla negatieve uitwerking kan hebben voor ons als klant. Ik denk niet dat een land als Nederland Tesla bijvoorbeeld failliet kan laten gaan (of jullie aandelen ver kan laten dalen).
Als het goed is kan dit alleen maar positieve uitwerking hebben. Hopelijk komt hierdoor verbetering. Ik juich het initiatief toe.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb bij Tesla wel dat echte pioniersgevoel. Je hebt geen idee waar je aan begint zodra je de bestelling op de webpagina begint in te vullen. Eén groot avontuur. Ik kreeg e-mails in het Engels en Nederlands, rekeningen in twee talen etc...
De aflevering was een feest. In de stromende regen in Tilburg werd mij door een slechts Engels sprekende dame verteld dat ik naar de dichtstbijzijnde SuC in Oosterhout moest om te laden (er zat maar 19% in). We waren al kleddernat want vindt maar eens je auto op die enorme parkeerplaats met allemaal M3’s. Wanneer maak je zoiets nog mee in deze ge-pamperde maatschappij ?
Kortom een prachtig avontuur waar ik met veel genoegen over vertel. Mij hoor je niet klagen, ik meen het.
 
Dat bereikbaar zijn, ik weet niet wanneer al die mensen bellen (lunchtijd ?), maar ik heb ze altijd vrij snel aan de lijn (gelijk in de ochtend bellen). O ja en je kunt ook de andere EU nummers bellen hoor, ze zitten allemaal naast elkaar in Amsterdam en doen afhankelijk van hun talenkennis ondersteuning voor meerdere landen (ze kunnen je allemaal helpen.... als ze willen).

Onderdelen, nog niet meegemaakt.... maar daar zou ik me wel over kunnen ergeren en iets wat gewoon opgelost moet worden.
 
Uitzending niet gezien, maar begrijp ik goed dat er drie klagers waren uitgenodigd? Zo ja, dan hadden ze ook iemand kunnen uitnodigen die positief is over de service. Zijn er zat te vinden hier. Dan krijg je een gebalanceerd beeld. Maar ja, dan ben je genuanceerd bezig en dat moeten we niet hebben hè.
 
Iemand van Communicatie draagt niet bij aan het resultaat. Maar waarschijnlijk hebben ze geen medewerkers Communicatie.
Toch wel. Medewerkers van Service worden de laatste weken van het kwartaal ingezet bij Delivery. Vanuit Duiven gaan zelfs service medewerkers meehelpen bij Delivery in Amsterdam.
In Australië hielp de hoogste baas van Tesla (niet Elon, maar Robyn Denholm) mee met het afleveren van auto"s.
 
Dat bereikbaar zijn, ik weet niet wanneer al die mensen bellen (lunchtijd ?), maar ik heb ze altijd vrij snel aan de lijn (gelijk in de ochtend bellen). O ja en je kunt ook de andere EU nummers bellen hoor, ze zitten allemaal naast elkaar in Amsterdam en doen afhankelijk van hun talenkennis ondersteuning voor meerdere landen (ze kunnen je allemaal helpen.... als ze willen).

Onderdelen, nog niet meegemaakt.... maar daar zou ik me wel over kunnen ergeren en iets wat gewoon opgelost moet worden.
Toch knap. Als je belt krijg je een menu en wat je ook kiest in de richting van service, je krijgt een bandje dat je via de app een afspraak moet maken.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ze hadden het ook over de bekende euvels met de handgrepen van de s en trillende Assen voor in de x. Voor beide zijn er wel oplossingen, welke automerk heeft nergens last van? Terugroepacties komen tegenwoordig vaak voor bij andere merken.

Mee eens dat het niet fijn is als onderdelen niet op voorraad zijn, zodra ze in de EU een fabriek bouwen komt hier ook een eind aan.
 
ze waren opvallend mild...
De issues met de het beperken van de battery packs hebben ze niet eens aangekaart
Het ging ook niet om bepaalde issue’s. Dat hebben overigens de meeste fabrikanten. In dit geval ging het om de service van Tesla.
Ik vond de uitzending een goede weergave van de werkelijkheid. Dat concludeer ik uit mijn eigen ervaringen en die op dit forum.
Erg jammer dat Tesla niet in de uitzending wilde komen. Dat zegt naar mijn idee veel over de (on)wil om dit te gaan verbeteren.
 
  • Like
Reactions: Superendo and Dim70
Vandaar een disagree @simonsmidt ?
Je bedoelt waarschijnlijk 'Vanwaar'? Ik zal het uitleggen wat ik ook al op die Fb post gedaan had. De media is niet op zoek naar positieve verhalen over Tesla, want dat 'verkoopt' niet en levert geen clickbait op. Als je die post op fb leest zijn er voornamelijk positieve reacties gekomen, waar die redacteur hoogstwaarschijnlijk niet op zoek naar is. Vandaar dat ie het nu hier probeert. Daarom dus mijn disagree op jouw post om het nog eens te verspreiden.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: wooter and ScoopT
Ze hadden het ook over de bekende euvels met de handgrepen van de s en trillende Assen voor in de x. Voor beide zijn er wel oplossingen, welke automerk heeft nergens last van? Terugroepacties komen tegenwoordig vaak voor bij andere merken.

Mee eens dat het niet fijn is als onderdelen niet op voorraad zijn, zodra ze in de EU een fabriek bouwen komt hier ook een eind aan.
Ja, en bij elk ander automerk maak je een afspraak en ben je klaar. Bij Tesla niet helaas.