Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Relevante lijstjes

This site may earn commission on affiliate links.
De laadpunten van Tesla voor Tesla geeft de verbondenheid weer van de deelnemers. Het zou best een tourrit waard zijn om een keer een aantal te bezoeken, leren we de mensen achter de stekker kennen en wie weet bakt de vrouw des huizes wel lekkere appeltaart ! Wie doet in januari mee dan wil ik wel een ritje plannen.

tussen hoop en vrees : ik zal in januari geen kilometer rijden :-(
 
leuk idee!
Wij doen dit ieder jaar met onze MTB Club. "de ronde van de leden"
s'morgens om 8 uur met de fiets naar de eerste deelnemer. daar iets eten en drinken (dikwijls zijn dit de restjes van de feestdagen) dan naar de volgende....
rond 23 a 24 uur terug thuis.
het verdikt: 2 a 3 kg erbij en 70km gereden:wink:
 
Wat is eigenlijk de reden dat er 43 Kw AC nog wordt toegevoegd?

Volgens mij alleen Roadster en handjevol Zoe's, maar nieuwe hebben het niet meer standaard, (en BYD?) kunnen daar toch laden?

Hans, er zijn niet alleen Tesla MSsen op deze wereld. Laat dat handjevol Zoe's nu ongeveer 1/4 van de elektrische vloot in Europa zijn. Inderdaad de duizenden Zoe's in West-Europa en de alsmaar meer opduikende taxi's van BYD kunnen een AC-vermogen van 40 kW laden.
Een AC-lader blijft spotgoedkoop in vergelijking met een DC-lader. Als het vermogen aanwezig is, is het verschil in kostprijs tussen 22 kW en 43 kW niet meer dan 150€. Een AC-lader van 43 kW kost aan hardware nog geen 500€, die monteer ik (en ook jij) op een weekendje tijd. Een DC-lader van dat vermogen kost minstens 25.000€. Dus als je dan toch de aanvoerleidingen met het nodige vermogen hebt liggen, kan je evengoed die AC snellaadmogelijkheid voorzien.
 
Iemand een idee hoe we die kaart van EV vriendelijke hotels kunnen (laten) uitbreiden?
Ik stond vorig jaar in Carat Hotel (weil am Rhein) bij Basel. Prima ruime familiekamer, beetje gedateerd.
Ontbijt OK, beetje oubollige stijl en wat onhandig personeel.
Hebben een aansluitpunt voor de deur met 1 rode stekker (die ze in een verdeeldoos naar 4 blauwe/shuko's hebben gestopt).
Ik zag de rode pas later, dus heb met weinig vermogen kunnen laden.
 
Vanuit stilstand volgende stappen:

1. Insane/Ludicrous activeren
2. Max Battery activeren (niet wachten tot hij klaar is)
3. Volledig op de rem gaan staan
4. Gas indrukken terwijl je de rem ingedrukt blijft houden (de wagen geeft nu launch control ready)
5. Rem lossen en binnen de 3 seconden na het lossen gas volledig indrukken