Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Radar - Ervaringen met Tesla-klantenservice gezocht

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand in het service draadje zei dat je ook via de app een afspraak kon plannen, daar je vraag in kan vermelden en zeggen dat ze je gewoon moeten contacteren en de afspraak annuleren. Het is niet perfect, maar probeer dat eens? Of de body shop, die moeten die prijzen snel kunnen opzoeken.
 
Iemand in het service draadje zei dat je ook via de app een afspraak kon plannen, daar je vraag in kan vermelden en zeggen dat ze je gewoon moeten contacteren en de afspraak annuleren. Het is niet perfect, maar probeer dat eens? Of de body shop, die moeten die prijzen snel kunnen opzoeken.
Mijn ervaring is dat dit wel werkt. Alleen duurde het wel meer dan 2 weken voor ze gingen bellen helaas.
 
Het lijkt er op dat er één iemand is die snapt hoe je met Tesla moet communiceren. Of misschien 2. Okay, 3. Maar de rest lijkt er niets van te snappen. Ligt dat dan aan de rest? Of ligt dat dan aan Tesla? Ook als je wel bereikbaar bent maar je kunt mensen niet duidelijk maken hoe, dan ben je nog onbereikbaar.

Als we @wooter nodig hebben om dat probleem voor iedereen op te lossen gaat er hoe dan ook iets goed fout. Dat leidt tot onvrede. Die onvrede gaat @wooter met zijn (ongetwijfeld goede) bedoelingen niet weg nemen, denk ik.
 
Klopt, het is van de gekke dat ik een flowchart zou moeten maken om uit te leggen hoe je contact kan leggen met Tesla.

Maar vanuit mijn professionele leven begrijp ik ook de uitdaging van Tesla dat ze al die vragen en informatie moeten stroomlijnen, en het niet efficient is om dit via individuen te routeren.

Als je naar hun verleden kijkt hadden ze misschien best nooit met lokale nummers voor de service centra begonnen... 1 enkel algemeen nummer, met een keuzemenu en een callcenter voor de "andere" vragen. En waarom ook niet een keuzemenu van welk type je hebt, en zelf de laatste 6 cijfers van je VIN invoeren. Ja, dat is niet handig, maar mijn bank vraagt ook op mijn contractnummer in te voeren, en de BMW dealer heeft ook een keuzemenu.
 
Er moet gewoon een complete nieuwe spiegel op. Daar lijkt me toch wel een vrij eenvoudige berekening voor te zijn: 1 x spiegel, 1 x spuiten, 1 x montage. Daarvoor hoef je een auto niet te zien lijkt me. Ik moet een uur rijden enkele reis naar een service center, dat ga ik echt niet doen.
Er zitten wat krassen in het chrome gedeelte, dat is niet weg te werken, en het glas is stuk en wat krassen op het gespoten gedeelte. Ik ben niet zo zuinig op mijn auto, dus ik rij er gewoon mee door, en plak er een spiegelglaasje overheen. Heeft die bejaarde sukkel die er tegenaan reed, en doorreed (ik moest er achteraan om hem klem te rijden) geluk gehad. Maar eigenlijk heb ik gewoon recht op een nieuwe spiegel, en ik heb ooit opgevangen dat die belachelijk duur was bij Tesla. De spiegel van die man zijn Panda is 15 euro, helemaal compleet.

Mijn X staat nu voor een vergelijkbaar geintje bij de bodyshop (Tesla wilde de vervanging niet doen). De rechter buitenspiegel wordt vervangen en dat kost inclusief BTW 1154,97 euro :confused: In die spiegel zit volgens mij wel de WiFi antenne, dus dat zal het geheel wel duurder maken. Overigens is het onmogelijk om delen van de spiegel te vervangen, Tesla levert alleen complete units. Verder zijn ze bij de bodyshop niet zo blij met de gang van zaken bij Tesla momenteel: ook voor hen zeer slecht bereikbaar en erg lange levertijden voor onderdelen.
 
Klopt, het is van de gekke dat ik een flowchart zou moeten maken om uit te leggen hoe je contact kan leggen met Tesla.

Maar vanuit mijn professionele leven begrijp ik ook de uitdaging van Tesla dat ze al die vragen en informatie moeten stroomlijnen, en het niet efficient is om dit via individuen te routeren.

Als je naar hun verleden kijkt hadden ze misschien best nooit met lokale nummers voor de service centra begonnen... 1 enkel algemeen nummer, met een keuzemenu en een callcenter voor de "andere" vragen. En waarom ook niet een keuzemenu van welk type je hebt, en zelf de laatste 6 cijfers van je VIN invoeren. Ja, dat is niet handig, maar mijn bank vraagt ook op mijn contractnummer in te voeren, en de BMW dealer heeft ook een keuzemenu.
Vroegâh, als ik ze weleens belde, wisten ze aan de hand van mijn telefoonnummer meteen wie ik was en konden ze meteen van afstand in de computer van de auto meekijken. Kennelijk was/is je mobiele telefoonnummer aan het VIN gekoppeld. Zal wel vanwege de privacyregels niet meer mogen??
 
Er moet gewoon een complete nieuwe spiegel op. Daar lijkt me toch wel een vrij eenvoudige berekening voor te zijn: 1 x spiegel, 1 x spuiten, 1 x montage. Daarvoor hoef je een auto niet te zien lijkt me. Ik moet een uur rijden enkele reis naar een service center, dat ga ik echt niet doen.
Er zitten wat krassen in het chrome gedeelte, dat is niet weg te werken, en het glas is stuk en wat krassen op het gespoten gedeelte. Ik ben niet zo zuinig op mijn auto, dus ik rij er gewoon mee door, en plak er een spiegelglaasje overheen. Heeft die bejaarde sukkel die er tegenaan reed, en doorreed (ik moest er achteraan om hem klem te rijden) geluk gehad. Maar eigenlijk heb ik gewoon recht op een nieuwe spiegel, en ik heb ooit opgevangen dat die belachelijk duur was bij Tesla. De spiegel van die man zijn Panda is 15 euro, helemaal compleet.
Waarom moet dit via Tesla? Schade reparatie verloopt toch altijd via een schade herstel bedrijf? Daar kun je gewoon langsrijden, eentje in je regio.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Mijn X staat nu voor een vergelijkbaar geintje bij de bodyshop (Tesla wilde de vervanging niet doen). De rechter buitenspiegel wordt vervangen en dat kost inclusief BTW 1154,97 euro :confused: In die spiegel zit volgens mij wel de WiFi antenne, dus dat zal het geheel wel duurder maken. Overigens is het onmogelijk om delen van de spiegel te vervangen, Tesla levert alleen complete units. Verder zijn ze bij de bodyshop niet zo blij met de gang van zaken bij Tesla momenteel: ook voor hen zeer slecht bereikbaar en erg lange levertijden voor onderdelen.
Oeff!! Dan had ik dus nog 'geluk' met mijn linker zijspiegel. Dat was een bedrag rond de 700 Euro :rolleyes:.
 
Ik heb het item terug gekeken. Ik vond het goed in balans en ook de waarheid.

Ook vond ik zelfs dat Carlo Brandsen een goed verhaal had.

Iedereen was ook super tevreden over zijn Tesla. Rijd lekker, stil, mooi. Dat klopt ook allemaal.

Ik had ook wel gehoopt dat Tesla er was, maar niet dus. Dan maar hopen dat ze dit serieus oppakken.

Misschien moeten we eens aan Radar melden dat Tesla niks doet aan de slechte kwaliteit van 85 en 90KW accu pakketten waar tegenwoordig al deze eigenaren last van hebben.
Ontevredenheid over de manier waarop dit (niet) wordt behandeld en dat het puur ter bescherming (levensduur accu) van de klant zou zijn....
Er moeten toch wel honderden Nederlandse Tesla rijders zijn die dit probleem hebben?
 
Dat er niemand van Tesla bij de uitzending was, kan ook te maken hebben met de Amerikaanse corporate culture. Alles gaat via het hoofdkantoor bij zo'n bedrijf. Dus als een zender (of krant) in Nederland medewerking vraagt, dan kan het best zijn dat Tesla in Nederland daaraan wil meewerken, maar dat Tesla corporate dat geen goed idee vindt. Ik heb geregeld met Amerikaanse bedrijven te maken en dat is niet altijd pretje; heel formeel, heel juridisch, alles aftimmeren, een heel andere cultuur dan hier.

Enne nu ff met de moderator-pet op: dit topic gaat over de Radar-uitzending. Laten we er geen draadje van maken waar iedereen zijn service-ervaringen deelt. Dat hebben we namelijk al.