Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben jaloers:crying:.

Heb nog wel een tip voor Laggo Maggiore, Hotel Milan Speranza Au Lac. Hier heb ik vorig jaar met een motorclub geslapen. Prima locatie aan het meer, betaalbaar, ruime parkeergelegenheid direct tegenover het hotel. Wij hebben ons s-avonds met een taxibootje tegenover het hotel laten ophalen en zijn gaan eten op het eilandje Isola Superiore.
 
Ik ben jaloers:crying:.

Heb nog wel een tip voor Laggo Maggiore, Hotel Milan Speranza Au Lac. Hier heb ik vorig jaar met een motorclub geslapen. Prima locatie aan het meer, betaalbaar, ruime parkeergelegenheid direct tegenover het hotel. Wij hebben ons s-avonds met een taxibootje tegenover het hotel laten ophalen en zijn gaan eten op het eilandje Isola Superiore.

Idd een goede tip. Ik houdt m in ieder geval als backup voor Cannobio.
Nadeel zou wel een langere route heen, en daarna weer terug langs het meer zijn waardoor vooral de 2e dag een beetje onder druk komt te staan.
Maar misschien zijn we wel zo avontuurlijk om ons door de pont over het meer te laten zetten.... Als dat vanuit Stresa gaat dan zou dat misschien nog wel kunnen en zeker bekijks trekken....

- - - Updated - - -

Leuk clubje, een aantal bekenden en een aantal minder bekenden, mooi gezelschap :)
Vraagje: is het niet logischer bij Waldlaubersheim af te spreken? Vanuit Ehv/Venlo is dat goed te doen op 100% charge. (Vanuit mij gezien 283km)

Laten we het samen zitten in ieder geval in Urmond doen. Waldlaubersheim is daar iets te ver voor :wink:.
Kunnen we meteen startpunt bespreken.
 
Laten we het samen zitten in ieder geval in Urmond doen. Waldlaubersheim is daar iets te ver voor :wink:.
Kunnen we meteen startpunt bespreken.

Ik weet niet wat het gunstigste is voor de voorbespreking. Natuurlijk wil ik wel naar Urmond rijden maar zou ook Oosterhout kunnen zijn. Hangt wat af van waarvandaan men komt. Ik wacht het wel even af.

Trouwens nu als enige in Waldlaubersheim. Laadt maar even dor zodat we morgen in één keer naar Satteldorf kunnen. Zijn met zes personen, waarvan drie kinderen en natuurlijk de bagage. Merk je natuurlijk wel zeker als het dan nog regent en er tegenwind is. Was wel blij dat we even in Urmond bijgeladen hebben.
 
Leuk clubje, een aantal bekenden en een aantal minder bekenden, mooi gezelschap :)
Vraagje: is het niet logischer bij Waldlaubersheim af te spreken? Vanuit Ehv/Venlo is dat goed te doen op 100% charge. (Vanuit mij gezien 283km)
Haalbaar is ook Mogensdorf, maar ligt wel iets minder goed op de route. Dit geldt echter ook voor Urmond.:smile:
 
Het lijkt er op dat zij noordelijker doorsteken en niet via st. Mortitz gaan rijden.
Daar zijn overigens maar 4 stalls in een parkeergarage, maar ik denk dat we daar niet helemaal vol hoeven....
Verder kreeg ik op het CH forum nog deze tip voor laadpunten:http://lemnet.org/de/ kent iemand deze al?
Heeft iemand een tip voor een goed verloopstuk (dat 13A gedurende langere tijd aankan) tussen CH en Schucko? Idem voor ITA en Schucko? Just in case....
 
Heeft iemand een tip voor een goed verloopstuk (dat 13A gedurende langere tijd aankan) tussen CH en Schucko? Idem voor ITA en Schucko? Just in case....

Ik neem die dingen in elk geval mee. Ze zitten bij de E-traveler kit van e-driver.net in een afzonderlijk zakje.
Je zou ze kunnen contacteren en vragen of ze artikel nummer EA-77WB niet afzonderlijk verkopen.
"Adapterset 16 A ganze Welt auf CEE 7/7 Schuko belastbar mit 16A".
 
Op dit moment 6 auto's met 9 personen. Daar kunnen m.i. nog max 3 personen bijkomen....

Ik neem aan dat het wel kan met één kamer per twee personen. Zal ik proberen er zes in de reservering te krijgen waarbij de aantekening dat er eentje kan afvallen? Is trouwens wel mooi hotel en uit de kunst ontbijt. Daarmee redt je het zowat tot Waldlaubersheim :)
 
Okelidokeli:biggrin:


Reservering is rond.
Vandaag vanuit Vorarlberg terug gereden. Door Waldlaubersheim een uur korter dan daarvoor. Nu binnen de tien uur vanuit Oostenrijk tot huis en het zou nog een uurtje sneller hebben gekund. Met een gezelschap van zes lukt het niet om een pauze van een goed half uur aan te houden. Werd meer dan een uur (dus tot ruim 360 geladen voor traject van 220 km en die laatste 60 km duren het langst, ik houd normaal in zo'n geval 300 km aan).

Verderop zelf wat langer doorgeladen vanwege de stormachtige wind waardoor verbruik aanzienlijk hoger was. Het laatste stuk is te lang voor één keer (330 km), dus even omgereden langs Urmond.

Nu nog SuC ter hoogte van Kreuz Kerpen en dan is de route perfect.

Weer ervaren wat een heerlijke reisauto het toch is. Vandaag precies een jaar in ons bezit.
 
Reservering is rond.
Vandaag vanuit Vorarlberg terug gereden. Door Waldlaubersheim een uur korter dan daarvoor. Nu binnen de tien uur vanuit Oostenrijk tot huis en het zou nog een uurtje sneller hebben gekund..

Verderop zelf wat langer doorgeladen vanwege de stormachtige wind waardoor verbruik aanzienlijk hoger was. Het laatste stuk is te lang voor één keer (330 km), dus even omgereden langs Urmond.

Nu nog SuC ter hoogte van Kreuz Kerpen en dan is de route perfect.
Hans,

Volgende keer zou ik niet Waldlaubersheim pakken, maar Mogensdorf. Van/naar Venlo is dat 180 km en van/naar Tilburg dus 280 km. Dan kun je Urmond overslaan en dit is minder ver om. Vanaf Bad Rappenau en waarschijnlijk ook Satteldorf is deze goed te halen.

Met Kerpen erbij krijg je wel een meer directe route, maar hou je een extra stop.
 
Net een reactie op een oproep op het Italiaanse subforum gehad.
Al gemaild, nu even afwachten of hij nog goede tips / aanvullingen heeft...
Donderdagavond zitten we vanaf 1800 samen in een restaurantje in Ehv, voor diegenen die al gegeten hebben en / of niet eerder kunnen, zullen we wel zo lang blijven als nodig is :wink: