Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Record laden

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag wat moeten rijden met mijn MS75. Toegegeven, het bereik was vanochtend iets in de 220 km

Naar Nijmegen: SuC Horst
Terug: SuC Horst. We stonden daar met zijn 2'en, kwam een nieuwe M3 aan die naast de andere ging staan. Die heb ik even uitgelegd waarom dat niet zo slim is. Het was zijn eerste keer aan de SuC en was aan het mopperen over het karige bereik deze dagen
Naar ons huis in aanbouw met gelukkig de laadpaal
Naar ons tijdelijk huis, bij de Jumbo tijdens het shoppen
Naar de Ikea: SuC Urmond, je weet niet of de palen het doen bij Ikea of niet bezet zijn
Ikea: één ondergepoepte laadpaal vrij en werkend
Terug, het was niet druk bij Ikea: SuC Urmond
Onderweg bij de AH: laadpaal die het normaal wel doet defect
Dadelijk ga ik nog even rennen en ga ik hem nog bij een kantoor aan een 22 KW-paal hangen zodat ik morgen weer meer dan 200 bereik heb. Op papier dan.
In totaal 9 keer dus binnen 12 uur.

Wie biedt meer??
 
  • Informative
Reactions: pati07
Er staat niet bij hoeveel kilometers je hebt gereden.

Zelfs met 250km per dag vertrek ik 's ochtends aan de TWC, en arriveer ik 's avonds aan diezelfde TWC. Zelfs als ik op kantoor zou kunnen/mogen laden, zou ik het niet doen want de kWh-prijs is er aanzienlijk hoger dan thuis.

Corona zorgt dat dit jaar alles anders verloopt, maar met een 11kW lader thuis laad ik buitenshuis enkel nog aan gratis laders (voor de parkeerplaatsen nabij de uitgang aan de Ikea) of aan superchargers (want gratis laden). Uitzonderingen op de regel zijn bv in een hotel aan een NewMotion paal als ik er overnacht en ik niet genoeg heb om naar huis te rijden, dan is het laden tijdens het slapen te verkiezen boven laden aan een supercharger.
 
Er staat niet bij hoeveel kilometers je hebt gereden.

Zelfs met 250km per dag vertrek ik 's ochtends aan de TWC, en arriveer ik 's avonds aan diezelfde TWC. Zelfs als ik op kantoor zou kunnen/mogen laden, zou ik het niet doen want de kWh-prijs is er aanzienlijk hoger dan thuis.

Corona zorgt dat dit jaar alles anders verloopt, maar met een 11kW lader thuis laad ik buitenshuis enkel nog aan gratis laders (voor de parkeerplaatsen nabij de uitgang aan de Ikea) of aan superchargers (want gratis laden). Uitzonderingen op de regel zijn bv in een hotel aan een NewMotion paal als ik er overnacht en ik niet genoeg heb om naar huis te rijden, dan is het laden tijdens het slapen te verkiezen boven laden aan een supercharger.
350 max denk ik. Het is ook niet kritisch bedoeld. Onder normale omstandigheden was ik thuis vol weggereden, had ik thuis bijgeladen en dan bij Ikea bijgeladen en het dan thuis afgemaakt. Maar vandaag was niks normaal.
 
Ik heb ook 2 jaren op een stopcontact thuis geladen, en daar had ik ook situaties waar ik elke stop een beetje zat te schrapen voor een lader. Da's geen probleem bij een 50kW lader bij de Lidl, en een 11/22kW lader op een parkeerterrein en een 50kW lader bij een McDonalds, als je daarbij een stop aan een supercharger kan vermijden en gewoon tijdens het laden je buik kan voleten of het strand bezoeken.

Ik denk mijn laatste gekke rit dit jaar was Belgisch Limburg - Rotterdam - Zwolle - Amersfoort - Belgisch Limburg en daar heb ik in Rotterdam voor een 11kW laadpaal gekozen omdat dat kortbij parkeren was, lunch bij de supercharger Gouda, superchargen in Zwolle en dan een bezoekje brengen in Amersfoort en daar ook aan een 11kW paal hangen omdat dat kortbij was.
 
Dat is toch precies zoals je een ev gebruikt? Jou probleem is dat je het teveel vergelijkt met ice rijden volgens mij, zoals zoveel mensen. Je laadt op je plek van bestemming, waar je parkeert, thuis, op het werk. Gewoon waar je auto staat laden.
 
... en hij vergelijkt ook met zijn S75D, een full-size auto met een batterij aan 302V.

De Model 3 LR AWD die hij maar niet wil nemen is een auto met 79,5kWh op 360V, is zuiniger en laad sneller. Een reëel bereik van +400km.
 

De nieuwe misschien.. de oude had maar net 70kWh maar zeker zuiniger! Met mijn S hakt het er goed in met dit weer. Dan .iets je trouwens ook gewoon de nieuwe 3 met warmtepomp hebben want bij mij zijn juist de Ritjes van 20 minuten met grote tussenpauzes killing als je graag comfortabel wilt rijden.

Maar met ritjes van 20 minuten is het niet nodig om zo vaak te laden. Dan zet ik liever de temp op 16 en de HVAC uit. Steeds speciaal zoeken naar een laad plek, kloten met de kabel uit je kofferbak, laadpaal, opruimen. Dat is teveel overhead naar mijn mening.

Trouwens, heeft de TS wel "Range Mode" aan? Die modus is juist voor als je primair enkel korte ritten met lange tussen pauzes hebt.
 
De nieuwe misschien.. de oude had maar net 70kWh maar zeker zuiniger! Met mijn S hakt het er goed in met dit weer. Dan .iets je trouwens ook gewoon de nieuwe 3 met warmtepomp hebben want bij mij zijn juist de Ritjes van 20 minuten met grote tussenpauzes killing als je graag comfortabel wilt rijden.

Maar met ritjes van 20 minuten is het niet nodig om zo vaak te laden. Dan zet ik liever de temp op 16 en de HVAC uit. Steeds speciaal zoeken naar een laad plek, kloten met de kabel uit je kofferbak, laadpaal, opruimen. Dat is teveel overhead naar mijn mening.

Trouwens, heeft de TS wel "Range Mode" aan? Die modus is juist voor als je primair enkel korte ritten met lange tussen pauzes hebt.
Mooi gesproken. Tenminste eens iemand die niet gelijk verkrampt. Dit was luchtig bedoeld maar echt, luchtig en Tesla gaan niet samen.

Heb vandaag de bespaarmodus ingeschakeld. Ben benieuwd.
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Vandaag wat moeten rijden met mijn MS75. Toegegeven, het bereik was vanochtend iets in de 220 km

Naar Nijmegen: SuC Horst
Terug: SuC Horst. We stonden daar met zijn 2'en, kwam een nieuwe M3 aan die naast de andere ging staan. Die heb ik even uitgelegd waarom dat niet zo slim is. Het was zijn eerste keer aan de SuC en was aan het mopperen over het karige bereik deze dagen
Naar ons huis in aanbouw met gelukkig de laadpaal
Naar ons tijdelijk huis, bij de Jumbo tijdens het shoppen
Naar de Ikea: SuC Urmond, je weet niet of de palen het doen bij Ikea of niet bezet zijn
Ikea: één ondergepoepte laadpaal vrij en werkend
Terug, het was niet druk bij Ikea: SuC Urmond
Onderweg bij de AH: laadpaal die het normaal wel doet defect
Dadelijk ga ik nog even rennen en ga ik hem nog bij een kantoor aan een 22 KW-paal hangen zodat ik morgen weer meer dan 200 bereik heb. Op papier dan.
In totaal 9 keer dus binnen 12 uur.

Wie biedt meer??

Zelfs in de winter met de Model 3 LR nog altijd meer dan 400 km range.
 
Natuurlijk niet maar met een EV laad ik altijd als het maar kan. Elke kWh erbij is meegenomen. Want je weet het nooit zeker dat de volgende geplande paal wel in werking is. Met een benzinestation loop je dat risico niet.

Nog nooit gehad dat een SC of FastNed aan de snelweg niet in werking is. In tegenstelling tot tankstations in Frankrijk die soms ergens anders lagen dan de kaart aangaf of gesloten waren.
 
Vergeet die bespaarmodus, levert weinig extra op, behalve ergenis, vind ik. AC die niet meer lekker werkt bv.

Is er geen mogelijkheid voor je om eens een week in een M3 te rijden, zodat je een echte vergelijking kan maken met je S?
Mijn P85 haalt nu met dit weer 300 kilometer op een batterij op 90%, maar de LR M3 van mijn vrouw makkelijk de 400. Met de kanttekening dat we beide de maximumsnelheid aanhouden, dus 102 op cruise control/autopilot. Ga je harder kom je minder ver. En met hogere temperaturen kom je verder natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Mooi gesproken. Tenminste eens iemand die niet gelijk verkrampt. Dit was luchtig bedoeld maar echt, luchtig en Tesla gaan niet samen.

Heb vandaag de bespaarmodus ingeschakeld. Ben benieuwd.

Tip voor de volgende keer: het sarcasme iets duidelijker naar voren laten komen. Aangezien 90% van je posts hier een negatieve insteek heeft, is het niet verwonderlijk dat mensen denken dat je je werkelijk aan het beklagen bent over 9 keer laden voor 350 km rijden (terwijl 1 keer had kunnen volstaan). Ik ben er zelfs nu nog niet van overtuigd dat het geen klaagzang was.