Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Radar - Ervaringen met Tesla-klantenservice gezocht

This site may earn commission on affiliate links.
Toch wel. Medewerkers van Service worden de laatste weken van het kwartaal ingezet bij Delivery. Vanuit Duiven gaan zelfs service medewerkers meehelpen bij Delivery in Amsterdam.
In Australië hielp de hoogste baas van Tesla (niet Elon, maar Robyn Denholm) mee met het afleveren van auto"s.
Dan is het een kwestie van prioriteiten stellen Gaston. Als je niks te verbergen hebt ga je naar de studio toe. Vind het gewoon laf. En dan zeggen dat ze op de goede weg zijn. Waarschijnlijk vinden ze het een goede zet de chatfunctie uit te schakelen.
 
Ja, en bij elk ander automerk maak je een afspraak en ben je klaar. Bij Tesla niet helaas.

Bij ons is na het maken van een afspraak de deurhendel van de s netjes vervangen en tot nu toe geen last meer van gehad. Bij de x moet ik de assen nog laten doen, heb gewacht tot de definitieve oplossing er is. Mijn auto trilt nog niet eens zo erg, beginfase zeg maar, gaf het aan bij sec Amsterdam en ze hebben gelijk de onderdelen besteld zonder een proefrit te maken. Tuurlijk kun je slechte ervaringen hebben, maar ik ben tevreden met de service. Via de app afspraak gemaakt voor de ccs upgrade en een ranger kwam het thuis uitvoeren. Ik neem iig geen loaner meer aan, dan weet ik zeker dat de auto daar een paar nachtjes overnacht. Als je blijft wachten gaan ze ook meteen aan de slag met je auto.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Bij ons is na het maken van een afspraak de deurhendel van de s netjes vervangen en tot nu toe geen last meer van gehad. Bij de x moet ik de assen nog laten doen, heb gewacht tot Als je blijft wachten gaan ze ook meteen aan de slag met je auto.
Ongetwijfeld zijn er mensen met goede ervaringen. Mijn eerste ervaring, 10000-beurt in Eindhoven begin dit jaar, was al niet te best. Met mijn appeuvel hebben ze me helemaal in de kou laten staan ondanks toezeggingen. Telefonisch niet te spreken en geen chatfunctie meer. Ik prijs de Heere dat mijn MS (nog) geen mankementen heeft en dank God dat het een leaseauto is.

Maar prima, Tesla is een superbedrijf met ongeëvenaarde service. I rest my case!
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Je bedoelt waarschijnlijk 'Vanwaar'? Ik zal het uitleggen wat ik ook al op die Fb post gedaan had. De media is niet op zoek naar positieve verhalen over Tesla, want dat 'verkoopt' niet en levert geen clickbait op. Als je die post op fb leest zijn er voornamelijk positieve reacties gekomen, waar die redacteur hoogstwaarschijnlijk niet op zoek naar is. Vandaar dat ie het nu hier probeert. Daarom dus mijn disagree op jouw post om het nog eens te verspreiden.
Inderdaad vanwaar, typo.

Ik begrijp echt totaal niet waarom je dan een dislike geeft en niet gewoon een reactie eronder plaatst. Het is puur een link naar radar. Ik heb geen FB dus ik kan niet zien wat je daar hebt vermeld.
 
Ja, en bij elk ander automerk maak je een afspraak en ben je klaar. Bij Tesla niet helaas.
Je maakt een afspraak in de app. Super gemakkelijk, want je kan direct zien in hun kalender wat vrij is, en dat naast jouw kalender leggen.

Moet je niet domweg aan de telefoon hangen en aan die miep vragen wanneer het voor haar past, want ja, dat kan je zelf al via de app.
 
Ik neem iig geen loaner meer aan, dan weet ik zeker dat de auto daar een paar nachtjes overnacht. Als je blijft wachten gaan ze ook meteen aan de slag met je auto.
Ik vraag nooit voor een loaner. Ik arriveer, ze vragen of ik erop wacht of dat ze iets moeten regelen. Ik zeg dat ik wat ga werken in 1 van hun comfortabele conferentieruimtes en vaak staan ze na 45 minuten al aan de glazen deur om te zeggen dat de werken klaar zijn. Jammer, want ik vind het stiekem wel aangenaam om eens aan een clean desk te zitten ;)
 
Je maakt een afspraak in de app. Super gemakkelijk, want je kan direct zien in hun kalender wat vrij is, en dat naast jouw kalender leggen.

Moet je niet domweg aan de telefoon hangen en aan die miep vragen wanneer het voor haar past, want ja, dat kan je zelf al via de app.
Het gaat niet om een afspraak voor een beurt maar om antwoorden op vragen waar je mee zit zoals een wifi-signaal dat niet herkend wordt of een app die niet meer werkt of als je in Italië bent en het laden bij de SuC gaat supertraag. Kan ik wel naar Eindhoven of Hasselt rijden maar daar kunnen ze er ook niks mee doen!
 
Ik vraag nooit voor een loaner. Ik arriveer, ze vragen of ik erop wacht of dat ze iets moeten regelen. Ik zeg dat ik wat ga werken in 1 van hun comfortabele conferentieruimtes en vaak staan ze na 45 minuten al aan de glazen deur om te zeggen dat de werken klaar zijn. Jammer, want ik vind het stiekem wel aangenaam om eens aan een clean desk te zitten ;)
Wooter, vermits het zo vlot gaat bij jou en diegenen die er maar niet uit geraken vermoedelijk wel wat geld zouden over hebben voor een snelle oplossing, voel ik een business case opkomen.

Dat RADAR geen positieve getuigenissen wil opnemen in de uitzending, vind ik niet abnormaal. Er is ook nooit een uitzending over huizen die niet in brand vliegen of de krant bericht ook zelden over mensen die niet van de ladder vallen. Gelukkig is iets dat verloopt zoals het zou moeten, vooralsnog geen nieuws.
 
Het gaat niet om een afspraak voor een beurt maar om antwoorden op vragen waar je mee zit zoals een wifi-signaal dat niet herkend wordt of een app die niet meer werkt of als je in Italië bent en het laden bij de SuC gaat supertraag. Kan ik wel naar Eindhoven of Hasselt rijden maar daar kunnen ze er ook niks mee doen!
Ik heb voor de lol eens gebeld naar het nummer van mijn kortstbijzijnde SeC en naar het algemene nummer van Tesla.

Optie 1 van het SeC nummer is: pechhulp.
Optie 2 is verkoop.
Voor service wordt verwezen naar de app.
Voor andere vragen wordt verwezen naar de website, nl tesla.com/support. Daar staat inderdaad onderaan een dikke knop "neem contact met ons op" Als je daarop klikt, krijg je allerlei contactmogelijkheden, en een formulier dat je kan invullen.

Daar staat ook het lokale nummer van de klantenondersteuning, wat ook het nummer is dat in je auto zit om te bellen bij assistentie.
Optie 1: van dat nummer: pechhulp
Optie 2: assistentie over voertuigfuncties. Dat is de optie die je kiest als je wifi traag gaat.
Optie 3: problemen bij het superchargen. Dat is de optie die je kiest als je supercharger traag is of niet wil laden.

Dat zijn dus de mogelijkheden dat mensen wél met iemand van Tesla bellen. Je moet daarvoor wel eerst door de aangeboden menuopties luisteren.
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Ik heb voor de lol eens gebeld naar het nummer van mijn kortstbijzijnde SeC en naar het algemene nummer van Tesla.

Optie 1 van het SeC nummer is: pechhulp.
Optie 2 is verkoop.
Voor service wordt verwezen naar de app.
Voor andere vragen wordt verwezen naar de website, nl tesla.com/support. Daar staat inderdaad onderaan een dikke knop "neem contact met ons op" Als je daarop klikt, krijg je allerlei contactmogelijkheden, en een formulier dat je kan invullen.

Daar staat ook het lokale nummer van de klantenondersteuning, wat ook het nummer is dat in je auto zit om te bellen bij assistentie.
Optie 1: van dat nummer: pechhulp
Optie 2: assistentie over voertuigfuncties. Dat is de optie die je kiest als je wifi traag gaat.
Optie 3: problemen bij het superchargen. Dat is de optie die je kiest als je supercharger traag is of niet wil laden.

Dat zijn dus de mogelijkheden dat mensen wél met iemand van Tesla bellen. Je moet daarvoor wel eerst door de aangeboden menuopties luisteren.
O ja? Probeer maar eens een bericht te versturen als je een vraag over de app hebt. De onderwerpmogelijkheden die je kunt aanvinken zijn heel erg beperkt.
Trust me, ik heb alles geprobeerd.
 
Optie 4 vraag voor servicemedewerkers verwijst je naar de app. Weet niet met welk land jij belt. En als je goed meeleest zie je dat iedereen daarmee te maken heeft.
Service is via de app. Een service inplannen is via de app.

Welke vraag heb jij over de app? De functionaliteit van de app? Klantenondersteuning, optie 2, assistentie voertuigfuncties.

upload_2019-10-1_12-49-10.png


Contact | Tesla Nederland
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Zojuist met delivery gesproken (trekhaak ontbreekt) die gaven aan dat service binnenkort weer telefonisch bereikbaar is. Ze waren ff opgeschaald naar alle hands aan dek bij delivery, of dat een goed idee is moet ieder voor zich bepalen.

Ook bij sec Amsterdam zeiden ze twee weken geleden dat de klantenservice via de telefoon weer terugkomt. Nu is de Pechhulp lijn overbezet en dat is niet de bedoeling. Mensen bellen toch daarheen om maar iemand te spreken en andere met pech langs de weg hangen een uur in de wacht.