Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Relevante lijstjes

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind de laatste weken niet veel tijd meer om het volledige BENE-forum door te lezen, maar naast de afkorting van DeC's (Destination Chargers) wil ik nog iets nieuws introduceren; we zouden moeten beginnen met het nummeren van de versie van auto waarmee we rijden.
Mogelijks doen ze dat op het N- of VS-forum al maar doe bij deze toch een eerste aanzet:
S 1.0 Oerclassic
S 1.5 Classic uiterlijk met AP
S 2.0 De S met vernieuwde neus

Toch verwarrend want welke versie geven we dan de X ? Die heeft met versie 1.0 meteen nieuwe neus...
 
Goed idee. Hierbij is de body leading en de hardware secundair.
Je zou ook de hardware primair kunnen houden en het uiterlijk secundair:
S 1.0 Oerclassic
S 2.0 Classic uiterlijk met AP, Dual motor mogelijkheid
S 2.5 De AP S met vernieuwde neus
S 3.0 AP2.0 met 23 camera's
Etc.

Dat dilemma had ik ook, maar aangezien je steeds de optische wijzigingen als leading hebt in de softwarewereld (ik als leek althans toch) had ik dat maar doorgetrokken.
Hoe ging dat trouwens bij de Roadster destijds?
1.0 met de versnellingsbak
2.0 met de knoppen
2.5 met een ander uiterlijk
???

Toch verwarrend want welke versie geven we dan de X ? Die heeft met versie 1.0 meteen nieuwe neus...
Dat is inderdaad een lastige. Over naar de ICTjongens...
 
Ligt stil.
Ik heb de site maar open gezet, zodat jullie eens kunnen kijken.
Home | Tesla Owners Club Nederland en
Wiki | Tesla Owners Club Nederland

De basis is er, nu de content nog. Mocht iemand content willen toevoegen aan de site, laat het me dan even weten. Dan maak ik een account voor je aan.
Mogen daar ook meer algemene links worden geplaatst, die ten minste verband houden met elektrisch en ander 'groen' vervoer en gerelateerde milieuzaken? Naar de weblog van Olivier bijvoorbeeld, of goede info over waterstofauto's?
Perfect als daar eens een bieb voor ontstaat zonder dat er discussies tussendoor gaan lopen. Ik heb zelf wel een 10-20tal links klaarstaan, anderen ongetwijfeld veel meer en/of andere.
Misschien wel vooraf categorieen aanmaken?
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Mogen daar ook meer algemene links worden geplaatst, die ten minste verband houden met elektrisch en ander 'groen' vervoer en gerelateerde milieuzaken? Naar de weblog van Olivier bijvoorbeeld, of goede info over waterstofauto's?
Perfect als daar eens een bieb voor ontstaat zonder dat er discussies tussendoor gaan lopen. Ik heb zelf wel een 10-20tal links klaarstaan, anderen ongetwijfeld veel meer en/of andere.
Misschien wel vooraf categorieen aanmaken?
stuur me het lijstje maar.
 
Bedoel je de Destination Chargers?
Ja, was ik over aan het denken, maar inderdaad wel met optie om het uit te kunnen zetten omdat het nogal onoverzichtelijk kan worden wanneer er veel DeC's komen.
Ik ga het op mijn to-do-list zetten. ;-)

Heeft even geduurd, maar ik heb zojuist de Destination Chargers toegevoegd aan Tesla | Hoogte grafiek en Tesla | Hoogte tabel
Knopje om DeC's aan/uit te zetten op de kaart moet ik nog maken.

Verder heb ik aangepast dat de kaart opnieuw centreert en zoomt als je op de update/refresh knop klikt. Voorheen was het zo dat de kaart bleef staan op de zoom van de oorspronkelijke route, ook al was je inmiddels veel dichter bij je bestemming.
 
Heeft even geduurd, maar ik heb zojuist de Destination Chargers toegevoegd aan Tesla | Hoogte grafiek en Tesla | Hoogte tabel
Knopje om DeC's aan/uit te zetten op de kaart moet ik nog maken.

Verder heb ik aangepast dat de kaart opnieuw centreert en zoomt als je op de update/refresh knop klikt. Voorheen was het zo dat de kaart bleef staan op de zoom van de oorspronkelijke route, ook al was je inmiddels veel dichter bij je bestemming.
Top Merijn!
Ik gebruik de hoogtegrafiek nog elke vakantie, maar merkte wel dat als ik focus op een land via de lov ik niet meer de SuCs op de kaart zie verschijnen. Op m'n iPhone zie ik ze wel maar in de S zag ik ze niet, kan dat door de matige 3G verbinding komen?
 
Last edited:
Top Merijn!
Ik gebruik de hoogtegrafiek nog elke vakantie, maar merkte wel dat als ik focus op een land via de lov ik niet meer de SuCs op de kaart zie verschijnen. Op m'n iPhone zie ik ze wel maar in de S zag ik ze niet, kan dat door de matige 3G verbinding komen?

De Superchargers waren afgelopen tijd niet meer zichtbaar op de kaart. (Bedoel je dat?)
Ik kwam er maar niet achter wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek de oplossing simpel: domein teslamotors.com is gewijzigd in tesla.com. Als je de url van de Superchargers JSON data in je browser invoert kom je via een rederict goed terecht en zie je de data gewoon. Maar in de query achter de kaart werkt zo'n redirect blijkbaar niet. Nu aangepast dus sinds gisteren zijn de Superchargers weer zichtbaar op de kaart.
 
Ook al komt onze X pas in maart, het laadpunt (Tesla Wall Connector, 16A 3Fase) heb ik vandaag geïnstalleerd en toegevoegd aan zeemaps.
Dus voor diegene die omhoog zitten in Tilburg (Piushaven), U zeit welkome.
Bedankt. Al een mooie landelijke dekking zo. Niet dat het ooit nodig is, maar toch...
chargemapjan17.PNG
 
  • Like
Reactions: S-19910 and ebullio