Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is dit een feest geweest zeg! Hier ga ik nog wel een paar keer aan terug denken.
De grote foto boven was het omhoog gaan via de haarspeldbochten naar Sankt Moritz.
Heel spectaculair en dan het gemak waarmee de auto naar boven ging!:smile:
Was ook leuk om enthousiaste Zwitserse Tesla-rijders te spreken, waarbij het verhaal van Pierre toch wel heel bijzonder was.
Verder, zoals Jan al aangaf, een topgezelschap.
Iets om nog een keer te doen, maar met meer dan de zes auto's van ons wordt denk ik wel een stuk lastiger.
 
eventueel aangepast aan een 60... dus geen SuC overslaan:wink:

Ik heb bij elke Suc bij start laden een foto van mijn dash gemaakt, dus je zult zien (ik zal die foto's nog posten) dat bij start laden bijna altijd zo veel over was dat je het ook met een 60 kon halen. Op de momenten dat er minder over was, dan was dat doordat we af en toe ook wel eens (een keertje..) gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid 200+ te rijden....
Als je op dat moment even niet mee doet :biggrin: dan hou je natuurlijk meer over :wink:.

Mijn verbruik over de hele trip (Urmond - Urmond; 1999,7 km was 205 Wh/km....

Eindopname Urmond 20150510_233426.jpg


Dit is dus incl. 200+ en diverse demo's (o.a. insane demo waarbij een paar Italiaanse motorrijders in de bergen een stukje meemochten) en verder natuurlijk in de groep meerijden....
Het lijkt er op dat mijn P85D "El Cheapo" zijn naam eer aan doet, en uiteindelijk het minste verbruikt heeft tijdens de hele rit. Ik geloof dat iedereen tussen de 205-230 zit, muv Loek, die er in D een sport van maakte om af en toe los te gaan en de 0 wilde halen voordat hij bij een SuC was :biggrin:. Maar ook hij zat meen ik nog rond de 250?
Maar.... ik neem aan dat zodra jij mee doet, het verbruik nog beter kan....

Ook nog een range charge gedaan tbv het lijstje van Merijn, en zodra ik het aantal SuCs geteld heb zal ik dat lijstje ook weer aanvullen....Typical 410, Rated 516!!!!!:smile:

101. Achern Range Typical 20150510_154909.jpg
102. Achern Range Rated 20150510_154939.jpg
 
Last edited:
Heb je met Range Mode gereden?

De eerste dag niet, vanaf de tweede dag wel, maar ik moest die af en toe uitzetten omdat de ramen gingen beslaan......

Daarnaast is de airco wel een keer of 30 spontaan uitgegaan door gebruik van de walkie talkie, helaas niet elke keer zodat het niet 1 op 1 te reproduceren is....
Maar zodra het weer warm werd, wisten we dat deze weer aangezet moest worden.:biggrin:
 
Hieronder de foto's en het overzicht van de route van de eerste rit (nacht Donderdag op vrijdag) waarin per supercharger de aankomstkilometers, de afgelegde afstand vanaf de vorige, het verbruik, de omgevingstemperatuur etc. te zien zijn. Na aankomst in Locarno hebben we nog een rondrit via Losone naar Malesco, Cannobio en weer terug naar Locarno gemaakt. De foto's daarvan zal een ander wel posten:biggrin:...

Bij de Start in Urmond heb ik de Trip B gereset. Daarvan (helaas) geen foto.
Vertrokken 21:40 in Urmond, aankomst 8:40 bij Monte Ceneri.
De onderstaande foto's zijn genomen in Waldlaubersheim, Achern, Egerkingen, Beckenried, Monte Ceneri (Rivera)..... Urmond meetellende, kom ik op 6 SuC bezoeken...

View attachment 80742View attachment 80737View attachment 80738View attachment 80739View attachment 80740View attachment 80741

- - - Updated - - -

Hieronder de foto's en het overzicht van de route van de tweede rit (Zaterdag) waarin per supercharger de aankomstkilometers, de afgelegde afstand vanaf de vorige, het verbruik, de omgevingstemperatuur etc. te zien zijn.
Na vertrek in Locarno, hebben we eerst bijgeladen bij SuC Monte Ceneri, daarna via Lago Lugano en het Comomeer en de Maloja pas naar SuC St. Moritz. Vandaar via de Julierpas naar SuC Maienfeld. Vandaar door Liechtenstein naar Feldkirch in Oostenrijk waar we o.a. megapizza hebben gegeten maar dat is dan weer een ander verhaal :biggrin:.... Foto's daarvan volgen ongetwijfeld nog....

View attachment 80746View attachment 80743View attachment 80744View attachment 80745

- - - Updated - - -

Hieronder de foto's en het overzicht van de route van de derde rit (Zondag) waarin per supercharger de aankomstkilometers, de afgelegde afstand vanaf de vorige, het verbruik, de omgevingstemperatuur etc. te zien zijn.
Na vertrek in Feldkirch zijn we langs de Bodensee naar SuC Sulz-Vöhringen gereden, van daaruit een heeeeeeeeeeele mooie binnendoorroute naar SuC Achern gereden (ABSOLUTE aanrader om hier even door te steken. Hele mooie route door het Schwarzwald) waar we even bijgevuld hebben om zeker te zijn dat we Metz niet nodig zouden hebben. Daarbij moesten 2 auto's nog even extra laden omdat in Sulz-Vöhringen op enig moment 10 Tesla's stonden (het enige moment tijdens de trip dat het even rekenen was). Van daaruit Frankrijk ingestoken om uiteindelijk in Luxemburg bij SuC Mensbech te laden (waar we door Bastian en Lasse gastvrij werden opgevangen) en uiteindelijk terug naar SuC in Urmond...

View attachment 80766View attachment 80747View attachment 80748View attachment 80749View attachment 80750
 
Als ik dit zo zie, dan krijg ik ook zin in zo'n tripje!
Helaas ging deze keer niet lukken (ivm eerste moederdag van mijn vriendin - dan zou ik toch wel erg veel ruzie krijgen thuis).
Volgende keer zal ik zeker proberen om mee te gaan.
Wellicht een keer naar het Noorden? Noorwegen / Zweden zijn echt heel erg mooi en op gebied van superchargers niet vervelend.
 
Wellicht een keer naar het Noorden? Noorwegen / Zweden zijn echt heel erg mooi en op gebied van superchargers niet vervelend.

Ik denk er over om in ieder geval de trip te herhalen, met iets meer tijd om onderweg te stoppen en nog meer bergpassen in te voegen :biggrin:.

Daarnaast ben ik idd al aan het broeden op een 9 daagse trip naar de noordkaap en terug..... Zou mogelijk moeten zijn, en max 1 week aan vakantiedagen.....
Evt. deze zomer nog.

PM / Mail me maar bij belangstelling....

Deelnemers aan eerdere road-trips hebben een beetje voorrang, maar ik heb tijdens de trip gepeild en de meesten lijken niet nog een keer weg te kunnen / Mogen dit seizoen :wink:... dus volop kansen voor nieuwkomers...
 
Klinkt goed, aan verlof heb ik dit jaar niets te kort (maandje ouderschapsverlof met de kids), dus mochten de datums wat goed uitkomen, dan houd ik me zeker kandidaat...

Niet twijfelen, Dimi! Zeker voor mensen (zoals ik) die nog beginners zijn is het de beste manier om op een paar dagen van je range anxiety af te raken. Ik ga hier nu op een heel andere manier en met vertrouwen mee om.
 
Mijn attachments zijn foetsie, dus ik zal morgen mijn data in dezelfde format als Loek toevoegen.
Dan zien we meteen wat voor impact 20 minuten eerder aankomen heeft op het verbruik :wink:.
Aan de andere kant, even snel doorrijden is wellicht niet altijd rationeel qua tijdswinst, maar natuurlijk wel heel leuk.....
 
Ik denk er over om in ieder geval de trip te herhalen, met iets meer tijd om onderweg te stoppen en nog meer bergpassen in te voegen :biggrin:.

Daarnaast ben ik idd al aan het broeden op een 9 daagse trip naar de noordkaap en terug..... Zou mogelijk moeten zijn, en max 1 week aan vakantiedagen.....
Evt. deze zomer nog.

PM / Mail me maar bij belangstelling....

Deelnemers aan eerdere road-trips hebben een beetje voorrang, maar ik heb tijdens de trip gepeild en de meesten lijken niet nog een keer weg te kunnen / Mogen dit seizoen :wink:... dus volop kansen voor nieuwkomers...
Heb zeker interesse! Wilde graag nog een keer meedoen met Noordkaap Challenge
maar nog niet van gekomen.
Eerlijk gezegd zie ik het ook niet zo zitten om door de kou en sneeuw te gaan. Liever gewoon in de zomer.

Schrijf mij maar op de voorlopige lijst.
Hoe eerder ik een datum heb, hoe beter het is te plannen.
 
Loggen klinkt meteen zo zwaar, meer dan bij aankomst bij een supercharger een foto van het trip overzicht op het scherm maken heb ik niet hoeven doen

@AnalysiZ: haal mijn gequote plaatje even weg hierboven ik heb een gecorrigeerde versie geupload waardoor za ochtend verbruik opeens een stuk normaler is ipv "extreem zuinig".
 
Last edited:
En hier zijn mijn cijfers. Vooral als ik geen auto-pilot heb gebruikt zie ik aanzienlijke afwijkingen tov de anderen. Ik ga er op dit moment van uit dat dit een gevolg is van gebrek aan ervaring. Meer dan 5% zouden mijn 21" staggered normaal niet mogen schelen met een P85D op 19".

Verbruikscijfers Jan Roadtrip 7-10 mei 2015.jpg


- - - Updated - - -

Als ik de P85Ds vergelijk (19" vs 21") stel ik een verschil vast van 3 a 5% op de etappes waar ik op auto-pilot heb gereden.
Op de momenten waar ik mijn rechtervoet heb gebruikt (dan speelt ervaring) stijgt dit naar 7,5%.
Tijdens de bergrit op vrijdagmiddag ben ik er zelfs in geslaagd 15% meer te verbruiken.

Tijdens afdalingen had ik wel het "probleem" dat ik regelmatig moest bijremmen omdat de wagen sneller daalde dan een non-P85D (waarschijnlijk door het verschil in gewicht). Grotere afstand houden is daar de oplossing voor wat ik heb gedaan toen ik dit door had.
 
Wel mooi dat we naast het genieten van de tocht ook oog hebben voor het verbruik.... Het is met een Tesla dus niet alleen mogelijk om dit soort leuke ritten met een groep te maken, maar daarnaast zit de challenge m meer in het lage verbruik, dan in wie de snelste is, in tegenstelling tot veel andere merken....

Mbt de komende road-trips ben ik van plan binnenkort een keer een datum te prikken waarop gëïnteresseerden met mij kunnen brainstormen over welke tocht / hoe / wanneer te maken.
Dus als iemand invloed wil hebben op de inhoud of de datum... zorg dat je er bij bent :biggrin:.